היועץ לחברה הערבית של שרת החינוך נרצח הלילה בכפר ראמה

סאהר עאטף אסמאעיל, מועמד "תקווה חדשה" לכנסת והיועץ לחברה הערבית של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, נרצח הלילה ע"י אלמונים שירו בו בעת שהיה ברכבו סמוך לביתו • אסמעיל היה מהדוברים הבולטים נגד האלימות בחברה הערבית וקרא למאבק בארגוני הפשע המאורגן

סאהר איסמעיל / צילום: תמונה פרטית
סאהר איסמעיל / צילום: תמונה פרטית

בכפר ראמה בגליל נרצח הלילה סאהר עאטף אסמאעיל (50), מועמד "תקווה חדשה" (מקום 17 ברשימה) לכנסת והיועץ לחברה הערבית של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון. מהמשטרה נמסר כי אלמונים ירו בו מטווח קצר בעת שהיה ברכבו סמוך לביתו, והוא מת במקום.

אסמאעיל היה מקורב של שר המשפטים גדעון סער ועבר עימו מהליכוד לתקווה חדשה. הוא הותיר אחריו את אשתו בנאן וילדם עאטף. הוא היה בעל תואר ראשון בחינו, וכן החזיק בתואר הנדסאי בהנדסה אזרחית. בנוסף, הוא היה חבר בצוות יעוץ תוכנית "מיטיב" במרכז הבינתחומי הרצליה ושימש כרכז רשויות מקומיות בקרן הקיימת לישראל.

ראש מועצת ראמה, שאוקי לטיף, אמר כי בראמה והסביבה היה בשנים האחרונות שקט יחסי במאבקי החמולות ומעשי הרצח לאחר סולחות שהרגיעו את הרוחות, וכי החשש הוא שכעת זה יתחדש.

המשטרה לא פרסמה הודעה על כיווני החקירה. עם זאת, נציין כי אסמעיל היה מהדוברים הבולטים נגד האלימות בחברה הערבית וקרא למאבק בארגוני הפשע המאורגן.

שר המשפטים גדעון סער, שאסמעיל היה כאמור מקורב אליו, פרסם הודעת אבל: "סאהר איסמעיל, חבר יקר ואהוב כאח לי ושותף לדרך, נרצח הבוקר בראמה. אדם טוב-לב, אוהב אדם ואוהב המדינה, מנהיג ישר ואמיץ, חבר אמיתי. אני מתקשה להפנים שלא אראה עוד את סאהר, עם החיוך הנצחי, שעוד אתמול ראיתיו. אני בטוח שמשטרת ישראל תשים את ידה על הרוצחים השפלים ותביאם למשפט צד"ק.

סער יצא הבוקר לכפר ראמה לבית המשפחה.

בהודעת לשכת שרת החינוך נכתב: "שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון קיבלה בתדהמה את הבשורה על רצח יועץ השרה למגזר הערבי סאהר אסמאעיל ונמצאת בקשר שוטף עם משפחתו הקרובה. משפחת משרד החינוך משתתפת באבל הכבד ובצער המשפחה".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב צייץ בטוויטר: " המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל לא ינוחו עד שנמגר את המכה האיומה הזאת, שפוגעת בכולנו. רציחתו של איש החינוך סאהר איסמעיל בכפר ראמה מזעזעת. אני שולח תנחומים למשפחתו ולכל אוהביו. ‏רצח זה, כמו יתר 69 שנרצחו בחברה הערבית והדרוזית השנה, הוא תזכורת נוספת לפשיעה המשתוללת במגזרים אלה". 

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, דרש מהממשלה לפעול: "סאהר איסמעיל, היועץ לשרת החינוך, שילם בחייו בגלל שהוא ערבי. 72 אזרחים ערבים נרצחו מאז תחילת השנה. חברה שלמה זועקת כבר עשורים, ואיש לא שומע. אולי עכשיו הממשלה סוף-סוף תתעורר". 

נציין כי מספר הערבים אזרחי ישראל שנרצחו מתחילת השנה הוא 58. ח"כ עודה הוסיף למניין הנרצחים גם פלסטינים שנרצחו במזרח ירושלים.