החסם הגדול במעבר בין אייפון לאנדרואיד נפתר

פייסבוק וסמסונג הציגו באירוע הכרזה אמש את האפשרות לייבא את היסטוריית הצ'אטים והתמונות שלכם בוואטסאפ בין אנדרואיד ל-iOS • המעבר כרגע צפוי להיות רק מאייפונים לאנדרואיד, אך בעתיד צפוי להיות בין שתי מערכות ההפעלה

וואטסאפ / צילום: Shutterstock, Mr.Whiskey
וואטסאפ / צילום: Shutterstock, Mr.Whiskey

אחד החסמים הגדולים שיש במעבר בין משפחות מכשירים (נגיד מאייפון לאנדרואיד או הפוך), הוא היעדר האפשרות הנוחה להעביר את השיחות בוואטסטפ. אמש, באירוע ההכרזה של סמסונג, החברה הכריזה עם וואטסאפ על מה שיעזור לכולם.

פייסבוק וסמסונג למעשה הציגו באירוע את האפשרות לייבא את היסטוריית הצ'אטים שלכם בין אנדרואיד ל-iOS. נכון לעכשיו, נראה שזה יהיה רק אצל אנדרואיד - משמע המעבר מאייפון לאנדרואיד (ורק מאנדרואיד 10 ומעלה), אך בסוף זה צפוי להיות בשתי מערכות ההפעלה.

"אם תשדרגו למתקפל, Smart Switch יהפוך את זה לקל יותר לשמור על האפליקציות והזכרונות שלכם. ובפעם הראשונה בכל מכשיר אנדרואיד, תוכלו להעביר בצורה בטוחה את חוויית הוואטסאפ שלכם - כולל השיחות שלכם - מהאייפון שלכם, לאנדרואיד החדש", נאמר באירוע של סמסונג.

העברת הנתונים תכלול תמונות והקלטות, ואמורה להגיע למשתמשים "בשבועות הקרובים". לפי וואטסאפ, ליישם את זה היה קשה. מכיוון שההודעות מוצפנות מקצה לקצה ומאוחסנות במכשיר, המעבר שלהן דרש "עבודה נוספת" מצד וואטסאפ, מפתח מערכות ההפעלה ויצרניות טלפונים.

"הודעות הוואטסטפ שלך שייכות לך, לכן הן מאוחסנות בתוך המכשיר כברירת מחדל - ואינן נגישות בענן כמו שירותי הודעות אחרים. אנו מרשים לראשונה להקל על המשתמשים בהעברת ההיסטוריה בין מערכות הפעלה באופן מאובטח. זו הייתה אחת התכונות המבוקשות ביותר שלנו שמשתמשים ויצרנים ביקשו לפך שנים ועבדנו עם מערכות ההפעלה ויצרניות המכשירים כדי לפתור את זה", אמר סאנדפ פרוצ'ורי, מנהל מוצר בוואטסאפ.