גנץ ולפיד חשפו את האיש שעומד מאחורי מתקפת הטרור במפרץ עומאן

שר הביטחון ושר החוץ כינסו את שגרירי המדינות החברות במועצת הביטחון לתדרוך מדיני-ביטחוני לאחר המתקפה שבוצעה על אוניית "מרסר סטריט" במפרץ עומאן • השניים חשפו כי סעיד אראג'אני עומד בראש מערך הכטב"מים של איראן, וביקשו מהקהילה הבינלאומית לפעול נגד טהרן

שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ / צילום: משרד החוץ
שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ / צילום: משרד החוץ

שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד חשפו בתדרוך לשגרירי מדינות מועצת הביטחון של האו"ם את האיש שעומד מאחורי מתקפת הטרור במפרץ עומאן - סעיד אראג'אני.

התדרוך המדיני-בטחוני התקיים כחלק מהמאמץ המדיני של ישראל לקידום גינוי ותגובה בינלאומית לפעולות הטרור של המשטר האיראני. במהלך התדרוך אירעה גם מתקפת הרקטות בצפון.

שר הביטחון ושר החוץ הבהירו לשגרירים שישראל תשמור על חופש הפעולה שלה - אל מול כל התקפה כזו וכל איום על אזרחיה. השניים הדגישו, כי לא מדובר בסכסוך מקומי, או בילטראלי. לטענתם מדובר בהתקפה על העולם, והעולם צריך להגיב - מה שיכול לקרות רק באמצעות גישה אחידה ואמיצה מצד הקהילה הבינ"ל, דרך מועצת הביטחון ומסגרות נוספות הדורשת לקיחת אחריות מאיראן בנוגע לפעולותיה התוקפניות.

גנץ אמר בין השאר "מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה אמיר עלי חג'יזדה הוא שעומד מאחורי עשרות פעולות שבהם היו מעורבים כטב"מים וטילים באזור. האחראי הישיר לפעולות אלו של שיגור כטב"מי נפץ, הוא סעיד אראג'אני שאת שמו אני חושף פה לראשונה. אראג'אני הוא האופרטור הראשי של מערך הכטב"מים של חיל האוויר של משמרות המהפכה, שהביא לפגיעה במרסר סטריט. הוא מספק את הציוד, ההכשרה, התוכניות והאחראי על פעולות טרור רבות במרחב".

לדבריו "איראן שוב הוכיחה שהיא אתגר בינלאומי, אזורי ובסוף גם איום על ישראל. איראן אחראית לעשרות פעולות טרור ברחבי המזרח התיכון ומפעילה מיליציות מטעמה בתימן, עיראק ומדינות נוספות. איראן גם חצתה את כל הקווים שהוגדרו בהסכם הגרעין הקודם, והיא רחוקה היום רק כעשרה שבועות מהגעה לחומר בקיע שיאפשר לפתח פצצה גרעינית.

"לכן זה הזמן למעשים - העולם חייב להטיל סנקציות כלכליות ולהביא פעולות אופרטיביות מול משמרות המהפכה. אין לנו סכסוך עם העם האיראני אלא עם המשטר שעלול להביא למירוץ חימוש מסוכן במזרח התיכון כולו. מערכת הביטחון העבירה מידע מודיעיני ונעביר בהמשך גם ראיות פורנזיות".

שר החוץ, יאיר לפיד אמר: "זה לא סכסוך בין צבאות בסוריה. זה לא פעולה חשאית נגד מתקן צבאי. זו התקפה על נתיבי הסחר של העולם, זו התקפה על חופש התנועה. זהו פשע בינלאומי.

"לכן השאלה שלי אליכם: מה הקהילה הבינלאומית עומדת לעשות בעניין? האם עדיין קיים דבר כזה חוק בינלאומי? והאם לעולם יש את היכולת וכוח הרצון להפעיל כדי לאכוף אותו? כי אם התשובה היא כן, העולם צריך לפעול עכשיו. אם הקהילה הבינלאומית לא תגיב במקרה הזה, אז אין דבר כזה קהילה בינלאומית. זה כל אחד לעצמו."