מניית למונייד נפלה בעקבות הדוחות: ההכנסות ירדו וההפסד העמיק

ההפסד הנקי ברבעון השני הסתכם ב-55.6 מיליון דולר, גידול של 165% לעומת ההפסד ברבעון המקביל

דניאל שרייבר ושי וינינגר, מייסדי למונייד / צילום: שלומי יוסף
דניאל שרייבר ושי וינינגר, מייסדי למונייד / צילום: שלומי יוסף

מניית למונייד נפלה במסחר המאוחר בוול סטריט בכ-9%, לאחר שחברת הביטוח הדיגיטלי פרסמה דוחות רבעוניים. למונייד הוקמה על-ידי המנכ"ל דניאל שרייבר ומנהל התפעול שי ויניגר. החברה הונפקה לראשונה בבורסת ניו יורק ביולי 2020, במחיר של 29 דולר למניה. בשיא נסחרה המניה בכ-183 דולר, אך נחלשה מאז לרמה נוכחית של כ-90 דולר, המשקפת לה שווי שוק של 5.5 מיליארד דולר.

למונייד הציגה ברבעון השני הכנסות של 28.2 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים אך ירידה של 5.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2020. במחצית הראשונה ההכנסות הסתכמו ב-51.7 מיליון דולר, ירידה של 7.8% לעומת התקופה המקבילה.

החברה רשמה גידול בהוצאות התפעוליות - ההוצאות על פיתוח טכנולוגיה זינקו ברבעון ב-233% ל-14 מיליון דולר, הוצאות הנהלה וכללית טיפסו ב-172% ל-15.8 מיליון דולר והוצאות השיווק והמכירה גדלו ב-106% ל-33.1 מיליון דולר.

ההפסד הנקי הסתכם ב-55.6 מיליון דולר, גידול של 165% לעומת ההפסד ברבעון המקביל. ההפסד הנקי במחצית הסתכם ב-105 מיליון דולר, לעומת 57.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020.

ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי, בגובה 40.4 מיליון דולר ברבעון השני, ומינוס 81.7 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה. במהלך המחצית החברה רשמה תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 56.5 מיליון דולר.

למונייד מדווחת שבסוף הרבעון השני היו לה מעל 1.2 מיליון לקוחות, תוספת של קרוב ל-110 אלף במהלך הרבעון ועלייה של 48% לעומת הרבעון המקביל. נרשם גם גידול בשיעור שימור הלקוחות ובפרמיה לכל לקוח.

במכתב למשקיעים כתבה הנהלת החברה, כי ישנן מגמות חיוביות, וכי זהו הרבעון הרביעי ברציפות שהצמיחה בפרמיה ללקוח מואצת, והמספר הגיע לשיא של 246 דולר. בחברה מציינים כי בטווח הארוך תמהיל המוצרים יהיה מגוון יותר (לאחרונה נכנסה למונייד לתחום ביטוחי הרכב).

תחזית החברה לרבעון השלישי היא להכנסות של 32.5-33.5 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם שלילי של 55-52 מיליון דולר. התחזית ל-2021 משקפת צמיחה בהכנסות לצד העמקת ההפסד על בסיס EBITDA - ההכנסות יסתכמו ב-123-125 מיליון דולר לעומת 94.4 מיליון דולר ב-2020, וה-EBITDA יהיה שלילי בסך 173-169 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 97.9 מיליון דולר ב-2020.