הישראלים חזרו לקניונים, והרווח הרבעוני של מליסרון זינק ל-344 מיליון שקל

העלייה החדה ברווח נבעה בעיקר מעליית שווי נדל"ן להשקעה בסכום של 226 מיליון שקל, לעומת ירידת שווי של 239 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

קניון הגדול פתח תקוה / צילום: בר - אל
קניון הגדול פתח תקוה / צילום: בר - אל

ענקית הקניונים והמשרדים, חברת מליסרון שבשליטת ליאורה עופר, מפרסמת דוחות חזקים למחצית הראשונה של השנה, על רקע חזרת המשק לפעילות מלאה במהלך הרבעון הראשון של השנה.

ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) הסתכמה ברבעון השני ב-279 מיליון שקל, לעומת 138 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התזרים הנקי מפעילות (FFO) עמד על כ-198 מיליון שקל, יותר מפי שלושה לעומת 61 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה רשמה מליסרון רווח נקי של 344 מיליון שקל, לעומת הפסד של 187 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. העלייה החדה ברווח הנקי נובעת בעיקר מעליית שווי נדל"ן להשקעה, של 226 מיליון שקל, ומעליית המדד, שהגדילה את הכנסות החברה, בעוד שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בירידת שווי נדל"ן להשקעה בסך של 239 מיליון שקל.

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון, ציין כי "ממועד פתיחת הקניונים בחודש פברואר 2021 ועד תום הרבעון השני חזרו הקניונים של מליסרון להציג תוצאות מרשימות. אנו מסכמים תקופה זו עם גידול בפדיונות השוכרים, בפרט בתחומי האופנה וההנעלה ועיצוב הבית, שבלטו במיוחד.

"בנוסף, בחודש יוני חזרו גם המסעדות והמזון המהיר להציג - לראשונה מתחילת המשבר - עלייה בפדיונות, מה שמעיד על חזרת קהל המבקרים ליהנות גם מחוויית הבילוי בקניונים בנוסף לקניות. החברה החלה להיערך לכניסה לתחום חוות השרתים לקראת הקמת חוות שרתים ראשונה, ומקדמת תוכניות בנושא. במקביל ממשיכה החברה להשביח נכסים קיימים, בדרך של עירוב שימושים, ומקדמת תכנון של פרויקטים של דיור להשכרה".

מעבר מהפסד לרווח של 487 מיליון שקל במחצית

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם רווח נקי של 487 מיליון שקל, לעומת הפסד של 273 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2020. ה-NOI הסתכם ב-468 מיליון שקל, עלייה של 10% לעומת 424 מיליון שקל בתקופה המקבילה, וה-FFO במחצית הראשונה של שנת 2021 גדל ב-24% לכ-319 מיליון שקל, בהשוואה לכ-256 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התרומה העיקרית לשורת הרווח הגיעה מעלייה של 359 מיליון שקל בשווי נכסיה של מליסרון בתקופה זו, לעומת ירידה של 621 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

בחברה מציינים כי במהלך הרבעון השני נרשמה עלייה של 8.5% בפדיונות קניוני מליסרון, לעומת הפדיונות בתקופה המקבילה בשנת 2019 (טרם פרוץ הקורונה). במסגרת העלייה בפדיונות, בלטו במיוחד תחומי האופנה וההנעלה, עם גידול של 17%, לצד גידול של 9% בתחום עיצוב הבית. המגמה החיובית בפדיונות המשיכה בחודש יולי.

שיעור התפוסה הממוצע בקניונים של מליסרון עמד בחצי הראשון של השנה על 98.4%, לצד עלייה ממוצעת של כ-5% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי חוזים. בתחום המשרדים הציגה החברה עלייה בשיעור התפוסה לכ-95.6%, לעומת כ-94.5% בסוף שנת 2020, לצד עלייה ממוצעת של כ-1.5% בדמי השכירות בגין חוזים חדשים וחידושי אופציות.

ביקושים גבוהים לשטחי משרדים מחברות ההייטק

החברה מדווחת על ביקושים גבוהים להשכרת שטחי משרדים באזור ת"א, בעיקר מצד חברות הייטק גדולות, והיא מעלה את צפי ההכנסות בפרויקט הדגל בייזום, Landmark בשרונה, בשטח כולל של כ-144 אלף מ"ר משרדים, שסיום בניית חלקו הראשון צפוי בסוף שנת 2023.

ה-NOI הצפוי בפרויקט יעמוד על כ-127 מיליון שקל (חלק החברה בתפוסה מלאה), לעומת הערכה קודמת של כ-95 מיליון שקל. בנוסף, עד סוף השנה הבאה צפויה החברה להשלים בנייה של ארבעה פרויקטים נוספים, שצפויים להניב NOI שנתי של כ-53 מיליון שקל (חלק החברה בתפוסה מלאה).

מניית מליסרון הגיבה לדוחות בעלייה של כ-2% בבורסה, והשלימה התקדמות של 72% בשנה האחרונה. שווייה של החברה בבורסה הגיע ל-11 מיליארד שקל.