משקיעים במטבעות דיגיטליים? כך תבחרו ארנקים

משקיעים במטבעות דיגיטליים שומרים את המטבעות שרכשו בארנקים דיגיטליים • מבין מאות הארנקים שקיימים בשוק, כך תבינו מה מתאים לכם

משקיעים במטבעות דיגיטליים? כך תבחרו ארנקים / עיצוב: טלי בוגדנובסקי
משקיעים במטבעות דיגיטליים? כך תבחרו ארנקים / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

הארנק הדיגיטלי הוא למעשה תוכנה או אפליקציה שמנהלת עבורכם את המטבעות הדיגיטליים שרכשתם באמצעות מפתחות פרטיים, שהם למעשה מעין צירופים של אותיות ומספרים סודיים שאתם בוחרים, ובעזרתם ניתנת גישה לתכולת הארנק ולביצוע פעולות. לפני שנדון בשאלה איזה ארנק מתאים לכם - ארנק חם או קר - בדקו שהבעלות בארנק על המפתחות הפרטיים היא שלכם בלבד. בארנקים בהם המפתחות ניתנים לגורם שלישי, למשל לחברה היצרנית, קשה יותר לאבטח את המטבעות.

ארנק חם

ארנק חם הוא ארנק שבאופן קבוע מחובר לרשת האינטרנט ומאפשר מסחר רציף ושליחה וקבלה של מטבעות בכל עת. ארנק חם מתאים למי שסוחר במטבעות באופן תדיר יחסית, שכן אז הוא יכול לבצע פעולות מסחר בזריזות, ולנצל הזדמנויות במהירות. החסרונות שלו: החיבור הקבוע לרשת חושף אותו יותר לתקיפות ולסיכוני סייבר.

ארנק קר

ארנק קר לא מחובר באופן קבוע לאינטרנט, ועל מנת לסחור במטבעות בו יש לחבר אותו קודם לרשת, פעולה שיכולה לקחת מספר דקות. ארנק קר מתאים למי שאסטרטגיית המסחר שלו היא לרכוש מטבעות ולהחזיק אותם לתקופות ממושכות יחסית, ולא לסוחרים שמנסים לנצל במהירות עליות או ירידות נקודתיות. ארנק זה מאובטח יותר, כיוון שהוא לא מחובר באופן קבוע לרשת. אם אתם מוצאים את עצמכם מחברים אותו בתדירות גבוהה לרשת, למעשה הפכתם אותו לארנק חם מסורבל, וכדאי לשקול שוב האם באמת ארנק קר הוא זה שמתאים לאסטרטגיית המסחר שלכם.

הקפידו על גיבוי

גם לבעלי ארנקים חמים, אך בעיקר לבעלי ארנקים קרים שלא משתמשים במפתח של הארנק בתדירות גבוהה, כדאי לשמור את המפתח באופן בטוח, שיהיה נגיש ולא גלוי לזרים. ישנו מספר גדול של פתרונות לשמירה על המפתחות: החל מכתיבתם על נייר ושמירה בכספת, עובר בגיבוי מוצפן בענן, ועד למנגנוני נעילה מורכבים שדורשים הזנה של מספר סיסמאות על מנת להגיע למילות המפתח. דרך נפוצה היא שבירת המפתח לחלקים. למשל, אם הארנק מייצר סיסמה של 24 מילים, ניתן לחלק את הרשימה לשלושה חלקים שתישמר במקומות שונים, כאשר כל שני חלקים מאפשרים לשחזר את רשימת המילים המלאה.