בעקבות העלייה בתחלואה: קבינט הקורונה אישר את הרחבת ההגבלות

התו הירוק המורחב ייכנס לתוקף ביום רביעי (18.8) והתו הסגול ייכנס לתוקף ביום שני (16.8) • צוות מצומצם של שרים יחליט לגבי המשך קיום אירועים ושמחות

רה''מ נפתלי בנט / צילום: יוסי זמיר
רה''מ נפתלי בנט / צילום: יוסי זמיר

קבינט הקורונה אישר הגבלות חדשות בעקבות העלייה בתחלואה. התו הירוק יורחב לכל ענפי המשק (למעט קניונים ומסחר) וייכנס לתוקף ביום רביעי (18.8). התו הסגול יוחל בקניונים החל מה-16.8. בנוסף יוחלו הגבלות על אירועים המוניים. צוות מצומצם של שרים יחליט בנוגע לקיום אירועים ושמחות.

הקבינט התכנס הערב לדון בהגבלות החדשות שיוטלו על הציבור בניסיון לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. בתחילת הדיון הציג משרד הבריאות את תמונת מצב התחלואה בישראל וכן את הזינוק במספר המתים ולאחר מכן דנו השרים בהמלצות שפרסם אמש משרד ראש הממשלה בתום ישיבת הערכת מצב.

משרד הבריאות המליץ כי החל מה-15.8 יוחל תו ירוק ללא הגבלת גיל וללא החרגת ילדים באירועי ספורט ותרבות, בתי מלון, חדרי כושר ובריכות, מסעדות, אטרקציות, מוזיאונים, ספריות ומוסדות השכלה גבוהה. בנוסף המליץ המשרד להגביל אירועי ענק. עד אלף איש במקום סגור, ועד 5,000 איש במקום פתוח בכפוף לתו הירוק.

במקומות שבהם לא יופעל התו הירוק יופעל תו סגול כמו קניונים, קבלת קהל במקומות עבודה ומעליות וכן במקומות קדושים. יוחרגו רק חנויות קטנות בגודל של פחות מ-100 מטר. בנוסף תחול מגבלת התקהלות במקומות בהם אין "תו". עד 50 איש בפנים ומאה איש בחוץ.

עוד המליץ משרד החינוך עם החזרה ללימודים להחזיר את חובת המסכות בתוך הכיתות. מפעיל חיצוני יידרש להציג תו ירוק או בדיקה שלילית בכניסתו למוסד חינוכי. ברשויות בצבע אדום או כחול תתקיים פעילות תנועת נוער רק בשטח פתוח. בפנימיות עם 90 אחוז מחוסנים לא יחולו מגבלות.