אי-ודאות בעקבות המגפה: Wix מפחיתה תחזיות שנתיות

ברבעון השני, החברה צמחה ב-34% להכנסות של 316 מיליון דולר • שיערוך השקעתה בחברת מאנדיי שהונפקה לאחרונה הניב ל-Wix הכנסות נטו של 110 מיליון דולר והוביל לרווח נקי רבעוני של 38 מיליון דולר • על בסיס Non-GAAP, החברה רשמה הפסד רבעוני של 15.8 מיליון דולר

הנפקת וויקס wix במסחר הנאסד''ק / צילום: נאסד''ק OMX
הנפקת וויקס wix במסחר הנאסד''ק / צילום: נאסד''ק OMX

מגפת הקורונה, שברבעונים הקודמים ייצרה צמיחה גבוהה לחלק מחברות הטכנולוגיה, הופכת כעת לגורם אי-ודאות שמשפיע לרעה על תחזיותיהן. אחרי פייבר  שהורידה תחזיות שנתיות בשבוע שעבר, מגיע התור של חברת האינטרנט Wix . החברה סיימה רבעון שני מוצלח, אך מספקת תחזית פושרת לרבעון השלישי ומפחיתה את התחזיות השנתיות בשל מה שסמנכ"ל הכספים, ליאור שמש, מגדיר "בלבול של הלקוחות".

וויקס, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, מספקת פתרונות להקמת וניהול אתרי אינטרנט, עבור עסקים קטנים ובינוניים. החברה מפחיתה בכ-2% את תחזית ההכנסות השנתית שלה ואת תחזית הגבייה, אך תחזית תזרים המזומנים החופשי נחתכת ב-44%. החברה צופה הכנסות של 1.255-1.27 מיליארד דולר השנה - עדיין מדובר על צמיחה של 27%-28% ביחס ל-2020 שהייתה שנה חזקה עבור וויקס - וגבייה של 1.4-1.435 מיליארד דולר, צמיחה של 27%-30%. התזרים החופשי יגיע ל-35-40 מיליון דולר, והתזרים החופשי בנטרול הוצאות שקשורות לבניית המטה החדש בת"א יסתכם ב-60-65 מיליון דולר.

"לצערי, אנחנו מורידים תחזיות בפעם הראשונה. עדיין, הגידול משנה שעברה הוא כ-30%, ו-2020 הייתה שנה מדהימה", אומר שמש. "קרה תרחיש שלא צפינו. כל מה שקורה עם הדלתא והעובדה שזה מתמשך, גרם בלבול בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלנו: הם לא יודעים מה לעשות, חלקם פתאום יצאו לחופשות, לא יודעים מה לעשות עם העסק שלהם - אונליין, אופליין, יהיה סגר, לא יהיה. התחלואה עולה, אבל הממשלות בינתיים לא סוגרות, ונוצר מצב של חוסר ודאות ואנשים יושבים על הגדר ומעדיפים לא לקבל החלטה".

"זו מכה בכנף, משהו זמני"

המגמה החלה לדברי שמש באמצע מאי, אך הוא מדגיש כי וויקס לא מזהה ירידה ב-conversion (מעבר של משתמשים מהחבילה החינמית לפתרונות שמוצעים בתשלום) ולא גידול בשיעורי הנטישה. למעשה, קבוצות המשתמשים (קוהורטים) הקודמות שדרגו תוך זמן קצר יותר לפרימיום, ומבחינה מסוימת ייתכן שהקדימו את זמנם, על חשבון התקופה הנוכחית. לדברי שמש, עדיין הנתונים טובים יותר מהתקופה שלפני הקורונה.

בפייבר דיברו על אפקט פוסט קורונה - אנשים יוצאים יותר החוצה ופחות מול מסכים.
"מה שפייבר תיארו נכון מאוד. אנשים יצאו לחופשות וזה אפקט אחד של הבלבול. הבלבול מביא אנשים להתנהג בצורה שונה, כל אחד עם ה-state of mind שלו. המקור של הכל זה הקורונה. האם זה ימשיך, יישאר איתנו? עדיין, המספרים טובים יותר מהתקופה שלפני הקורונה, בסוף אני מניח שזה יתייצב. מה שמדהים זה גידול של 30% השנה, וזה הדבר שחשוב בעיניי".

