הסמארטפונים המתקפלים החדשים של סמסונג מגיעים לישראל. כמה הם יעלו?

סמסונג השיקה היום את הדור החדש של המכשירים המתקפלים שלה: ה-Galaxy Z Fold3 5G וה-Galaxy Z Flip3 5G • בנוסף השיקה החברה גם שעונים חכמים חדשים

Galaxy Z Flip3 5G / צילום: סמסונג
Galaxy Z Flip3 5G / צילום: סמסונג

חברת סמסונג קיימה הערב את אירוע ההשקה המסורתי שלה שבו חשפה מוצרים חדשים, בהם המכשירים המתקפלים ה-Galaxy Z Fold3 5G וה-Galaxy Z Flip3 5G, שעונים חכמים ואוזניות. החברה הציגה את המהלך בתור "השלב הבא של המכשירים המתקפלים".

למעשה, מדובר בדור השלישי של סמסונג למכשירים מתקפלים אחרי כמה כישלונות בעבר. כשהפעם החברה טענה בהודעה לתקשורת שהיא השקיעה משאבים בשיפורים הקשורים לאיכות החומר ועמידות המכשיר. למי שלא זוכר את ההבדל, ה-Fold נפתח כמו ספר ויכול להכפיל את הרוחב שלו, בעוד שהפליפ יכול להיפתח לאורך כמו הטלפונים הישנים.

Galaxy Z Fold3 5G

המסך של ה-Fold הוא Infinity Flex 7.6 אינץ' עם טכנולוגיה שציפינו שסמסונג תכניס והיא Camera DisplayUnder. כלומר, כשפותחים לגמרי את המכשיר, המצלמה הפנימית נמצאת מתחת למסך. 

המסך עצמו עם טכנולוגיית Eco² , כך שלפי החברה, המסך יהיה בהיר ברמה של 29% תוך צמצום של צריכת החשמל. בנוסף, למסך יש קצב ריענון אדפטיבי של 120Hz בטכנולוגיית Super Smooth - כך הגלילה תהיה חלקה יותר והחוויה של המשתמש אמורה להיות טובה יותר. לצד זכוכית המכשיר (גורילה גלאס ויקטוס), החברה הכניסה את האלומיניום שלה Armor Aluminum וגם ציפוי מגן חדש שמספק, לפי סמסונג, עמידות גבוהה ב-80% מהמכשירים הקודמים.

מעבד המכשיר הוא Snapdragon 888 5G בעל שמונה ליבות, ומגיע עד מהירות שעון של 3.09GHz. זיכרון ההרצה ב-Fold הוא 12GB RAM, כשיש אפשרות אחסון פנימי של 256GB או 512GB. מערך הצילום במכשיר הוא טוב, המצלמה הקדמית החיצונית (כשהטלפון סגור) היא 10 מגה פיקסל והמצלמה שמתחת למסך היא 4 מגה פיקסל. מאחור יש מערך צילום משולש, מצלמה אולטרה רחבה של 12 מגה פיקסל, מצלמה עם זווית רחבה של 12 מגה פיקסל ומצלמה Telephoto גם היא 12 מגה פיקסל.

Galaxy Z Fold3 5Gבמצב סגור / צילום: סמסונג
 Galaxy Z Fold3 5Gבמצב סגור / צילום: סמסונג

למעשה, העובדה שמדובר במכשיר מתקפל, פותחת אפשרויות רבות לפי החברה. לדוגמה, במצב ה-Flex תוכלו לדוגמה להצטרף לשיחת וידיאו בחלק העליון של המסך, תוך שאתם כותבים הערות בחלק התחתון. בנוסף, "משתמשים יכולים ליצור קיצור דרך ולפתוח מספר אפליקציות יחד הודות לתכונת App Pair המשופרת. הם גם יכולים להשתמש בסרגל המשימות החדש של ה-Z Fold3 כדי לעבור במהירות בין אפליקציות בלי לחזור למסך הבית", נכתב בהודעת החברה.

לקוחות רבים כעסו שהחברה נטשה את התכניות שלה לגבי סדרת ה-Note המוכרת שלה והתעוררה סערה גדולה ברשת. כעת אנחנו רואים שסמסונג מצביעה על תכנונים נוספים ל-Fold שיכולים לסמן את הדרך המתכוננת: ה-S Pen, העט החכם של החברה, מגיע למכשירי Z Fold3 בשתי אפשרויות: S Pen במהדורת Fold ו-S Pen Pro. כלומר, משתמשים יוכלו להשתמש בעט שהם רצו בנוט בפולד החדש.

