זוהר לבקוביץ וצחי סולטן בוחנים הנפקת חברת SPAC בתל אביב

החברה תתמקד בשוק ההייטק המקומי • צפויה לגייס ממוסדיים 500 מיליון שקל

צחי סולטן / צילום: איל יצהר
צחי סולטן / צילום: איל יצהר

האם גם בבורסה בתל אביב תונפק חברת SPAC שייעודה השקעה בהייטק הישראלי? עד כה הונפקו מספר חברות SPAC בוול סטריט, שמראש הגדירו את היעד שלהן לרכישה בתעשיית ההייטק הישראלית. אולם בבורסה בתל אביב, בה רק לאחרונה נפתחה האפשרות להנפיק חברות SPAC , טרם היו כאלה.

לגלובס נודע כי מספר גורמים חברו יחד ובוחנים את האפשרות להנפיק בתל אביב חברת SPAC לצורך השקעה בהייטק בישראל - מדובר ביזם ההייטק זוהר לבקוביץ (שהקים וניהל את אמובי), צחי סולטן - מוותיקי ענף החיתום, קרן מרכוס מתחום הפמילי אופיס וקרן הגידור עדן אלפא. הקבוצה מתעתדת להנפיק חברה ולגייס 500 מיליון שקל ממוסדיים בישראל. נכון להיום, הם נמצאים בשיחות עם גורמים שונים, ובהם רשות ניירות ערך. מטרתם בגיוס, מעבר לנושא הפיננסי עצמו, היא גם לקרב בין ההייטק הישראלי לשוק ההון המקומי - מה שבהחלט עולה בקנה אחד עם רצון הבורסה.

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, המגייסות כסף מן הציבור במטרה למזג לתוכן חברה קיימת תוך פרק זמן מוקצב מראש, או שיידרשו להחזיר את כספי ההשקעה לבעלי המניות בהן.

רשות ניירות ערך פרסמה לאחרונה את הקריטריונים לפיהם ניתן יהיה להנפיק חברות מסוג זה בבורסה בתל אביב, בין היתר נקבע היקף גיוס מינימלי של 400 מיליון שקל שלפחות 10% מהם יגיעו מהיזמים עצמם. לפני מספר שבועות הוגש תשקיף ראשון של חברת SPAC , בהובלת ירון בתוך, אמיר אפרתי, גיל דויטש ורוני בירם.