הכנסות של 13 מיליון דולר ליורוג'ן ברבעון השני של השנה

המוצר Jelmyto לטיפול בסרטן בדרכי השתן, שאושר לשיווק באפריל בשנה שעברה, ישווק בקרוב גם בישראל בעקבות חתימת הסכם עם נאופארם

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

חברת יורוג'ן פארמה הודיעה על תוצאות כספיות לרבעון השני של השנה, מן המוצר Jelmyto לטיפול בסרטן בדרכי השתן, שאושר לשיווק באפריל שנה שעברה. החברה רשמה הכנסות של 13 מיליון דולר, גידול של 70% לעומת הרבעון הראשון של 2021. ברבעון המקביל אשתקד טרם רשמה החברה הכנסות משמעותיות.

יורוג'ן נסחרה היום לפני פתיחת המסחר בנאסד"ק לפי שווי של 350 מיליון דולר. מתחילת השנה רשמה המניה ירידה של 23%.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על כ-89%. ההפסד התפעולי עמד על כ-34 מיליון דולר, לעומת 32 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי הושפע מהוצאות מו"פ בהיקף של 12.1 מיליון דולר, והוצאות הנהלה וכלליות בהיקף של 22.3 מיליון דולר, פחות או יותר בסדרי גודל של אותן ההוצאות ברבעון המקביל.

כצפוי החברה עדיין רושמת הפסד נקי, וברבעון הנוכחי הוא הסתכם ב-26.2 מיליון דולר. זאת, לעומת הפסד של 31.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020.

ליורוג'ן 129.3 מיליון דולר בקופה, כך שהיא תוכל להמשיך להשקיע בבניית מערך המכירות שלה והחדרת המוצר לשוק, וכן בפיתוח המוצרים הנוספים שהביאה לניסויים קליניים בשנה הקרובה. על פי תחזיות שפרסמה החברה במסגרת הדו"חות, היא תרזום השנה הוצעות תפעוליות בהיקף כולל של כ-155-165 מיליון דולר, כולל ההוצאות שרשמה עד כה, וכן תשלום מבוסס מניות של 24-28 מיליון דולר.

נכון לאוגוסט 2021, כ-427 אתרים בארה"ב כבר מונים לטיפול בחולים, זהו גידול של כ-29% מתחילת מאי. נכון ל-1 באוגוסט 63 אתרים כבר טיפלו ביותר ממטופל אחד.

יורוג'ן פיתחה שיטה למתן תרופות באמצעות ג'ל אשר עובר פירוק הדרגתי בתוך הגוף, והיא מתמקדת בדרכי השתן. בנוסף למוצר הנוכחי שהוא כימותרפיה בג'ל המיועד לטיפול בסרטן בדרכי השתן העליונות, החברה נמצאת בשלב III של הניסויים הקליניים במוצר נוסף מבוסס כימותרפיה בג'ל לטיפול בסרטן שלפוחית השתן בסיכון בינוני, ועד כה הופעלו כ-100 אתרי מחקר בניסוי זה. השוק הזה הוא גדול משמעותית מהשוק למוצר שכבר נמכר, אבל הוא גם תחרותי יותר. הפתרון הקיים הוא התערבות כירורגית, כאשר עלולה להידרש התערבות חוזרת ונשנית.

לחברה מוצר נוסף בפיתוח שאינו כימותרפיה אלא אימונותרפיה, שמיועד לשילוב עם המוצר השני לשלפוחית השתןף ונמצא כברגע בניסויי רעילות בבעלי חיים. כמו כן היא בוחנת כיוונים נוספים, לאו דווקא עבור דרכי השתן.

בתחילת השבוע הודיעה יורוג'ן כי חתמה על הסכם שיווק של המוצר לדרכי השתן העליונות בישראל, באמצעות חברת נאופארם. בכוונתה להגיש את המוצר לאישור גם ביפן ובאירופה, ועדכון נוסף בנושא זה צפוי במחצית השניה של 2021.

"ביורוג'ן אנו עובדים מדי יום להשגת המטרה שלנו של שינוי מהותי באופן בו מטופלות מחלות סרטן אורולוגיות, משום שאנו מאמינים שהמטופלים זכאים לחלופות טובות יותר מאשר פרוצדורות פולשניות או ניתוחים חוזרים שנועדו לטפל בהישנות המחלה," אומרת ליז בארט , נשיאה ומנכ"לית של יורוג'ן . "Jelmyto היא הינה התרופה הראשונה מבין התרופות המועמדות שלנו אשר הדגימה את שינוי הפרדיגמה המאפשר טיפולים חדשניים יותר. ההכנסות האיתנות שהצגנו ברבעון השני מחזקות את אמונתנו בערך של טיפול חדש זה לחולים מבוגרים הסובלים מסרטן בדרכי השתן העליונות ברמת ממאירות נמוכה. הוא מספק הוכחה ברורה לעוצמת הפלטפורמה שלנו".