דלתא מתפשטת: קמעונאית האופנה מתאוששת ממשבר הקורונה, ונערכת להנפקה מחדש בוול סטריט

דלתא גליל הציגה במחצית השנה הראשונה רווח נקי של כ-40 מיליון דולר לעומת הפסד  יותר מכפול במחצית המקבילה ב-2020 • העלתה התחזיות השנתיות, ומציינת "ארבעה רבעונים רצופים של רווחיות תפעולית ברמת שיא לרבעון"

אייזק דבח, מנכ''ל דלתא ובעל השליטה / צילום: אמיר לוי - ניו יורק
אייזק דבח, מנכ''ל דלתא ובעל השליטה / צילום: אמיר לוי - ניו יורק

קמעונאית האופנה דלתא גליל מתאוששת ממשבר הקורונה, ובעל השליטה אייזק דבח מבקש להנפיק את החברה מחדש באחת הבורסות בארה"ב.

לאחר הפסד של 83.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2020, הציגה דלתא גליל רווח נקי לבעלי המניות של 39.7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021, אשר את תוצאותיה דיווחה ביום ד', והכריזה על חלוקת דיבידנד בסך 5 מיליון דולר לבעלי המניות.

הרווח במחצית הראשונה מהווה המשך ישיר למחצית השנייה של 2020, אז הציגה דלתא רווח נקי לבעלי המניות של 43.7 מיליון דולר. לדברי החברה, המגמה נבעה מצמיחה של 44% במכירות במחצית הראשונה ל-871.9 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, שבה נרשמו סגרים ומגבלות במדינות רבות בעולם.

דלתא גליל היא יצרנית בינלאומית ומשווקת של מוצרי הלבשה תחתונה, ג'ינס ומוצרי הלבשה עליונה ממותגת. בנוסף, מייצרת החברה עבור חברות מובילות בעולם מוצרי הלבשה לגברים ולנשים, גרביים, הלבשת ילדים, פנאי והלבשת ספורט (Activewear).

כיום נסחרת דלתא בבורסה בת"א לפי שווי של כ-4.2 מיליארד שקל (1.3 מיליארד דולר), לאחר שמנייתה רשמה מתחילת 2021 תשואה מתואמת של יותר מ-100% על רקע הצמיחה המחודשת בפעילותה והחזרה לרווחיות גבוהה. בשבוע שעבר הודיעה החברה כי בכוונתה להגיש מסמך רישום (F-1) לרשות ניירות ערך האמריקאית, לקראת הנפקה בארה"ב, ורישום של מניותיה למסחר גם באחת הבורסות בניו יורק.

יש לציין כי מניית דלתא גליל נסחרה בעבר בנאסד"ק במשך שנים רבות, אולם נמחקה מבורסה זו בתחילת 2008 על רקע הסחירות הדלילה במניה שם והדרישה מהחברות הציבוריות ליישם את תקנות סרביינס אוקסלי. מאז הפכה דלתא גליל מיצואנית של הלבשה לחברה גלובלית המחזיקה מפעלים וחנויות ברחבי העולם, ולכן עשויה לעניין יותר את המשקיעים בוול סטריט.

 
  

צמיחה משמעותית במכירות אונליין

ובחזרה לדוחות הרבעון השני. אלה משקפים את התחזקות  מגמת הצמיחה במכירות, עם גידול של 68% בהכנסות ל-455.8 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל, וזאת בזכות שיפור בכל תחומי הפעילות. גם על בסיס אורגני, כלומר בנטרול מכירות חברת בר נססיטיז (Bare Necessities) שנרכשה באוקטובר אשתקד, צמחו המכירות בשיעור חד של 56% ברבעון.

מכירות האונליין של החברה צמחו במחצית הראשונה ב-162% ל-134.1 מיליון דולר, כאשר ברבעון השני לבדו נרשמה צמיחה של 97% במכירות המקוונות ל-63.3 מיליון דולר. בנטרול Bare Necessities, ירדו מכירות האונליין ב-5% ברבעון השני, אולם עלו ב-46% במחצית הראשונה כולה.

