OurCrowd הישראלית חתמה על הסכם עם חברת ההשקעות של אזרבייג'ן

בכך הפכה OurCrowd לגוף העסקי הישראלי הראשון שחותם על הסכם עם גוף ממשלתי מאזרבייג'ן מיד עם פתיחת הנציגות העסקית של אזרבייג'ן בישראל • אזרבייג'ן היא ספקית הנפט הגדולה ביותר של ישראל, שמצידה מוכרת לאזרים לא מעט מערכות נשק

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל החברה חותם עם השר האזרי / צילום: OurCrowd
ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל החברה חותם עם השר האזרי / צילום: OurCrowd

פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, מהמשקיעות הפעילות בישראל בהון סיכון, חתמה בשבוע שעבר על הסכם הבנות עם חברת ההשקעות הציבורית של אזרבייג'ן (AIC), לשיתוף-פעולה אסטרטגי בתחום ההשקעות של ממשלת אזרבייג'ן עם OurCrowd. בכך הפכה OurCrowd לגוף העסקי הישראלי הראשון שחותם על הסכם עם גוף ממשלתי מאזרבייג'ן מיד עם פתיחת הנציגות העסקית של אזרבייג'ן בישראל. את החברה מאזרבייג'ן יצג היו"ר שלה, שהוא גם שר הכלכלה של אזרבייג'ן, מיכאיל ג'בארוב.

ג'בארוב הגיע לישראל להשתתף בחנוכת הנציגות העסקית של אזרבייג'ן בישראל - נציגות. בכלת מעמד דיפלומטי שכן אף שבין שתי המדינות יחסי מסחר ענפים אין כאן שגרירות אזרית.

לפי ההודעות, בשלב הראשון תשקיע חברת ההשקעות של אזרבייג'ן ב-10-15 סטארט-אפים מהפורטפוליו של OurCrowd בעלי טכנולוגיות שעשויות לסייע לכלכלת אזרבייג'ן תוך התמקדות בטכנולוגיות בתחומי האנרגיה, בריאות, אגריטק ופוד-טק, חינוך ועוד. בהמשך צפויה חברת ההשקעות של אזרבייג'ן לבחון את האפשרות לפתיחת שלוחות של הסטארט-אפים באזרבייג'ן ולהרחיב את שיתוף-הפעולה. ב-OurCrowd מעריכים שגורמים נוספים מאזרבייג'ן, פרטיים וממשלתיים יצטרפו למהלך וישקיעו סכומים נוספים.

מיכאיל ג'בארוב, שר הכלכלה של אזרבייג'ן, אמר בטקס החתימה: "מזכר ההבנות נחתם על מנת למשוך השקעות בפרויקטים של סטארט-אפים ולהעביר למדינה שלנו שיטות עבודה מומלצות של חברות ישראליות מובילות. שיתוף-הפעולה החדש יתרום להקמת אקו סיסטם של חדשנות בארצנו".

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd, אמר: "ההסכם עם חברת ההשקעות של אזרבייג'ן הוא בבחינת הזדמנות להרחיב את הפריסה הגלובלית שלנו ולסייע ליזמים וסטארט-אפים להגשים את חלומותיהם. ההסכם יתרום באופן משמעותי לקדם את שיתוף-הפעולה בין ישראל לאזרבייג'ן, זאת באמצעות חיבור בין יזמים ומשקיעים של שתי המדינות ושל מדינות נוספות שיאפשר לנו להרחיב את האקו-סיסטם וליצור חדשנות ביחד".

אורי סובוביץ', שותף ומנהל קשרי ממשל, OurCrowd, מסר: "אנחנו רואים ערך רב בחתימה על הסכם עם מדינה מוסלמית שאוהדת את ישראל. ההסכם הוא תולדה של היחסים הטובים והמתמשכים בין OurCrowd לבין אזרבייג'ן והוא משקף את הסינרגיה בין שתי המדינות".

אזרבייג'ן היא ספקית הנפט הגדולה ביותר של ישראל, שמצידה מוכרת לאזרים לא מעט מערכות נשק. המערכות הללו השתתפו באופן נרחב במלחמה נגד ארמניה בחבל נגורנו קרבאך בקיץ שעבר. האזרים הציעו במהלך הדנה לתווך בין ישראל לטורקיה בעימות ביניהן. טורקיה גם היא מספקת נשק וסחורות לאזרביג'אן.

פלטפורמת ההשקעות OurCrowd גייסה מאז הקמתה ב 2013 התחייבויות להשקעה של 1.8 מיליארד דולר ביותר מ 250 חברות ו-27 קרנות. היא רשמה 50 אקזיטים, וביניהם ההנפקות בנאסד"ק של Beyond Meat ו-Lemonade, הרכישה של Jump Bike על ידי Uber, הרכישה של Briefcam על ידי Canon, הרכישה של Argus על ידי Continental, הרכישה של Crosswise על ידי אורקל, הרכישה של Replay על ידי אינטל, הרכישה של Corephotonics על ידי סמסונג, והרכישה של CyberX על ידי מיקרוסופט. כיום רשומים בפלטפורמת ההשקעות של OurCrowd 93,500 משקיעים כשירים מ-195 מדינות וביניהם: מאות קרנות הון סיכון, מאות חברות רב-לאומיות ואלפי משקיעים פרטיים.