ויליפוד מעדכנת על פגיעה ברווחיות בשל התייקרות עלויות ההובלה הימית

יבואנית מוצרי המזון מדווחת כי היא "פועלת ככל יכולתה על-מנת לצמצם את השפעת ההתייקרויות  על המכירה ללקוחותיה" • החליטה לצאת מפעילות בתחום האשראי החוץ-בנקאי "לאור מיעוט עסקאות"

צבי ויליגר, יו"ר ויליפוד / צילום: יח''צ
צבי ויליגר, יו"ר ויליפוד / צילום: יח''צ

חברת ויליפוד, העוסקת ביבוא, שיווק והפצה של מוצרי מזון, מסכמת רבעון עם עלייה בהכנסות וברווח הנקי, למרות ירידה ברווח הגולמי והתפעולי. החברה, שבשליטת האחים צבי ויוסי ויליגר, רשמה ברבעון השני הכנסות של כ-114 מיליון שקל, צמיחה של 9.8% לעומת הרבעון המקביל, כאשר במחצית הראשונה של 2021 ההכנסות הסתכמו ב-231 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת התקופה המקבילה ב-2020.

בחברה, המשווקת מגוון של למעלה מ-600 מוצרי מזון בישראל ומחוץ לה, מסבירים כי הגידול בהכנסות הרבעוניות נובע מהרחבת קו מוצרי החברה וניהול מלאי נכון, ואילו הירידה במחצית הראשונה מוסברת בכך שבתקופה המקבילה ב-2020 (ובפרט ברבעון הראשון) ויליפוד נהנתה מביקוש מוגבר למוצריה ברשתות הקמעונאיות, על רקע התפרצות נגיף הקורונה.

הרווח הגולמי היה נמוך יותר לעומת התקופות המקבילות גם ברמה הרבעונית וגם ברמת המחצית, והוא הסתכם ב-36.9 מיליון שקל וב-73.2 מיליון שקל בהתאמה. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני עמד על 32.3% לעומת 37.9% ברבעון המקביל. החברה מציינת שהסיבה לכך היא זיכויים חד-פעמיים שהתקבלו מספקים ברבעון המקביל, וכן מהתייקרות עלות מוצרי החברה בשל התייקרות עלויות ההובלה הימית. 

 
  

חוסר זמינות של מכולות

בהקשר זה ויליפוד מעדכנת בדוחות כי "לאחרונה מתמודדת החברה עם חוסר זמינות של מכולות בעולם ועם התייקרויות משמעותיות בעלויות ההובלה הימית, הנובעים, להערכת החברה, ממשבר הקורונה בעולם. התייקרויות אלו משפיעות על עלות המוצרים המיובאים על-ידי החברה". החברה מדווחת כי היא "פועלת ככל יכולתה לשימור קצב קבלת הסחורות על-מנת לצמצם את השפעת ההתייקרויות והעיכובים על המכירה ללקוחותיה".

גם הרווח התפעולי ירד לעומת התקופות המקבילות, והסתכם ב-13.6 מיליון שקל ברבעון ו-28.5 מיליון שקל במחצית. עם זאת, עלייה בהכנסות המימון בזכות רווח משיערוך ניירות ערך, לצד ירידה בהוצאות המימון, הובילו לעלייה ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, אשר הסתכם ב-9.7 מיליון שקל ברבעון לעומת 9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית הראשונה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ביותר מפי 2 ל-21.5 מיליון שקל.

במהלך המחצית הראשונה, ויליפוד ייצרה 22.6 מיליון שקל מפעילות שוטפת, ירידה של 28.4% לעומת התקופה המקבילה. החברה מציינת כי יש לה יתרות נזילות בסך כ-400 מיליון שקל, וכי יחסי הנזילות הגבוהים ועודפי הנזילות שלה "היוו ויהוו את מקורות המימון להמשך התרחבות עסקיה".

לא תעמיד הלוואות לתאגידים

עוד מדווחת החברה על יציאתה מפעילות בתחום האשראי החוץ-בנקאי. לפני שלוש שנים החליט דירקטוריון ויליפוד לפעול בתחום של העמדת הלוואות לתאגידים אחרים, פעילות שמומנה ממקורותיה העצמיים של החברה. כעת היא מעדכנת כי החודש החליט הדירקטוריון "לאור מיעוט עסקאות העמדת אשראי מחד, ותשומת הלב הניהולית הרבה הנדרשת לפעילות מאידך", להפסיק את פעילות העמדת האשראי.

ויליפוד  נסחרת בבורסה בשווי 474 מיליון שקל לאחר שיותר מהכפילה את שווייה ב-3 השנים האחרונות. החברה מחזיקה ב-59.1% ממניות החברה הבת ויליפוד אינטרנשיונל , שנסחרת בשווי של כמיליארד שקל. ממלא-מקום מנכ"ל ויליפוד הוא ארז וינר, והיו"ר הוא צבי ויליגר. האחים צבי ויוסי ויליגר השתלטו מחדש ב-2017 על החברה שמכרו בעבר פעמיים.