מכרו דלק באגורה יותר מהמחיר המותר - וישלמו 17 אלף שקל קנס

בית משפט השלום בחיפה אישר הסדר טיעון במסגרת כתב אישום שהגישה המדינה נגד תחנת תדלוק בשם פרג' בעראבה • מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה: "מכירת מוצר חיוני במחיר העולה על המחיר המפוקח היא עבירה חמורה הגורמת נזק רב לציבור"

תחנת דלק / צילום: עינת לברון
תחנת דלק / צילום: עינת לברון

האגורה שהפכה לקנס של 17 אלף שקל: בית משפט השלום בחיפה אישר הסדר טיעון במסגרת כתב אישום שהגישה המדינה נגד תחנת תדלוק בשם פרג' בעראבה. בעלי התחנה הואשמו בהצבת שילוט שלא לפי החוק ובמכירת דלק במחיר הגבוה מהמחיר המפוקח באגורה אחת ושלא כדין.

באותה תקופה המחיר לליטר בנזין 95 עמד על 5.46 שקל, ואילו בתחנה גבו מחיר הגבוה באגורה אחת. הנושא עלה בעקבות חקירה של מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה.

העונש שנקבע: קנס של 17 אלף שקל וקנס על-תנאי בגובה של 50 אלף שקל במקרה של ביצוע עבירה דומה במשך שנה. יצוין כי מבחינת המאשימה, קרי המדינה, מדובר בהסדר ברף הנמוך של עבירות מסוג זה.

בדיון בבית המשפט צוין כי הובאו בחשבון בין השאר גם ההודאה של הנאשם בהזדמנות הראשונה. מטעמו אגב נמסר כי הדבר נעשה בטעות, וכי המחיר עלה באגורה הסוררת למשך כחודש. הקנס ישולם בפריסה של 17 תשלומים.

מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה עורך ביקורות הכוללות את איכות מוצרי הדלק בתחנה ואת המחיר המרבי המותר לגבייה. במשרד מזכירים לציבור הנהגים להשוות מחירים ולבחון את המחיר הנגבה בתחנה אל מול המחיר המרבי המותר בפיקוח המפורסם בכל חודש.

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, מסר כי "מכירת מוצר חיוני במחיר העולה על המחיר המפוקח היא עבירה חמורה הגורמת נזק רב לציבור. אם ראיתם תחנה המוכרת במחיר גבוה מהמחיר המרבי או תחנה בה לא קיים שילוט המציג את המחירים - פנו לתלונות הציבור באתר המשרד, והעניין יטופל".