מכירת פעילויות לרני צים והראל החזירה לאלטשולר שחם כשני שלישים מההשקעה בפסגות

עבור ניהול כספי גמל ופנסיה של פסגות בהיקף של כ-50 מיליארד שקל שנותרו בידה, שילמה אלטשולר שחם לאייפקס כ-315 מיליון שקל בלבד

מעמד החתימה על מכירת פסגות לאלטשולר שחם. בתמונה: רן שחם, יאיר לוינשטיין, גילעד אלטשולר, זהבית כהן ושי אבא / צילום: אלטשולר שחם
מעמד החתימה על מכירת פסגות לאלטשולר שחם. בתמונה: רן שחם, יאיר לוינשטיין, גילעד אלטשולר, זהבית כהן ושי אבא / צילום: אלטשולר שחם

חודשיים לאחר שסיכם על רכישת 75% מפסגות קרנות הנאמנות ופסגות ני"ע בתמורה ל-309 מיליון שקל, השלימו רני צים (באמצעות חברת וואליו קפיטל) את רכישת 25% הנותרים מהזכויות בפעילויות אלו תמורת 96 מיליון שקל נוספים. בסה"כ שולמו 405 מיליון שקל עבור הפעילויות הנרכשות על בסיס אפס מזומן ואפס חוב. המוכרת בעסקה היא חברת הגמל והפנסיה של אלטשולר שחם, שרכשה לאחרונה את בית ההשקעות פסגות מידי קרן אייפקס.

אלטשולר שחם גמל ופנסיה הייתה מחוייבת למכור את פעילות קרנות הנאמנות וני"ע של פסגות, מכיוון שכחברת גמל ופנסיה היא רשאית לעסוק רק בעולמות הגמל והפנסיה ואינה יכולה להחזיק בקרנות נאמנות או לעסוק בפעילות ני"ע.

לפני כמה שבועות השלימה אלטשולר שחם מכירת חלק מנכסי הגמל והפנסיה שרכשה במסגרת עסקת פסגות לידי קבוצת הביטוח הראל תמורת 185 מיליון שקל - כחלק מהתנאים הרגולטוריים שנקבעו לאישור הרכישה מידי קרן אייפקס.

בסך הכל הניבה מכירת הפעילויות לרני צים ולהראל תמורה של קרוב ל-600 מיליון שקל, סכום המהווה כשני שליש מהתמורה ששילמה אלטשולר שחם בעסקת פסגות (910 מיליון שקל) שנסגרה בחודש מאי השנה. מכאן, שעבור ניהול כספי גמל ופנסיה בהיקף של כ-50 מיליארד שקל שנותרו בידה, שילמה אלטשולר שחם לאייפקס כ-315 מיליון שקל בלבד. לצורך השוואה, עבור נכסי גמל ופנסיה של 24 מיליארד שקל (פחות מחצי) שנוהלו בהלמן אלדובי, שילמה אשתקד הפניקס 275 מיליון שקל.

"להחזיר עטרה ליושנה"

חברת וואליו קפיטל של צים צפויה להחזיק 85% מהפעילות הנרכשת, הכוללת ניהול של כ-90 מיליארד שקל בקרנות הנאמנות ותיקי ההשקעות של פסגות. החברה מדווחת כי הקימה חברה בת בבעלות מלאה אשר אליה יועברו הפעילויות הנרכשות כאשר בד בבד היא תנפיק מניות בחברה הבת לשותפיה ברכישה, גופים זרים המביאים עימם נסיון בתחומי ההשקעות והפיננסים.

"הכותרת שלנו בפסגות היא להחזיר עטרה ליושנה", אמר לאחרונה צים בשיחה עם גלובס, "לא באנו לסיבוב של שנה או שנתיים, ואני לא מחפש לעשות סיבוב על העסקה ולא רוצה להתחיל למכור את הפעילות הלאה לגופים אחרים. נשקיע באנשים, בפעילות, בארגון, בשוק, ונייצר שיתופי פעולה עם הרבה גופים במשק. אנחנו רוצים להביא פעילויות וארומה אחרת לשוק".