סמנכ"ל אל על: "נערכים להוצאת עובדים נוספים לחל"ת ולדחיית תשלומי חוב"

סמנכ"ל הכספים של אל על איציק אליאב ציין כי החברה נערכת להתאמת היקף ההוצאות והכנסות עם הירידה בפעילות שצפויה ברבעון השלישי • מנכ"ל אל על אביגל שורק: "מלחמה אינסופית נגד הזרם"

מטוס אל על בנתב''ג / צילום: מיכל רז חיימוביץ'
מטוס אל על בנתב''ג / צילום: מיכל רז חיימוביץ'

מנכ"ל אל על אביגל שורק הגדיר בשיחה שנערכה עם פרסום הדוחות את מצב החברה כ"מלחמה אינסופית נגד הזרם", זאת לאור החמרה במדיניות הממשלה כלפי הנוחתים מחו"ל (שמרביתם נדרשים לבידוד), אשר הובילה לירידה חדה במספר הנוסעים ולעצירה בהזמנות, בשעה שחזרת התיירות לישראל אינה נראית באופק. 

"אנחנו מבצעים את עיקרי תוכניות ההתייעלות. נפרדנו מ-1,900 עובדים, ביצענו התאמות שמשקפות חיסכון של עשרות מיליוני דולרים. אלו צעדים קשים אבל בלתי נמנעים כדי לבנות חברה רזה וחזקה".

לאחר הפיטורים מעסיקה אל על כ-4,240 עובדים קבועים וזמניים, כ-1,400 מהם בחל"ת. במסגרת דיוני החברה עם האוצר לבקשתה לקבל פיצוי של כ-100 מיליון דולר לצד הלוואה בערבות מדינה, נדרשת אל על להתייעלות נוספת המעמידה על הפרק הוצאה של 800 עובדים נוספים לחל"ת שעבור מאות מהם המשמעות היא פיטורים.

"יש נכסים שעוד לא השתמשנו בהם"

סמנכ"ל הכספים של אל על איציק אליאב, ציין כי החברה נערכת להתאמת היקף ההוצאות והכנסות עם הירידה בפעילות שצפויה ברבעון השלישי. "אנחנו נערכים להוציא עובדים נוספים לחל"ת ולסבב מול הבנקים והמחכירים שיתנו את תרומתם לדחיות תשלומים", אמר.

"אחרי קבלת הכסף מהאוצר (210 מיליון דולר כמקדמה עבור כרטיסי טיסה למערך האבטחה, מר"ח) נכנסנו להסדר עם אלפי ספקים. נשלם את חובנו עד הסנט האחרון. פרסנו כל חוב ל-6-8 תשלומים והגדלנו את תנאי האשראי". באל על מציינים כי כל החובות לנוסעים על טיסות שבוטלו לאורך תקופה הקורונה - שולמו.

באשר להנפקת המניות לה התחייבה אל על בפני האוצר, אמר אליאב כי "החזרנו תשובה שקיום ההנפקה תלוי בעיתוי". באשר להזרמת כספים נוספת של בעלי השליטה ציין כי "עד כה בעלי השליטה השקיעו 160 מיליון דולר, הם מחויבים לחברה". עוד ציין אליאב כי "יש לנו כמה נכסים, שלא השתמשנו בהם כמו מועדון הנוסע המתמיד".

לשאלה האם אל על תצמצם את גודל הצי שלה המונה 45 מטוסים השיב המנכ"ל שורק "אנחנו חושבים איך ייראה העולם בשנתיים הקרובות ומתוך זה נגזור את הפעילות ואת גודל הצי הנדרש". לדבריו, "חזרנו כמה צעדים לאחור אחרי שהיינו במומנטום חיובי. ההקשחה במדיניות התעופה והעובדה שאין פה תיירים מחוסנים לא עוזרת לבנות ביטחון אצל הלקוחות".