לוקר: "העסקה לרכישת פרשמרקט תוסיף לנו הרבה עצמה וכוח"

יו"ר פז הראל לוקר: "הסינרגיות בין פז ופרשמרקט בסוף הולכות להביא תשואה פנומנלית לבעלי המניות" • המנכ"ל ניר שטרן: "אנחנו הופכים להיות אחד השחקנים הגדולים בשוק המזון בישראל. האירוע הוא לפגוש את הלקוחות"

הראל לוקר, יו"ר פז / צילום: איל יצהר
הראל לוקר, יו"ר פז / צילום: איל יצהר

"העסקה תוסיף לנו הרבה עצמה וכוח. יש לנו את המיקומים הכי טובים בענף. 80 חנויות בלוקיישנים מנצחים וזאת עוצמה אדירה", כך אמר היום יו"ר פז הראל לוקר בתדרוך למשקיעים בעקבות החלטת החברה לרכוש את רשת פרשמרקט ב-2.147 מיליארד שקל. על העסקה דווח אתמול.

"יש לנו את תחנות הדלק במיקומים הכי טובים בישראל, ואנחנו מגיעים עם פז גז ל-600 אלף בתי אב. העסקה הזאת הופכת אותנו לאחד הריטליירים הכי גדולים במשק. "אנחנו במגע עם הלקוח במיליוני עסקאות בחודש. רכישת פרשמרקט היא התפתחות טבעית לפז. פרשמרקט היא חברה פנטסטית, לטעמי הכי טובה בענף עם רווחיות גולמית ותפעולית הכי טובות בענף".

"הרכישה הזאת תצעיד את פז קידמה. יש שינויים בעולם הדלקים ואנחנו נערכים לזה במסגרת תוכנית פז 2030. יש לנו חזון ואסטרטגיה לפז 2030 והעסקה הזאת היא חלק ממנה. היא תביא תשואה גבוהה לבעלי המניות", הוא הוסיף.

עוד ציין היו"ר לוקר, כי בניגוד לשנים עברו, כיום יש הרמוניה בדירקטוריון של פז והרמוניה בין ההנהלה לדירקטוריון, וזה הכי חשוב לדבריו.

מנכ"ל פז, ניר שטרן, הדגיש כי "זאת עסקה טובה מאוד מאוד לפז ולבעלי המניות שלה. פרשמרקט זאת רשת מצוינת, היא השכילה בשנים האחרונות לרכוש עוד ועוד סניפים באופן הדרגתי. כולם מבינים היטב שהרווחיות נמצאת בשכונה ובזכות לוקיישנים טובים הם מציגים רווחיות כל-כך טובה.

"פרשמרקט מצטיינת בעולמות הרווח הגולמי והתפעולי. צריך לציין שלא מדובר על סופר נקודתי אלא על רשת של 42 עם מטה חזק, אנשי סחר ולוגיסטיקה ותפעול מצוינים ויש של מערכת. יש שם סיסטם מאוד ברור עם שיטה נכונה של רכישה ותמחור המוצרים. יוסי ושלומי ילוו אותה בשנה הקרובה".

על כך הוסיף היו"ר לוקר, כי "יוסי ושלומי מחויבים לשנה. מי שמכיר אותם מכיר את האיכות שלהם ואת הג'נטלמניות שלהם. אבל יש פה עסק ענק עם אלפיים עובדים, עם שיטה ומנגנון והם יחפפו אותנו במשך 12 חודשים".

המנכ"ל שטרן גם הסביר את הרציונאל בעסקה. "לפני שנה בפז היו בערך 15 סניפים שהתעסקו בקמעונאות. בעסקה הזאת יחד עם עסקת סופר יודה נהיה כבר עם 80 סניפים, וזה כדי להפוך אותנו לקבוצת הקמעונאות הגדולה בישראל, ולא רק בדלקים.

"אנחנו הופכים להיות אחד השחקנים הגדולים בשוק המזון בישראל. האירוע הוא לפגוש את הלקוחות. יש מעט מאוד חברות שמגיעות ל-250 אלף אינטראקציות עם לקוחות מדי יום".

היו"ר לוקר הסביר על הסינרגיות בין החברות, וציין כי "הסינרגיות האלה בסוף הולכות להביא תשואה פנומנלית לבעלי המניות. הסינרגיות האלה שוות המון כסף וזה בסוף הלוגיקה של העסקה".

המנכ"ל שטרן, ציין עוד, כי "אנחנו עם תשתית לקוחות ומועדון שאנחנו יכולות להצעיד את החברה קדימה ואנחנו עם עין אחת על הטווח היותר הקצר אבל כל הזמן עם העין על 2030 ועם הצורך ליצור איזון בין הדלקים לבין הקמעונאות".

בתשובה לשאלה על ההחלטה לדחות את הצעות הרכישה שקיבלה החברה, אמר היו"ר לוקר כי "המחירים שהציעו לנו נמוכים מדי. אלו לא עסקאות שאנחנו מוכנים לעשות. המחירים נמוכים ממה שאנחנו חושבים ואלו לא עסקאות טובות לפז ולבעלי המניות שלה".