התפרצות מגפת הקורונה בעולם בתחילת 2020, והשפעתה על פעילויות המגזר העסקי במדינות השונות, הובילה את דלתא גליל ליישם א שתקד תוכנית התייעלות רחבה במפעליה. התייעלות זו, יחד עם הצמיחה במכירות, סייעו לחברה להציג ברבעון השני רווחיות גולמית ברמת שיא של 41.4% מסך ההכנסות.

הרווח הגולמי עצמו צמח ב-136%  ברבעון השני ל-187.3 מיליון דולר ואילו הרווח התפעולי הסתכם ב-42.4 מיליון דולר (9.3% מהמכירות), לעומת הפסד תפעולי של 55.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הציגה החברה ברבעון השני רווח נקי לבעלי המניות של 25.1 מיליון דולר, לעומת הפסד לבעלי המניות של 53.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-50.3 מיליון דולר ברבעון וב-81.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה. החוב הפיננסי נטו של דלתא גליל הסתכם בסוף חודש יוני ב-124.6 מיליון דולר - הרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 2016.

"הנחה שמגפת הקורונה לא תחריף"

על רקע התוצאות החזקות במחצית הראשונה, העלתה החברה את תחזיותיה לשנת 2021 כולה, וזאת על בסיס תנאי השוק הנוכחיים וללא השפעה של סעיפים חד-פעמיים. התחזית המעודכנת ניתנת בהסתמך על "ההנחה שמגפת הקורונה לא תשוב ותתפרץ בצורה חריפה, שתוביל לסגרים או השבתות במדינות בהן מיוצרים או נמכרים מוצריה", לדברי החברה.

תחזית המכירות השנתית הועלתה ב-3% לטווח של 1.825-1.875 מיליארד דולר ואילו תחזית הרווח התפעולי ל-2021 הועלתה ב-14% לטווח של 160-170 מיליון דולר. תחזית הרווח הנקי הועלתה ב-17% והוא צפוי להסתכם השנה בטווח של 96-104 מיליון דולר, לעומת הפסד של 40.5 מיליון דולר ב-2020 ורווח נקי של 60.2 מיליון דולר ב-2019.

אייזיק דבח, המנכ"ל ובעל השליטה בדלתא, אמר בעקבות הדוחות כי בחברה מאוד מרוצים ממגמת הצמיחה בהכנסות ומהביצועים ברבעון, "המציינים ארבעה רבעונים רצופים של רווחיות תפעולית ברמת שיא לרבעון. חשוב לציין, כי המכירות עלו ב-22% והרווח הנקי עלה ביותר מפי 4 ביחס לרבעון המקביל של 2019, שמייצג תקופה נורמלית, לפני שהמגפה השפיעה על הכלכלה העולמית".

דבח הוסיף, כי "נשארנו ממוקדים במחויבות שלנו לחדשנות דיגיטלית, ולאחרונה הכרזנו על מיזוג אסטרטגי של היחידות העסקיות Bare Necessities ו-Brayola ליצירת זירת המסחר הגדולה והחזקה ביותר בארה"ב של הלבשה תחתונה ובגדי ים לנשים. לאחרונה חתמנו ​​על הסכמי זכיינות עולמיים עם אדידס ו-וולפורד ואנו נרגשים מהזדמנויות הצמיחה העומדות לפנינו.

"תזרים המזומנים שלנו ממשיך להיות חזק ומאפשר לנו להפחית את החוב לרמה הנמוכה ביותר בחמש השנים האחרונות. עם המאזן החזק שלנו, יש לנו את המשאבים והמיקוד הדרושים להמשך החדשנות ומינוף מנועי הצמיחה שלנו, ואנו מצפים להמשך שנה חזקה".