לאחר זינוק של 34% מההנפקה: ריסקיפייד גייסה עוד 55 מיליון דולר לקופת המזומנים

החתמים שליוו את ההנפקה מימשו את האופציה ורכשו עוד מניות • החתמים רכשו כ-2.6 מיליון מניות במחיר של 21 דולר למניה, לעומת מחיר השוק שהוא כ-28.1 דולר

הנפקת ריסקיפייד / צילום: CRC MEDIA
הנפקת ריסקיפייד / צילום: CRC MEDIA

שבוע לאחר הנפקת ריסקיפייד הישראלית בניו יורק, כאשר מחיר המניה כבר עלה ב-34% לעומת המחיר בהנפקה, החתמים שליוו את החברה להנפקה החליטו כצפוי לממש את האופציה ולרכוש עוד מניות במחיר שנקבע בה. החתמים רכשו כ-2.6 מיליון מניות במחיר של 21 דולר למניה, לעומת מחיר השוק שהוא כ-28.1 דולר, ובכך גדל היקף הגיוס של ריסקיפייד ב-55.1 מיליון דולר לסכום של כ-418 מיליון דולר.

ריסקיפייד, ששווי השוק הנוכחי שלה עומד על 4.5 מיליארד דולר, הוקמה על-ידי המנכ"ל עידו גל ומנהל הטכנולוגיה הראשי אסף פלדמן. החברה מפתחת ומשווקת מערכת לתשלומים ומניעת הונאות אשראי במסחר מקוון. מערכות החברה מבוססות על בינה מלאכותית ומאפשרות לסוחרים לזהות מיידית ובצורה מדויקת מיהו לקוח לגיטימי ומי מנסה להונות אותם. מלבד מוצר הליבה שלה שמאשר או מונע אוטומטית עסקאות אונליין, היא מציעה גם מוצרים נלווים.

לפי התשקיף שהגישה ריסקיפייד לקראת ההנפקה, הייעוד של כספי הגיוס הוא לצורכי הון חוזר וצרכים עסקיים כלליים, כולל השקעה בפרסום ושיווק, פיתוח טכנולוגי, פיתוח מוצרים חדשים והתרחבות לשווקים גיאוגרפיים חדשים. בראיון לגלובס לאחר ההנפקה סיפר המנכ"ל גל על היעדים לשנים הבאות ואמר כי "אנחנו חלק משוק עם רוח גבית מאוד משמעותית, שבעוד עשור אמור להתקרב ל-10 טריליון דולר (שוק המסחר המקוון הגלובלי). החדירה שלנו היא אחוז מזערי, ה-GMV שלנו ב-2020 היה כ-63 מיליארד דולר. המטרה היא לתפוס נתח שוק משמעותי בעשור הקרוב".

בעקבות מימוש אופציית החתמים, ירד שיעור ההחזקה של כל אחד מהמייסדים לכ-9.5% ממניות החברה. שווי ההחזקה של גל עומד על 384 מיליון דולר ושווי ההחזקה של פלדמן מגיע ל-378 מיליון דולר. בעלת המניות הגדולה בחברה היא ג'נסיס פרטנרס, עם החזקה של 21.5% מהון המניות בשווי נוכחי של 856 מיליון דולר.