נובולוג רוכשת חברה נוספת ומפרסמת דוחות טובים למחצית הראשונה

חברת שירותי הבריאות נובולוג רוכשת את גסטרומד - מרכז מומחים פרטי בתחום מחלות דרכי העיכול - תמורת 2.25 מיליון שקל • מנגכ"ל נובולוג, עירן טאוס: "הקורונה תרמה להכנסות שלנו, אבל אנחנו צומחים היטב גם בלי הקורונה"

עירן טאוס, מנכ''ל נובולוג / צילום: סיון פרג'
עירן טאוס, מנכ''ל נובולוג / צילום: סיון פרג'

חברת שירותי הבריאות נובולוג הודיעה אתמול (א') על רכישה נוספת, בשורה של רכישות שביצעה החברה, הפעם של חברה בשם גסטרומד - מרכז מומחים פרטי בתחום מחלות דרכי העיכול. הרכישה בוצעה באמצעות החברה-הבת סאלוס, בה מחזיקה נובולוג 51% לאחר שרכשה את השליטה בה לפני כשנה.

גסטרומד מציעה רפואת מומחים בתחום מערכת העיכול, בדיקות כמו קולונוסקופיה, אולטרהסאונד, ביופסיות של מערכת העיכול ושירותים נוספים של רופאי גסטרואנטרולוגיה מומחים. מטופלים המגיעים למרכז חולים במחלות כמו קרוהן, קוליטיס, מחלות כבד, מעי, כיב קיבה, תריסריון, צליאק, כאבי בטן כרוניים ועוד. המרכז מציע לחולים הללו, בנוסף לשירותי האבחון והייעוץ הרפואי, גם פסיכותרפיה, ייעוץ תזונה והיפנוזה.

המרכז נרכש תמורת 2.25 מיליון שקל, מהם כחצי מיליון ישולמו 3 שנים ממועד השלמת העסקה בכפוף להמשך העסקתו של המומחה המוכר, פרופ' זמיר הלפרן.

את השליטה בסאלוס רכשה נובולוג לפני כשנה בלבד, תמורת 9 מיליון שקל. מדובר בקבוצה של רופאים מומחים המצעירים שירותי רפואה מתחומים שונים. שתי הרכישות מעידות על הכיוון שאליו הולכת החברה בישראל, מפעילות המבוססת ברובה על הפצה ושיווק של תרופות וציוד רפואי - לחברה מגוונת המעניקה בעיקר שירותי בריאות.

בנוסף לתחום ההפצה של תרופות וקנאביס רפואי, נובולוג פועלת בתחומים של לוגיסטיקה והפצה לתחום הניסויים הקליניים, שירותי בריאות דיגיטלית עבור הרופא ועבור החולה - וכעת גם שירותי רפואה פרטית תוך ניהול המחלה באופן מלא על-ידי מרכז מומחים. במרץ הודיעה נובולוג גם על רכישה של חברת מעבדות בישראל.

כמו כן, נובולוג מתחילה להתפתח בזהירות גם מחוץ לישראל, והיא רכשה במרץ ב-6.5 מיליון אירו חברה בתחום הרפואה מרחוק בגרמניה.

"הקורונה תרמה להכנסות, אבל לא משם מגיע עיקר הצמיחה" 

מדוחות נובולוג לרבעון השני של 2021 עולה כי החברה רשמה הכנסות של 309.7 מיליון שקל, גידול של 15.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי היה 24%. נובולוג הרוויחה בתקופה 1-.7 מיליון שקל, גידול של 17.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בהשוואת המחצית הראשונה של השנה לעומת המחצית הראשונה של 2020, נובולוג רשמה הכנסות של 625 מיליון שקל, גידול של 9.9%; ורווח של 24.3 מיליון שקל, גידול של 7.7%. שיעור הרווח הגולמי היה 23%.

תחום הלוגיסטיקה וההפצה עדיין אחראי על רוב ההכנסות של החברה, 268 מיליון שקל ברבעון, אך הצמיחה בו היא הנמוכה ביותר, 13%. תחום שירותי הבריאות - כולל החלק היחסי של הכנסות סאלוס, שהוכרו מסוף 2020, וההכנסות מ-AML, שהוכרו ברבעון השני של 2021 - צמח ב-30% ואחראי להכנסות של 36 מיליון שקל. תחום הבריאות הדיגיטלית הניס הכנסות של 6.3 מיליון שקל וצמח ב-22%.

לדברי עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג, "שוב אנחנו רושמים צמיחה דו-ספרתית ברווחיות התפעולית משנה לשנה, למרות שזו לא חברת הייטק אלא חברת שירותים בתחום הבריאות. הקורונה תרמה להכנסות שלנו, למשל הפעלנו מערך של בדיקות מהירות, ניהלנו פעילות של חיסונים, פעילות בתחום בדיקות ה-PCR ופעילות מעבדתית עבור המכון הביולוגי.

"אבל לא משם מגיע עיקר הצמיחה. בתחום שירותי הבריאות אנחנו עוסקים בנושאים כמו נגישות לטיפול רפואי ושירותי בריאות. אנחנו מתפתחים בתחום של הוספיס בית ואשפוז בית, שעדיין מתעכב בגלל חסמים רגולטוריים, אבל זה תחום שצפוי לצמוח. חברת הבריאות הדיגיטלית שלנו בגרמניה נותנת היום שירותי אשפוז בית, ואפשר ללמוד מזה המון. זה יכול לעצור את כל הלחץ על בתי החולים".

בינואר גייסה נובולוג 120 מיליון שקל. מאז מועד הגיוס המניה איבדה 6% מערכה. מאז הנפקתה ב-2017 רשמה תשואה של 67%. בעקבות הדוחות, החברה תחלק דיבידנד של 16 מיליון שקל.