בלי סגרים ועם כל המועדונים פתוחים: הולמס פלייס עוברת ברבעון השני מהפסד לרווח

הכנסות רשת חדרי הכושר הוכפלו ברבעון השני של השנה ועמדו על 93 מיליון שקל • מנכ"לית הולמס פלייס, קרו שתוי: "לפני הקורונה ראינו צמיחה של 6%-8% בשנה בחדרי הכושר, אני מאמינה שנחזור לקצב הזה"

סניף של רשת הולמס פלייס / צילום: יח''צ
סניף של רשת הולמס פלייס / צילום: יח''צ

הרבעון השני של 2021, שהיה הראשון מאז פרוץ מגפת הקורונה שבו כל מועדוני הולמס פלייס היו פתוחים, תורגם לעלייה בהכנסות וברווחיות של הרשת. ההכנסות לרבעון השני של השנה הכפילו את נתוני השנה הקודמת, והסתכמו בכ-93 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-46.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2020. הרווח נקי הגיע ל-6.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם בכ-7 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

המעבר לרווח מיוחס לשיעור הגדול של חזרת המתאמנים למכונים, ועל פי החברה גם לצעדי התייעלות שהיא נקטה בעיקר היבט השכר (למשל, התאמת משמרות ואיחוד תפקידים במטה הניהולי) ובעקבות ניהול מו"מ עם בעלי הנכסים. בתקופה המדווחת החברה קיבלה הקלות בארנונה.

 
  

התאמות לתו הירוק

הולמס פלייס פרוסה ב-54 סניפים, שניים מהם (עכו ומודיעין) נפתחו לאחרונה, ושלושה נוספים ייפתחו בקרוב באילת (סנונית ראשונה של הרשת בעיר), בנתניה ובכפר סבא. מספר המנויים ברשת עומד כיום על 145 אלף, אשר שיעור קטן מהם עדיין מוקפאים. הרשת מעסיקה 1,900 עובדים.

עם החזרה לתו הירוק אומרת מנכ"לית הרשת, קרן שתוי, לגלובס כי "כבר הורגלנו לעבוד עם התו הירוק, ולמעשה הענף היווה קטליזטור בהתחסנות למי שרצה לחזור לחדרי הכושר. יותר מ-95% מהמבקרים נכנסים עם תו ירוק, והשאר עם בדיקות.

"לתו הירוק יש יתרון גם מצד המתאמנים, שמרגישים יותר בטוח להתאמן בסביבה מבוקרת יותר. בשבעת סניפי הקאנטרי שלנו זה דרמטי יותר, משום שהם כוללים כניסת ילדים - שכעת נדרשים לעמוד בתנאי התו הירוק ולהציג בדיקות בכניסה.

"הצבנו עמדות לבדיקה מהירה לילדים, ואחרי יום וחצי רואים ירידה קלה במספר המבקרים, אבל לא בצורה דרמטית. עצוב ומתסכל לראות ילדים עוברים בדיקה כדי לשחות בבריכה או לשבת בשטח פתוח, בשעה שבשביל להיכנס למשחקייה בקניון סגור הם לא צריכים. זה אבסורד".

כשברקע מדברים על סגר אפשרי בקרוב, איך אתם נערכים?
"הדוחות מראים שאנחנו ארגון שיודע להסתגל לשינויים, עם יכול מהירה לחזור מאפס ל-95% פעילות. אנחנו גם יודעים לסגור את הכול ביום אחד, אבל אני מאוד מקווה ומאמינה שלא נגיע לזה. אנחנו חברה חזקה שעברה סגרים ופתחה סניפים בתקופת הקורונה, והיות שהמחזור שלנו גבוה מ-400 מיליון שקל, לא קיבלנו מענקים. אמרו בתחילת הקורונה שהחזקים מתחזקים, יכול להיות שזה נכון".

על טרנד הכושר שצמח בחסות הקורונה אומרת שתוי כי "לפני הקורונה ראינו צמיחה של 6%-8% בשנה בחדרי הכושר, אני מאמינה שנחזור לקצב הזה והלקוחות יחזרו". הנתונים מראים שהלקוחות אכן חוזרים: מספר הכניסות היומי הממוצע עלה מ-26% מכלל המנויים מאז פתיחת המועדונים ב-21 בפברואר לכ-95% בסוף יוני.

ההכנסה ממנוי ירדה

הרשת מפעילה פורמטים שונים של מועדוני כושר. במועדוני הלואו קוסט (אייקון) שלה, דוגמת שני המועדונים שנפתחו לאחרונה בעכו ומודיעין, רשומים כמחצית ממנויי הולמס פלייס. ההכנסה הממוצעת על מנויי הלואו קוסט עומדת על 107 שקל למנוי, והיא נמוכה בכ-30% לעומת המנוי במכונים ה"רגילים".

ככלל, ההכנסה הממוצעת של הרשת ממנוי ירדה ביחס לרבעון המקביל אשתקד, מ-155 שקל ל-141 שקל, לאור הירידה בכמות המנויים המשלמים ובפעילות הרשת, במסגרת מגבלות התו הירוק והסגול. הרשת מעודדת הגדלת מספר המנויים באמצעות מבצעי פריסייל לסניפים החדשים ולאלה שצפויים להיפתח.

הולמס פלייס נמצאת בשליטת קרן גרין לנטר שבבעלות ריצ'י הנטר, לשעבר מנכ"ל שופרסל, יוסף אליאש ודניאל בן רעי. הנטר גם משמש כיו"ר הדירקטוריון. בנתח של כ-42% מהולמס פלייס מחזיקים גופים מוסדיים, וב-12.5% מחזיק הציבור. לאחרונה נחשף בגלובס כי בכוונת הקרן לרכוש את רשת חנויות הטבע אניס, המונה 39 סניפים.