ח"כ מקלב תוקף את הצעת החוק להקמת זרם חינוך חרדי-ממלכתי

בדיון בוועדת החינוך של הכנסת על פתיחת שנת הלימודים בחינוך החרדי תקף ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה את הצעת החוק שהגיש יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר, אבל אמר כי אם ההצעה לא תפגע בחינוך החרדי העצמאי, לא יפריעו לה • בש"ס דווקא הביעו תמיכה בהצעת החוק

ח"כ אורי מקלב / צילום: איל יצהר
ח"כ אורי מקלב / צילום: איל יצהר

תגובה ראשונה של ההנהגה החרדית לחשיפת גלובס מאתמול על הצעת החוק להקמת זרם חינוך חרדי-ממלכתי: בדיון בוועדת החינוך של הכנסת על פתיחת שנת הלימודים בחינוך החרדי תקף ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה את הצעת החוק שהגיש יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר, אבל אמר כי אם ההצעה לא תפגע בחינוך החרדי העצמאי, לא יפריעו לה.

"אנחנו לא משתפים פעולה עם המחוז החרדי", אמר ח"כ מקלב, "כל מה שהם רוצים זה לחסל את החינוך העצמאי, אנחנו לא יכולים לשתף פעולה עם דבר כזה. אנחנו לא מפריעים למי שרוצה ללכת לשם, אבל כל המערכת הזו של המחוז החרדי נועדה להפסיק את מוסדות המוכר שאינו רשמי, וברגע שהם יכריזו אחרת, אנחנו נשתף פעולה".

לדברי ח"כ מקלב, "מצד אחד, יו"ר המפלגה של קושניר, אביגדור ליברמן, אומר שהילדים שלנו לא יודעים לוח הכפל, וילדים של חברי כנסת מהמפלגה שלו לומדים במוסדות של החינוך העצמאי. במקום שיו"ר ועדת הכספים ידאג לנשים הרות לחל"ת ועוד, הוא מתעסק בדברים האלה. במקום לדואג לתחלואי מערכת החינוך הכללית, הוא מנסה לחסל את המוכר שאינו רשמי". 

"נושא רגיש בעל חשיבות אדירה" 

מנגד, יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, אמרה כי תירתם לקידום מהיר של הצעת החוק: "מדובר בנושא רגיש בעל חשיבות אדירה, שיש לגשת אליו מתוך הבנה עמוקה של השקפת העולם החרדית. מאז שנבחרתי לכנסת, אני מוצפת פניות מהורים חרדים רבים שמבקשים חינוך חרדי איכותי ותורני עבור ילדיהם מבלי להתפשר על קוצו של יוד, אך במקביל מעוניינים גם בלימודי ליבה שיאפשרו השתלבות עתידית בשוק העבודה. הפתרון היחיד מבחינת אותם הורים הוא קידום הזרם הממלכתי-חרדי, ולבקשתם נרתמתי בכל כוחי למאמצים שנעשים בנושא על-מנת לסייע להם למצוא דרך בה ילדיהם יקבלו חינוך איכותי באופן שלא יתנגש עם עולם הערכים החרדי שלהם".

בש"ס, אגב, דווקא הביעו תמיכה בהצעת החוק. ח"כ יעקב מרגי מש"ס אמר: "אני לא מחרים את זרם החינוך הממלכתי-חרדי, ואני מקווה שהוא ייתן פתרונות לתלמידים החרדים הנזקקים לכך. אני תומך בכך ומחזק את זה אקדם ואשתף פעולה עם חיזוקו". ח"כ מרגי האשים כי משרד החינוך הוא זה ש"תוקע אותו, מסרס אותו ומקצץ בתקציביו".