ראדא מתרחבת להודו: תקים מיזם עם חברה מקומית לשיווק מכ"מים בשוק ההודי

החברה הביטחונית חתמה על מזכר הבנות לקראת הקמת מיזם משותף עם חברת ADTL, העוסקת במו"פ וייצור ומתמקדת בתעשייה הביטחונית ההודית • ראדא לא צפויה להשקיע בהקמת המיזם סכומי כסף – היא מביאה את הטכנולוגיה ואת הידע שלה

דב סלע, מנכ"ל ראדא / צילום: שלומי יוסף
דב סלע, מנכ"ל ראדא / צילום: שלומי יוסף

ראדא  מתרחבת להודו: החברה הביטחונית הודיעה היום על חתימת מזכר הבנות לקראת הקמת מיזם משותף עם חברת ADTL (Alpha Design Technologies), העוסקת במו"פ וייצור ומתמקדת בתעשייה הביטחונית ההודית. המיזם המשותף יעסוק בשיווק, ייצור, מכירה, התאמה ותמיכה של המכ"מים הטקטיים שראדא מייצרת, לשוק ההודי.

המיזם יוחזק בחלקים שווים על-ידי שתי החברות, אך ראדא אינה צפויה להשקיע בהקמתו סכומי כסף - היא מביאה את הטכנולוגיה והידע שלה. ההערכה היא שהשוק ההודי עבור מכ"מים גדול מאוד, כמיליארד וחצי דולר. התחזית שמסרה ראדא בעבר לשנה זו היא להכנסות של 120 מיליון דולר.

לפי הודעת החברה, בהתבסס על הדוקטרינות של הודו להגנת כוחות והגנה אווירית, ראדא רואה בשוק זה הזדמנויות לצמיחה אסטרטגית. בקו אחד עם מדיניות ממשלת הודו בנושא "Make in India", ראדא החליטה לבסס נוכחות משמעותית בהודו, באמצעות שיתוף-פעולה עם חברה ביטחונית מקומית מובילה - ולהציע לתעשיות הביטחון ההודיות, הן הציבורית והן הפרטית, מכ"מים טקטיים מתקדמים אשר יותאמו וייצורו בהודו, בהתאם לדרישות הייחודיות של זרועות ההגנה של הודו.

דב סלע, מנכ"ל ראדא, מסר: "האסטרטגיה העסקית שלנו היא לבסס נוכחות מקומית משמעותית בשוקי המפתח שלנו. הודו היא שוק כזה עבורנו, ואנו מצפים להתחיל ולבנות את החברה ההודית שלנו ביחד עם שותפתנו ADTL. התרשמנו מהיכולות המוכחות של ADTL בבניית עסקים מוצלחים שמספקים מערכות מתקדמות לזרועות ההגנה של הודו, ומיכולתה לשתף פעולה עם חברות ביטחוניות מחוץ להודו לצרכי השוק ההודי. אנו שמחים על כך שהם בחרו לחבור אלינו בכדי לממש פוטנציאל זה. אנו מאמינים כי כעת זהו הזמן הנכון לפתח את נוכחותנו בשוק ההודי ולהנגיש את הטכנולוגיות והפתרונות פורצי הדרך שלנו לזרועות ההגנה של הודו".

ראדא  נסחרת בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של 556 מיליון דולר, לאחר עלייה של 15.7% במחיר המניה מתחילת השנה.