פרטנר לא לבד: מתמודד חדש ומפתיע על רכישת אקספון

איציק בן אליעזר, לשעבר מנכ"ל אקספון, גיבש קבוצת משקיעים שמתמודדת על רכישת החברה, במטרה להשאירה כמפעיל סלולרי מלא במסגרת הסכם שיתוף-פעולה עם סלקום • הבוקר נחשף בגלובס כי גם פרטנר מתעניינת ברכישת החברה

איציק בן אליעזר. מצטרף למרוץ לרכישת אקספון / צילום: איל יצהר
איציק בן אליעזר. מצטרף למרוץ לרכישת אקספון / צילום: איל יצהר

דרמה סביב האפשרות לרכישת אקספון: איציק בן אליעזר, לשעבר מנכ"ל אקספון וסמנכ"ל הטכנולוגיות של בזק, מוביל קבוצת משקיעים לרכישת אקספון והשארתה כמפעיל סלולרי מלא בהסכם שיתוף רשתות עם סלקום.

ההצעה של בן אליעזר, שמגובה בקבוצת משקיעים ושותפים מוסדיים, מגיעה כעת בישורת האחרונה לקראת האפשרות לכינוס אסיפות נושים לאקספון.

ההצעה של בן-אליעזר מגיעה במקביל להצעה של פרטנר לרכישת אקספון, שנחשפה הבוקר (ה') באתר גלובס. ההצעה הוגשה למנהל ההסדר המיוחד, עו"ד עמית לדרמן, שביקש מבית המשפט לכנס אסיפות נושים ולהביא את העסקאות שעל הפרק להכרעה מהירה כדי להציל את אקספון.

על פניו ההצעה של בן אליעזר עשויה לקרוץ לרגולטור הישראלי ולסלק את ההתנגדות של סלקום, שכל הזמן טענה כי היא מעוניינת להשאיר את אקספון כשותפה שלה ברשת, וכי ההסכם בין החברות תקף, ללא קשר לבעלות על החברה.

במצב עניינים כזה קרוב לוודאי שגם ברשות התחרות וגם במשרד התקשורת יעדיפו הצעה שמותירה את אקספון כשחקן סלולרי מלא.

אחת הנקודות החשובות שיש לשים לב אליהן, ושכרגע איננה ברורה לגמרי, היא האם יש הבנות בין סלקום לבין קבוצת המשקיעים בראשות בן אליעזר. ההערכה היא שסלקום מודעת להצעה של בן אליעזר וקרוב לוודאי תתמוך בה על פני הצעות אחרות שמובילות להוצאתה של אקספון מהשותפות ברשת שלה. תגובת הצדדים טרם התקבלה.