שביתה בפלאפון ובבזק בינלאומי על רקע סכסוך העבודה מול ההנהלה

ההסתדרות הכללית הודיעה על השביתה הצפויה בתחילת השבוע, וזאת לאחר שהתברר כי ההנהלה ממשיכה בתוכניותיה לפיצול בזק בינלאומי

מוקד ריק בבזק בינלאומי. שביתה עד להודעה חדשה / צילום: דוברות ההסתדרות הכללית
מוקד ריק בבזק בינלאומי. שביתה עד להודעה חדשה / צילום: דוברות ההסתדרות הכללית

על רקע סכסוך העבודה בחברות פלאפון ובזק בינלאומי (אלפא), פרצה היום (ג') שביתה בחברה. בתחילת השבוע הודיע יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד כי אם לא יחול שינוי עד היום, והעובדים לא יקבלו מענה לדרישותיהם, הם יחריפו את צעדי התגובה נגד ההנהלה. היום האיום מתממש.

ועד עובדי אלפא הודיע כי מהיום בשעה 14:00 תתקיים שביתה כללית בחברות פלאפון ובזק בינלאומי. השביתה, שתתקיים בהתאם להנחיות ההסתדרות וועד העובדים, תכלול את כלל העובדים בשתי החברות, כולל טכנאים. כל מוקדי החברה, כולל שירות ותמיכה, לא יפעלו. לא יתקיימו עבודות ומשמרות לילה, ויבוטלו כל העבודות היזומות. ועד העובדים הודיע כי שירותי הביטחון וההצלה יקבלו שירות במתכונת שבת. 

שלט במרכז שירות של פלאפון המודיע על השביתה בחברה / צילום: דוברות ההסתדרות הכללית
 שלט במרכז שירות של פלאפון המודיע על השביתה בחברה / צילום: דוברות ההסתדרות הכללית

בנוסף, החל מהיום ועד להודעה חדשה העובדים יחריפו את השביתה, כשבין היתר לא יינתן שירות ללקוחות בזק בינלאומי ו-yes בנקודות השירות, תיעצר העברת תשלומים לספקים ולא ייקלטו תשלומים, ישובש השירות ללקוחות VIP ולקוחות מכרז חשכ"ל, ייעצרו העבודות לשדרוג הרשת, ולא יבוצעו התקנות ותיקונים ללקוחות עסקיים בשירותי IT. 

עובדי בזק בינלאומי ופלאפון דורשים כי ינוהל משא-ומתן משותף שכולל את חברת yes, שהיא חלק מקבוצת אלפא. אלא שב-yes העובדים מאוגדים תחת ההסתדרות הלאומית, והם לא מוכנים להתאגד תחת ההסתדרות הכללית. במצב שנוצר החליטו בהסתדרות הכללית להטיל את האחריות על הנהלת אלפא, שנדרשת לנהל את המשא-ומתן מול שני הוועדים במקביל.

על-פי התוכנית של ההנהלה, בזק בינלאומי מתפרקת לשתי חטיבות, פרטית ועסקית, כאשר החטיבה הפרטית אמורה להתמזג עם yes, והחטיבה העסקית אמורה להתפצל ולקום כחברת IT נפרדת. המהלך הזה יכלול פיטורים של מאות עובדים, אך גם יותיר חלק ניכר מהם מועסקים בחברות המפוצלות. 

מהחברות נמסר: "בשל עיצומי עובדים ייתכנו זמני המתנה ארוכים מהרגיל במענה שירות הלקוחות, ויינתן מענה בנושא תפעול תקלות טכניות. אנו מכבדים את זכות העובדים לשבות, תוך שמירה על אחריות ומקצועיות כלפי לקוחות החברה".