ההצלחה של רובין הוד דוחפת את מניית ה-SPAC של איטורו

באתר המשקיעים seeking alpha ציטטו משקיע בולט שבציוץ בטוויטר הגדיר את איטורו כ"רובין הוד האירופית" והוסיף כי היא זולה מדי

יוני אסיא, מנכ"ל איטורו / צילום: יח"צ eToro
יוני אסיא, מנכ"ל איטורו / צילום: יח"צ eToro

המיזוג של פלטפורמת ההשקעות eToro לחברת ה-SPAC האמריקאית Fintech Acquisition Corp. V עדיין לא הושלם, אך מניית ה-SPAC נהנית מביקושים גבוהים על רקע ההנפקה של רובין הוד.

מניית חברת ה-SPAC קפצה אתמול בנאסד"ק ב-15.8% במחזור מסחר גדול מהממוצע, על רקע זינוק של למעלה מ-50% במחיר המניה של רובין הוד - אפליקציית המסחר האמריקאית שהונפקה בסוף יולי, איבדה 8% ביום המסחר הראשון שלה אך החלה בהמשך לזנק וכבר הוסיפה לערכה 85% מאז ההנפקה, לשווי של 58.8 מיליארד דולר. מניית ה-SPAC נסחרת כעת במחיר של 12.65, גבוה ממחיר ההנפקה של ה-SPAC שהיה 10 דולר.

באתר המשקיעים seeking alpha ציטטו משקיע בולט שבציוץ בטוויטר הגדיר את איטורו כ"רובין הוד האירופית" והוסיף כי היא זולה מדי.

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות שמגייסות כסף מהציבור במטרה למזג לתוכן פעילות קיימת, תוך פרק זמן מוגבל, או שייאלצו להחזיר את הכסף למשקיעים. איטורו, המנוהלת על-ידי המייסד-שותף יוני אסיא, הודיעה כבר בחודש מרץ על מיזוג לחברת SPAC לפי שווי פעילות (Enterprise Value) של 9.6 מיליארד דולר, או 10.4 מיליארד דולר כולל הכסף שיהיה בקופתה לאחר המיזוג. העסקה כוללת הזרמה של 650 מיליון דולר לקופת החברה, מצד חברת ה-SPAC, וכן ממשקיעים כגון סופטבנק, ION, וולינגטון ופידליטי. חברת ה-SPAC אליה מתמזגת איטורו היא כאמור Fintech Acquisition Corp. V, שאותה מובילה אשת העסקים בטסי כהן - אחת מהדמויות הבולטות בעולם הספאקים; בין חברות ה-SPAC של כהן נמצאת גם החברה שמיזגה לתוכה את חברת הפינטק הישראלית פיוניר בעסקה שהושלמה בחודש יוני.