Galaxy Z Fold3 5G במצב פתוח / צילום: סמסונג
 Galaxy Z Fold3 5G במצב פתוח / צילום: סמסונג

המכשיר שוקל 271 גרם. הסוללה של המכשיר היא 4,400 מיליאמפר לשעה, כשהיא תומכת בטעינה מהירה של 25W, וטעינה אלחוטית מהירה של 10W. למכשיר יש חסינות למים בדרגה IP X8 (עומק של 1.5 מטרים למשך עד 30 דקות) אך לא לאבק. לפי החברה, המכשיר עבר בדיקות קיפול מחמירות שאומתו על ידי חברת הבדיקות Bureau Veritas לעמידה בפני 200 אלף מחזורי קיפול. המכשיר מגיע בשלושה צבעים קלאסיים: שחור פנטום, ירוק פנטום וכסף פנטום.

מחיר: לפי סאני, היבואנית סמסונג בישראל, ה-Galaxy Z Fold3 יעלה 6,349 שקל לדגם עם 256GB ו-6,699 שקל לדגם עם 512GB. המכשיר זמין כבר לרכישה. מי שהזמין במכירה המוקדמת יקבל את המכשיר באמצע ספטמבר ואילו מי שיזמין מהערב יקבל אותו בסוף ספטמבר.

רשת דינמיקה, יבואנית רשמית של סמסונג בישראל, מציעה את ה-Z Fold3 עם אחסון של 256GB במחיר של 6,199 שקל. 

Galaxy Z Flip3 5G

המסך של ה-Flip הוא Infinity Flex 6.3 אינץ' באיכות FHD+, מעבד המכשיר הוא Snapdragon 888 5G בעל שמונה ליבות, ומגיע עד מהירות שעון של 3.09GHz. קצב הריענון אדפטיבי הוא 120Hz.

Galaxy Z Flip3 5G פתוח וסגור / צילום: סמסונג
 Galaxy Z Flip3 5G פתוח וסגור / צילום: סמסונג

הציר הנסתר של סמסונג, חידוש שהוכנס לראשונה במכשירים האלו, מאפשר לייצב את המכשירים בכל זווית במצב ה-Flex. טכנולוגיית Sweeper שופרה כך שהזיזים בתוך הציר קוצרו, ויכולת דחיית האבק והחלקיקים שופרה. בזכות מצב Flex, משתמשים יוכלו לדוגמה לצלם סלפי בלי ידיים או לצלם תמונה מהירה מהמסך החיצוני. באופן כללי, המצב הזה מאפשר לראות מדיה בצורה נוחה כי המכשיר מחזיק את עצמו, כשרמקולים התומכים בדולבי אטמוס יעטפו אתכם בסאונד.

לפי החברה, "המסך החיצוני שעוצב מחדש גדול עכשיו פי ארבעה והוא מאפשר לראות בקלות התראות והודעות מבלי לפתוח את ה-Z Flip3". משתמשים יוכלו לעשות כמה פעולות כמו לבדוק את התחזית ולהתעדכן בלוח השנה מהמסך החיצוני של המכשיר. המכשיר עבר בדיקות קיפול מחמירות שאומתו על ידי חברת הבדיקות Bureau Veritas, לעמידה בפני 200 אלף מחזורי קיפול.

Galaxy Z Flip3 5G מקופל / צילום: סמסונג
 Galaxy Z Flip3 5G מקופל / צילום: סמסונג

המצלמה הקדמית היא 10 מגה פיקסל, בעוד שהאחורית היא כפולה - מצלמת אולטרה רחבה של 12 מגה פיקסל ומצלמה עם זווית רחבה 12 מגה פיקסל. שימו לב, למכשיר יש זיהוי פנים, אך הוא יהיה זמין רק כשהמכשיר פרוש ומשתמשים במצלמה הקדמית.

הסוללה במכשיר עומדת על 3,300 מיליאמפר, עם תמיכה בטעינה מהירה של 15W וטעינה אלחוטית של 10W. גם כאן, יש למכשיר חסינות מים בדרגה IP X8. בדומה ל-Fold, סמסונג הכניסה את האלומיניום שלה, Armor Aluminum, לצד זכוכית גורילה גלאס ויקטוס, חזקה במיוחד נגד נפילות ושריטות.

המכשיר שוקל 183 גרם, וכולל בתוכו זיכרון הרצה של 8GB RAM וזיכרון אחסון של 256GB. המכשיר יגיע בארבעה צבעים: שמנת, ירוק, לבנדר ושחור פנטום.

