משה חוגג | בלעדי

מתרחק מבורסת ת"א: עסקת משה חוגג-קמן קפיטל מסתבכת

כתוצאה מביטול ההתקשרות בין השלד הבורסאי קמן קפיטל לחברת אלגוז, ההערכה היא שהעסקה המתוכננת, שבה אמור משה חוגג להשתלט על קמן קפיטל, צפויה לרדת מסדר היום • אם עד 12 בדצמבר לא תצליח קמן לצקת פעילות לחברה, היא תימחק מהבורסה

משה חוגג / צילום: יונתן בלום
משה חוגג / צילום: יונתן בלום

ההתקשרות בין חברת השלד הבורסאי קמן קפיטל  לחברת אלגוז, שהייתה אמורה לשמש כתשתית הטכנולוגית והביצועית לפעילות העתידית של החברה בתחום המטבעות הדיגיטליים - בוטלה.

קמן הודיעה אמש (א') כי העסקה המתוכננת לא עומדת בדרישות הבורסה הכוללות דוחות כספיים והערכת שווי, משיקולים עסקיים. בתגובה מניית קמן קפיטל צוללת ומשקפת לחברה שווי של כ-20 מיליון שקל בלבד.

בעקבות זאת ההערכה היא שהעסקה המתוכננת שבה אמור משה חוגג להשתלט על קמן קפיטל באמצעות הקצאת מניות פרטית בהיקף של כ-16 מיליון שקל צפויה לרדת מסדר היום. זאת לאחר חודשים של מאבקים משפטיים להוציאה לפועל ותוך התנגדות הדירקטורית החיצונית לידר ירין. אם עד 12 בדצמבר השנה לא תצליח קמן לצקת פעילות לחברה, היא תימחק מהבורסה. זאת בתום 4 שנים ברשימת השימור.

ההודעה לבורסה נמסרה לאחר שבמרץ השנה הודיעה קמן על מזכר הבנות אליו הגיעה עם חברת פראמק, הפועלת תחת השם המסחרי "אלגוז" לשם קבלת רישיון בלעדי לשימוש בפלטפורמה שלה המשמשת להתחברות לבורסות למסחר במטבעות קריפטו עם אופציה לרכוש גם את מלוא הפעילות והטכנולוגיה של החברה.

לאור ביטול הפעילות עם אלגוז, קמן הודיעה אתמול (א') כי "תמשיך ותבחן בהמשך התקשרות אל מול אלגוז בתצורה של התקשרות עסקית ולא כחברה אשר מטרתה להוציא את החברה מרשימת השימור של הבורסה", ושהיא פועלת בימים אלה "בעזרת מיטב היועצים" לבחון פעילות מחקר ופיתוח שהביא חוגג לחברה בתחום ה- Market Place. במקביל, צוין כי על מנת שלא תיוותר ללא פעילות, החברה בוחנת הכנסת פעילות בתחום הביג דאטה.

בשבועות האחרונים שונו ההסכמים המקוריים שתוכננו בין קמן קפיטל לחוגג, וטרם אושרו באסיפה הכללית, כך שהופחתו משמעותית הסכומים שיוזרמו לחברה.