למה תחזית ההכנסות ירדה ב-2%, ותחזית התזרים החופשי ב-44%?
"אנחנו מורידים בעשרות מיליוני דולרים את השורה העליונה, אבל לא מקטינים את כוח האדם. זו 'מכה בכנף', משהו זמני, לא בעיה יסודית שדורשת ארגון מחדש. להפך, הנתונים הבסיסיים מאוד חזקים".

 
  

צמצמה את ההפסד הרבעוני

ברבעון השני, ההכנסות של Wix צמחו ב-34% ל-316 מיליון דולר, גבוה מתחזיות השוק. ההכנסות ממנויי מוצרי הליבה היו 236 מיליון דולר, ומפתרונות עסקיים - 80.5 מיליון דולר. מתחילת השנה ההכנסות צמחו ב-37.3% ל-452 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה רשמה רווח נקי של 38 מיליון דולר, בזכות שיערוך של השקעות שהניבו לה הכנסות נטו של 110 מיליון דולר - בפרט, ההחזקה שלה בחברת Monday.com  שהונפקה לאחרונה בהצלחה בוול סטריט. במחצית הראשונה, נרשם הפסד נקי של 22.9 מיליון דולר, צמצום לעומת 96.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020.

על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים (כולל השיערוך), Wix רשמה הפסד נקי רבעוני של 15.8 מיליון דולר שהם 28 סנט למניה, בעוד שתחזיות האנליסטים היו להפסד גבוה יותר של 37 סנט למניה. מתחילת השנה הסתכם ההפסד הנקי ב-46 מיליון דולר שהם 81 סנט למניה.

ברבעון השלישי, הצפי הוא להכנסות של 311-317 מיליון דולר, צמיחה של 22%-25% לעומת רבעון מקביל, ונמוך מתחזיות האנליסטים.

אתמול הודיעה Wix על הרחבת פעילותה והשקת פלטפורמה לבניית אפליקציית מובייל, עם לוגו ועיצוב ייעודי לכל עסק בהתאמה אישית. שמש אומר כי "זה מדהים בשביל עסקים, במקום לבזבז עשרות אלפי דולרים כדי שמישהו יבנה להם אפליקציה, הם יוכלו להשתמש בפתרון הזה ולקדם את העסק שלהם. אני מצפה לשימוש נרחב וחושב שזה כלי מדהים". לדבריו, יש אמנם מתחרים בתחום, אך לקוח שמשתמש בפתרון של Wix "מקבל את כל החבילה - מערכת לניהול עסק, CRM, אתר אינטרנט, הכל על אותו מאגר נתונים ומסונכרן".

כמה תתרום הפלטפורמה החדשה לתוצאות החברה?
"זה מוצר חדש שעוד לא לקחנו בחשבון בתחזיות. מן הסתם, זה יכול להיות משמעותי, אבל עוד מוקדם לדעת".

במקביל מספר שמש על שיתוף פעולה עם Vistaprint עליו דווח היום: "זה הפתרון המוביל בעולם להדפסה, ושיתוף הפעולה אומר שכל הלקוחות שלהם ישתמשו ב-Wix כמערכת אונליין. יש פה ערך כספי שיכול להגיע בעתיד למאות מיליוני דולרים, וזו רק ההתחלה בלהיות סוג של סטנדרט".

Wix מעסיקה כיום 5,500 עובדים ומגייסת עובדים, גם בארץ. שמש אומר שהתחרות על עובדים קשה, "הרבה כסף נכנס לארץ, היו הרבה הנפקות שזה דבר מדהים, והרבה חברות נמצאות בשלב בשל ומתקדם, אז מן הסתם זה מוסיף לתחרות על העובדים". לדבריו, אין שינוי בתוכניות הבנייה של המטה החדש בת"א; "כרגע, אנחנו מעודדים אנשים לעבוד מהבתים, אבל באיזשהו שלב זה יסתיים, ואנשים רוצים להיות ביחד. אני חושב שאנשים שמגיעים למשרד הרבה יותר מאושרים. האם צורת העבודה תשתנה בעתיד? יכול להיות, אבל עדיין הרוב מעדיף להגיע לעבודה".

Wix נסחרת בנאסד"ק בשווי 14.6 מיליארד דולר.