מחיר: לפי סאני, היבואנית סמסונג בישראל, 3,749 שקל עם 256GB זיכרון. המכשיר זמין כבר לרכישה. מי שהזמין במכירה המוקדמת יקבל את המכשיר באמצע ספטמבר ואילו מי שיזמין מהערב יקבל אותו בסוף ספטמבר.

רשת דינמיקה, יבואנית רשמית של סמסונג בישראל, מציעה את ה-Z Flip עם אחסון של 256GB במחיר של 3,599 שקל.

לא רק מתקפלים - גם שעונים ואוזניות

סמסונג משיקה גם צמד שעונים חכמים: Watch4 ו-Galaxy Watch4 Classic. למעשה, השעונים החכמים הם הראשונים שצוידו במערכת ההפעלה החדשה של סמסונג, שנוצרה בשיתוף פעולה עם גוגל.

 ה-Galaxy Watch4 כולל בתוכו חיישן BioActive. החיישן משתמש בשבב ייעודי כדי להפעיל שלושה חיישני בריאות: מד דופק אופטי, חיישן אלקטרוני לקצב לב וחיישן למדידת רכיבי הגוף (אחוזי שומן ו-BMI). המשתמשים יוכלו לנטר את לחץ הדם שלהם, להבחין בפעימות לב חריגות ועוד. חשוב לציין כי יכולות מדידת ECG ואת לחץ הדם נמצאות כרגע בהליך אישור של משרד הבריאות בישראל - והם יוטמעו בשעונים במהלך הרבעון הרביעי של 2021. נוסף על כך, השעון החכם החדש של החברה יוכל לתת לכם תמונה כללית של דפוסי השינה שלכם, בין היתר, גם אם אתם נוחרים ואת מדדי החמצן בדם בזמן השינה.

מימין: Galaxy Watch4 Classic ו-Galaxy Watch4 / צילום: סמסונג
 מימין: Galaxy Watch4 Classic ו-Galaxy Watch4 / צילום: סמסונג

מעבד Exynos W920 עם ליבה כפולה ורזולוציית המסך היא 450X45. זיכרון ההרצה הוא 1.5GB, ושטח האחסון בגודל 16GB. הסוללה לפי החברה תחזיק לכם 50 שעות שימוש, כשחצי שעה של טעינה תיתן 10 שעות של סוללה.

כאמור, אלו השעונים הראשונים בשיתוף הפעולה של סמסונג וגוגל, כך שהפלטפורמות על המכשיר הם ממשק המשתמש One UI Watch ומערכת ההפעלה Wear OS של Samsung. אפליקציות שמותאמות לממשק המשתמש יותקנו אוטומטית על השעון והנתונים יסונכרנו.

Galaxy Watch4 ו-Galaxy Watch4 Classic יהיו זמינים לרכישה מתחילת ספטמבר. עבור השעון הרגיל, יהיו דגמים בגדלים 40 מ"מ ו-44 מ"מ, במחירים 999 שקל לגרסת Bluetooth ו-1,249 שקל לדגמי LTE. הצבעים יהיו שחור, כסף, זהב, ורוד וירוק. עבור אלו שרוצים עיצוב יוקרתי יותר, Galaxy Watch4 Classic יגיע בגדלים 42 מ"מ ו-46 מ"מ ויעלה מ-1,449 שקל לגרסאות Bluetooth ו-1,649 שקל לדגמי LTE, בצבעים בשחור וכסף.

סמסונג הכריזה גם על אוזניות TWS (אלחוטיות) חדשות, Galaxy Bus2. לפי החברה, "הרמקולים הדו-כיווניים הדינמיים מפיקים צלילים גבוהים צלולים ובאסים עמוקים, וביטול הרעשים הפעיל מסייע לסנן רעשים לא רצויים". עוד הוסיפו כי "הקול שלכם בשיחות יישמע חד וברור הודות לפתרון חדש המבוסס על למידת מכונה, שמסנן החוצה שלל רעשי רקע מפריעים".

האוזניות יתחברו בעזרת קישוריות Bluetooth 5.2. לאוזניות עצמן יש סוללה של 61 מיליאמפר, כשמארז הטעינה שלהן עומד על 472 מיליאמפר. לפי החברה, מדובר ב-20 שעות האזנה ו-13 שעות שיחה. האוזניות יגיעו בגרפיט, לבן, ירוק זית וסגול.