סימילרווב ופיוניר דיווחו לראשונה כציבוריות בוול סטריט וצנחו 11%-17%

סימילרווב צמחה בהכנסות אך העמיקה ההפסדים ברבעון השני ובמחצית, ומנייתה צנחה אל מתחת למחיר ההנפקה • פיוניר נפלה  מעל 11% במסחר המאוחר, אף שהעלתה את  תחזיתה השנתית, והציגה צמיחה בהכנסות

הנהלת ועובדי פיוניר בטקס פתיחת המסחר בנאסד''ק / צילום: Nasdaq, Inc.
הנהלת ועובדי פיוניר בטקס פתיחת המסחר בנאסד''ק / צילום: Nasdaq, Inc.

אחרי רצף ההנפקות והמיזוגים לחברות SPAC בחודשים האחרונים פרסמו מספר חברות טכנולוגיה ישראליות ביום ד' את הדוחות הכספיים הראשונים שלהן כחברות ציבוריות. בין החברות האלה, סימילרווב ו-ווקמי שביצעו הנפקות ראשוניות, ופיוניר שמוזגה ל-SPAC לפני כחודשיים.

סימילרווב  פיתחה פלטפורמה שבוחנת התנהגויות של גולשים באתרי אינטרנט. החברה הונפקה בחודש מאי בבורסת ניו יורק לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר, ובמשך תקופה מסוימת מנייתה דשדשה מתחת למחיר ההנפקה (22 דולר). לאחרונה, המחיר התייצב מעל מחיר ההנפקה, אולם בעקבות פרסום הדוחות הכספיים המניה נפלה ב-16.8% והיא נסחרת שוב מתחת למחיר ההנפקה, ולפי שווי של כ-1.5 מיליארד דולר.

ברבעון השני, הכנסות סימילרווב צמחו ב-48.5% לרמה של 32.5 מיליון דולר, ובמחצית הראשונה הצמיחה הייתה של 45.7% ל-61.9 מיליון דולר. החברה אינה רווחית, ומציגה הפסד נקי רבעוני של 15.7 מיליון דולר והפסד של 27.8 מיליון דולר במחצית הראשונה - עלייה של פי 4.5 בהפסד ברבעון לעומת הרבעון המקביל ושל כמעט פי שלושה בהפסד במחצית. חלק מההפסד מוסבר בתגמול ההוני, שעלה משמעותית והסתכם במחצית ב-5.1 מיליון דולר.

התזרים מפעילות שוטפת היה שלילי בגובה 664 אלף דולר ברבעון ובגובה 2.6 מיליון דולר במחצית. בסיום התקופה ולאחר ההנפקה שביצעה היו לחברה בקופה כ-179 מיליון דולר.

החברה מצפה לרשום ברבעון השלישי הכנסות של 32.8-33.2 מיליון דולר והפסד תפעולי (Non-GAAP) של 14.5-14.9 מיליון דולר, ובשנה כולה היא צופה הכנסות של 129-130 מיליון דולר והפסד תפעולי של 49-50 מיליון דולר.

אור עופר, מייסד ומנכ"ל החברה, אמר "סימילרווב הציגה תוצאות פיננסיות חזקות ברבעון הראשון שלנו כחברה ציבורית. חברות ברחבי העולם משקיעות בטרנספורמציה דיגיטלית, וסימילרווב מאפשרת להן למקסם את מאמציהן. הצמיחה שלנו הואצה ברבעון השני, הוספנו לקוחות והמשכנו להשקיע בצמיחה. יש לפנינו הזדמנות מסיבית".

פיוניר: גידול בהוצאות התפעוליות והכרה בהוצאה פיננסית

חברת הפינטק פיוניר  פרסמה את הדוחות שלה לאחר סיום המסחר בוול סטריט, ונפלה במסחר המאוחר ב-11.2%, אף שהעלתה את התחזית השנתית שלה.

ברבעון השני, הכנסות החברה צמחו ב-41.5% ל-111 מיליון דולר ומתחילת השנה ההכנסות היו 212 מיליון דולר, צמיחה של כ-32% לעומת התקופה המקבילה.

על השורה התחתונה השפיעו לרעה גידול בהוצאות התפעוליות והכרה בהוצאה פיננסית, לעומת הכנסה פיננסית ברבעון המקביל. ההפסד הנקי הסתכם ב-12.4 מיליון דולר, גבוה ב-86.4% ביחס לרבעון המקביל. ברמת המחצית ההפסד היה 15.9 מיליון דולר, גידול של 12.6%. החברה רווחית על בסיס EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) והסכום ברבעון היה 674 אלף דולר, ירידה של 51.2% מהרבעון המקביל, אם כי ברמת המחצית נרשמה עלייה של 83% ל-8.5 מיליון דולר.

התזרים מפעילות שוטפת במחצית היה חיובי ואף צמח בהשוואה לתקופה המקבילה ב-48% ל-16.7 מיליון דולר. בסיום התקופה, ולאחר השלמת הגיוס והמיזוג ל-SPAC, היו לפיוניר בקופה למעלה מ-500 מיליון דולר.

החברה מצפה לסיים את השנה עם הכנסות של 442-448 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 1-3 מיליון דולר, כלומר במחצית השנייה ה-EBITDA המתואם יהיה שלילי. סמנכ"ל הכספים מייקל לוין אמר: "אנו מעלים את התחזית לכל שנת 2021 עם גידול של 28%-30% בהכנסות בהשוואה ל-2020, לעומת תחזית הצמיחה הקודמת שעמדה על 25%.

"העלאת התחזית משקפת את ציפיותינו ל-take rate גבוה יותר, שיקזז ואף יפצה על כל שיעור נמוך יותר של צמיחה בנפח. המחצית הראשונה שלנו, שהיא טובה מהצפוי, מאפשרת לנו לחזות EBITDA מתואם חיובי לכל שנת 2021". פיוניר מוזגה לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר ונסחרת בשווי דומה כיום.

ווקמי: ההכנסות צמחו ב-28% וההפסדים גדלו 

גם ווקמי  מציגה צמיחה בהכנסות, אך שורה תחתונה שלילית. החברה, שפיתחה תוכנה המפשטת את השימוש בתוכנות ארגוניות מורכבות, צמחה ברבעון ב-28.2% להכנסות של 46.8 מיליון דולר, ובמחצית הסכום היה 89.5 מיליון דולר, עלייה של 26.5%.

ההוצאות התפעוליות גדלו ואיתן העמיק ההפסד התפעולי לפי כללי GAAP, ובשורה התחתונה ההפסד הנקי הגיע ל-22.5 מיליון דולר ברבעון ול-46.5 מיליון דולר במחצית, גבוה משמעותית מהתקופות המקבילות. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, ההפסד היה 12.1 מיליון דולר ברבעון ו-21.7 מיליון דולר במחצית.

החברה מצפה להמשך צמיחה ברבעון השלישי, עם הכנסות של 48.5-50 מיליון דולר המהוות צמיחה של 25%-29% מהרבעון המקביל, והפסד תפעולי Non-GAAP של 15.5-17 מיליון דולר. השנה כולה תסתיים עם צמיחה של 28%-29% בהכנסות לרמה של 189.5-191.5 מיליון דולר.

ווקמי נסחרת בשווי של 2.1 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 18.8% ממחיר ההנפקה שלה. דן עדיקא, מנכ"ל ושותף מייסד, אמר כי "אנו עדיין בשלב מוקדם מאוד של הזדמנות גדולה ומאמינים שאנחנו בעמדה טובה, כשאנו משקיעים בהמשך הצמיחה".