ריטיילורס מתרחבת: צפויה לרכוש את השליטה באנרג'ים

חברת אנרג'ים הוקמה בשנת 1987 ופועלת בתחום הייבוא והשיווק של ציוד ספורט וכושר לשימוש ביתי ולחדרי כושר מקצועיים

מכון כושר בפ''ת / צילום: יח''צ
מכון כושר בפ''ת / צילום: יח''צ

רשת חנויות הספורט ריטיילורס, שבשליטת קבוצת פוקס, מתרחבת לתחום מכשירי הכושר וציוד הספורט. היום דיווחה ריטיילורס כי התקשרה במזכר הבנות לא מחייב לרכישת השליטה (51%) בחברת אנרג'ים, תמורת 32.75 מיליון שקל.

חברת אנרג'ים הוקמה בשנת 1987 ופועלת בתחום הייבוא והשיווק של ציוד ספורט וכושר לשימוש ביתי ולחדרי כושר מקצועיים. כיום מוחזקת החברה בחלקים שווים בידי פרי ארנון ופרחיה משה.

עפ"י מתווה העסקה, תזרים ריטיילורס לחבאת אנרג'ים סכום של 14.25 מיליון שקל כנגד הקצאת מניות, ובמקביל תשלם ולפרי ארנון ולפרחיה משה עוד 18.5 מיליון שקל (בחלקים שווים). לאחר השלמת העסקה, תחזיק כאמור ריטיילורס ב-50.98% ממניות אנרג'ים ואילו כל אחד מהמוכרים יחזיק בכ-24.51% מאנרג'ים.

אנרגי'ם משווקת את מוצריה לחנויות ספורט, חדרי כושר, גופים מוסדיים ולצרכן הפרטי והינה היבואנית הבלעדית של כמה מותגים מובילים בעולם הספורט והכושר: Kettler, Life Fitness, Inspire, Escape, Horizon, Hammer Strength, Marcy ועוד.

כמו כן, מחזיקה אנרג'ים במותג פרטי "vo2". לאנרג'ים אולם מכירות גדול בהרצליה, חנות בנתניה ואתר סחר מקוון חדש. לדברי דובי שנידמן, מנכ"ל ריטיילורס, תחום מוצרי הכושר והספורט נחשב לתחום רחב וצומח בישראל ובעולם, כך שהחיבור הטבעי עם חברת אנרג'ים יאפשר לריטיילורס להציע חוויית קנייה שלמה יותר ויעצים את מכירות החברה ללקוחות עסקיים.

בנוסף, כוללת העסקה אופציה למוכרים למכור את מניותיה לריטיילורס לפי שווי שיקבע בהתאם למכפיל שסוכם בין הצדדים על הרווח השנתי הממוצע בשנתיים הקלנדריות שקדמו למימוש. האופציה תהיה ניתנת למימוש מהחל מה-1 באוקטובר 2024 למשך 12 חודשים.

כמו-כן, תוענק לריטיילורס אופציה לרכוש את מניות המוכרים בתום תקופת האופציה שבידיהם. אופציית רכישה זו תהיה תקפה גם היא למשך 12 חודשים.

ריטיילורס רואה בהתקשרות בעסקה צעד אסטרטגי ומשמעותי להרחבת תמהיל המותגים שלה, לכניסה לתחומים חדשים ומשלימים בעולם הספורט, וכן לטובת המשך צמיחתה הן בשוק המקומי והן בפיתוח בינלאומי. לדברי ריטיילורס, היא מתכננת פתיחה של מספר חנויות בקונספט חדשני, לאחר השלמת העסקה.

הראל ויזל, יו"ר ריטיילורס, אמר כי "ההתקשרות מהווה נדבך משמעותי באסטרטגיית הצמיחה של ריטיילורס, בהרחבת תמהיל המותגים של החברה וכניסתה לתחומים חדשים ומשלימים בעולם הספורט. אנו מתכננים פתיחה של מספר חנויות בקונספט חדשני, חיזוק הסינרגיה עם דרים ספורט ופיתוח הקשרים עם השותפים העסקיים של אנרג'ים".

ריטיילורס  מאגדת את פעילות תחום הספורט של קבוצת פוקס, והיא כוללת בתוכה את פעילות חנויות נייקי בישראל, קנדה ואירופה, פעילות פוט לוקר בישראל ובאירופה ופעילות המותג דרים ספורט. לפני כשלושה חודשים השלימה ריטיילורס הנפקה ראשונה בבורסה לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל, ונכון להיום עומד שוויה הבורסאי על 2.9 מיליארד קל.

ההנפקה כללה אז גיוס הון של 477 מיליון שקל לריטיילורס עצמה, והצעת מכר מצד בעלת המניות לאומי פרטנרס בהיקף של 94 מיליון שקל. לאחר ההנפקה, מתחלקות ההחזקות בריטיילורס בין קבוצת פוקס (55.74%), רשת פוט לוקר העולמית (10%), לאומי פרטנרס (6.81%), המנכ"ל דובי שנידמן (4.95%) והציבור (22.5%).

ריטליילורס טרם פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני של 2021. את הרבעון הראשון שלה השנה, שכלל בחלקו סגר בישראל, סיימה ריטיילורס עם צמיחה של 33% בהכנסות ל-173 מיליון שקל, ועם עלייה של 67% ברווח התפעולי ל-12 מיליון שקל.

למרות זאת, סיימה החברה את הרבעון השני עם הפסד של 11 מיליון שקל, לעומת רווח נקי לבעלים של 4 מיליון שקל ברבעון המקביל). הפסד זה נבע מהוצאות מימון חשבונאיות חד-פעמיות של 18 מיליון שקל, שרשמה החברה בגין שינוי תנאי אופציה שהוענקה ללאומי פרטנרס ושמומשה כחלק מההנפקה.

ללא הוצאה זו, הייתה ריטיילורס מציגה ברבעון הראשון של 2021 רווח לפני מס של 9 מיליון שקל, המשקף צמיחה של 125% בהשוואה לרבעון הראשון של 2020, אשר כלל סגר כללי בשלושת השבועות האחרונים שלו.