"לפתח הרגלים חיוביים": טיקטוק משיקה מרכז בטיחות מונגש לעברית

הרשת החברתית משנה מספר הגדרות פרטיות ומשיקה מרכז בטיחות בעברית, שיכלול מדריך להורים • בין השינויים: הגדרת ההודעות הישירות של בני 16-17 שיצטרפו לטיקטוק "אף אחד" כברירת מחדל

טיקטוק / צילום: Shutterstock, XanderSt
טיקטוק / צילום: Shutterstock, XanderSt

הרשת החברתית טיקטוק מציגה כמה שינויי פרטיות ומרכז בטיחות מונגש לעברית המיועדים לספק שמירה על חשבונות של צעירים. טיקטוק משיקה היום (ה') את מרכז הבטיחות שלה בשפה העברית, שיכלול מדריך להורים עם הכלים שהם מציעים להם כדי לשמור על ילדיהם - כמו מדריך חינוך ומניעת בריונות וסרטונים בהפקה מיוחדת של אמנים בנושא בטיחות דיגיטלית.

בין השינויים, הגדרת ההודעות הישירות של בני 16-17 שיצטרפו לטיקטוק "אף אחד" כברירת מחדל. אם משתמש ירצה לשלוח הודעה לאחר, הוא יצטרך לשנות בהגדרות לאפשרויות שיתוף אחרות. חשבונות קיימים יקבלו הודעה שתבקש מהם לבדוק את ההגדרה ולאשר את הגדרות הפרטיות האלה. הדבר מצטרף לשינויים אחרים של החברה כמו השבתת שליחה תמונות או סרטונים והשבתת הודעות עבור חשבונות מתחת לגיל 16.

על פי הודעת החברה, "אחת המטרות שלנו היא לסייע לצעירים בפלטפורמה לפתח הרגלים דיגיטליים חיוביים בשלב מוקדם ולכן אנו מתייעצים באופן קבוע עם מומחי ילדים ומומחי רווחת נוער כדי לפתח את פורטל הנוער שלנו, את המדריך למניעת בריונות ופיצ'רים נוספים שתומכים ברווחת בני נוער".

לכן, בטיקטוק מצמצמים את פרק הזמן במהלכו בני נוער יכולים לקבל התראות פוש. חשבונות מתחת לגיל 16 לא יקבלו התראות מהשעה 21:00 ואילך, חשבונות של משתמשים בני 16-17 לא יקבלו התראות מהשעה 22:00.

יוצרים יוכלו להחליט לפני פרסום של כל סרטון מי יוכל לצפות בו. חשבונות מתחת לגיל 16 מוגדרים כברירת מחדל כפרטיים - ולכן הם יוכלו לבחור בין שיתוף התוכן אל עוקבים או לחברים. בנוסף, בני 16-17 יצטרכו לאשר את הבחירה לאפשר הורדות של הסרטונים שלהם, חשבונות מתחת לגיל 16 לא יקבל את האפשרות, כי האופציה מושבתת עבור חשבונם.