משרד הביטחון וצה"ל מקימים מערך לטיפול בחולי קורונה באשפוז בית

את הקמת המערך ינהלו מנהל הרכש חיל הרפואה בצה"ל, והוא יתבסס על רופאים ואחיות מהמערך הסדיר של צה"ל, שאינם עובדים כעת במסגרת בתי החולים וקופות החולים • למערך תינתן מעטפת לוגיסטית מלאה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל והוא צפוי לשרת מאות חולים בפריסה ארצית רחבה

שר הביטחון בני גנץ / צילום: טל שחר - ידיעות אחרונות
שר הביטחון בני גנץ / צילום: טל שחר - ידיעות אחרונות

לבקשת משרד הבריאות: משרד הביטחון וצה"ל מקימים מערך לטיפול בחולי קורונה באשפוז בית. את הקמת המערך ינהלו מנהל הרכש (מנה"ר) וחיל הרפואה בצה"ל, והוא יתבסס על רופאים ואחיות מהמערך הסדיר של צה"ל, שאינם עובדים כעת במסגרת בתי החולים וקופות החולים.

על-פי התuכנית יוקמו עשרות חוליות רפואיות (רופא צבאי, אחות ונהג), שיגיעו לביקורים בבתי המאושפזים, יעניקו להם טיפול מקצועי ומקיף ויציידו אותם בתרופות ובאמצעי ניטור רפואיים, שבאמצעותם יוכלו להעביר מדדים רפואיים למוקד ייעודי של חיל הרפואה שיוקם לטיפול בהם, תוך תיאום הדוק ושיתוף פעולה עם קופות החולים.

למערך תינתן מעטפת לוגיסטית מלאה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה״ל והוא צפוי לשרת מאות חולים בפריסה ארצית רחבה.

שר הביטחון בני גנץ: "מערכת הביטחון רתומה כולה למאמץ הלאומי, ותיקח כל משימה אופרטיבית שביכולתה למלא, בכדי לשמור על הבריאות, הכלכלה והחברה הישראלית. נעשה כל מה שיתאפשר בכדי למנוע עומסים מבתי החולים, ובכדי לתת כתף לצוותים הרפואיים שעושים מלאכת קודש".