נייס מכה תחזיות: “לא נעים להגיד, אבל לעסק שלנו הקורונה עשתה טוב”

מעלה תחזית הכנסות שנתית עד ל-1.85 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת ל-1.82 מיליארד דולר • המנכ"ל ברק עילם: "יש מומנטום חזק מאוד לביזנס שלנו וראות טובה מאוד למחצית השנייה"

מנכ''ל נייס, ברק עילם / צילום: שלומי יוסף
מנכ''ל נייס, ברק עילם / צילום: שלומי יוסף

תחום הענן ממשיך להוביל את הצמיחה של חברת הטכנולוגיה נייס , שעקפה את התחזיות בדוחות הרבעון השני - הן תחזיות האנליסטים והן אלו שמסרה בעצמה בעבר. החברה גם מעלה את התחזית השנתית, ומצפה לסיים את 2021 עם הכנסות של 1.83-1.85 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת של 1.8-1.82 מיליארד דולר ובהשוואה ל-1.66 מיליארד דולר ב-2020; תחזית הרווח הנקי למניה (Non-GAAP) עולה מ-6.19-6.39 דולר ל-6.26-6.46 דולר.

שווי השוק של נייס בנאסד"ק (נייס ) ובת"א הוא 17.5 מיליארד דולר, והוא ממקם אותה כחברה הישראלית בעלת השווי הגבוה ביותר, לאחר עלייה של 32.5% במניה בשנה האחרונה.

 
  

"דיווחנו על תוצאות חזקות מאוד לרבעון, עם צמיחה של 16% בהכנסות ושל 32% בהכנסות מתחום הענן", אמר ברק עילם, מנכ"ל החברה, בשיחה עם גלובס. "עברנו את התחזית לרבעון ב-9 מיליון דולר, ואולי הציפייה הייתה שנעלה את התחזית השנתית באותו מספר, אבל בפועל העלינו אותה ב-35 מיליון דולר. יש מומנטום חזק מאוד לביזנס שלנו וראות טובה מאוד למחצית השנייה".

איך נראה השוק, שנה וחצי לאחר פרוץ מגפת הקורונה?
"לא נעים להגיד, אבל לעסק שלנו הקורונה עשתה טוב. יש האצה בצמיחה וזה קשור ולא קשור - הקורונה היא טריגר לדברים האלה, אבל גם כשהיא תיעלם כמו שכולנו מקווים, המגמות הן כאן להישאר - הטרנספורמציה לענן עוברת האצה. לפני חמש שנים נכנסנו לתחום הענן עם 0 הכנסות, היום יש לנו כמעט מיליארד דולר הכנסות (קצב שנתי, ש'ח'ו') וזה ממשיך לצמוח. זה מאפשר לנו להיכנס לתחום הבא, תחום הדיגיטל וה-self service בדיגיטל שיהיה קפיצת המדרגה הבאה שלנו. יש לנו שני מנועי צמיחה עם שווקים של 20 מיליארד דולר".

"יש רעב לדור הבא והשקענו בטכנולוגיות האלה"

לדבריו, לארגונים יש יכולות לתת שירות בערוצי דיגיטל כמו צ'ט, מייל ו-ווטסאפ, אך היום "החוויות האלה לא איכותיות. יש רעב לדור הבא, ואנחנו השקענו בטכנולוגיות מהדור הבא, לתת ללקוח חוויה אחידה בכל הערוצים. ברבעון האחרון 41% מהעסקאות כללו גם יכולות דיגיטל".

ההכנסות ברבעון (Non-GAAP) הסתכמו ב-459 מיליון דולר, ובמחצית הראשונה הן הגיעו ל-916 מיליון דולר, צמיחה של 13.6%. ההכנסות מענן צמחו כאמור והגיעו ברבעון לכ-243 מיליון דולר, ההכנסות משירותים ירדו ב-2.2% לכ-167 מיליון דולר וההכנסות ממוצרים צמחו ב-20.7% והסתכמו ב-46.2 מיליון דולר. קצב הצמיחה של הענן הוא הגבוה ביותר והרווחיות הגולמית שלו משתפרת בהדרגה, אם כי עדיין נמוכה יותר לעומת הסגמנטים האחרים. "הענן בצמיחה מאוד גבוהה והרווחיות מאוד משתפרת. היעד הוא רווחיות גולמית של 70%-80%", אומר עילם. להערכתו, בעוד מספר שנים בקצב הצמיחה הנוכחי של הענן, התחום יהווה 70%-80% מהכנסות נייס.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות היה זהה לשל הרבעון המקביל, 44.8 מיליון דולר, ובמחצית הוא צמח ב-6.6% ל-97 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי היה ברבעון 104 מיליון דולר שהם 1.57 דולר למניה, ומתחילת השנה הרווח צמח ב-16.5% ל-207 מיליון דולר.

הצמיחה מוסברת בצמיחת השוק, או שאתם גם לוקחים נתחי שוק ממתחרים?
"המדד הכי טוב לקבוע מי מוביל את השוק הוא התוצאות, וגם האנליסטים של גרטנר מזהים אותנו כמובילי השוק כבר מספר שנים; אנחנו רואים את קצב הזכייה בעסקאות ומאמינים שאנחנו לוקחים נתחי שוק, בצורה מאוד חזקה. העסקאות ברבעון הגיעו בעיקר מהצלחה בדיגיטל, עלייה בעסקאות הגדולות, הצלחה בתחומי הבינה המלאכותית ואנליטיקה ובשווקים הבינלאומיים - שם ההזמנות צמחו פי שניים".

"אנחנו חברה שאוהבת לרכוש"

במהלך המחצית נייס ייצרה 246 מיליון דולר מפעילות ובסיומה היו לה בקופה 1.4 מיליארד דולר, לעומת חוב של 613 מיליון דולר. החברה רכשה מניות של עצמה ב-340 אלף דולר ברבעון, ובחודשים האחרונים ביצעה רכישות קטנות לא מהותיות פיננסית בתחום הדיגיטל.

"אנחנו חברה שאוהבת לרכוש, ופעילים במישור הזה כל הזמן", אומר עילם. "אנחנו יודעים להביא צמיחה גם בלי רכישות אבל אם תקרה הזדמנות נכונה, כחברה שמייצרת כמעט 500 מיליון דולר מזומנים לשנה, עם מניה חזקה וגישה לחוב - נוכל לעשות זאת".

נייס מעסיקה כיום כ-7,200 עובדים ברחבי העולם ולדברי עילם יש בה 600 משרות פתוחות, כ-100 מהן בישראל. "כשחברה צומחת בקצב שלנו הצורך בעובדים משמעותי". האם קשה לגייס עובדים? לדבריו, "תלוי באיזה מקצוע. יש מחסור של עובדי הייטק בישראל, ויש תחרות בריאה בין חברות על עובדים וטוב שכך. מכיוון שאנחנו פעילים ברחבי העולם קל לנו לגייס את העובדים שאנחנו צריכים".