בשבוע הבא: המאבק על ועדות הכנסת יתחדש

בינתיים אושרו הקמתן ואיושן של ועדת החוץ והביטחון, ועדת חוקה חוק ומשפט וועדת הכנסת • האופוזיציה דורשת לפחות ועדה מרכזית אחת כמו ועדת הכלכלה • ככל הנראה, בתחילת השבוע הבא יתחדשו המגעים ויעשה ניסיון נוסף להגיע להסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה

משכן הכנסת / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
משכן הכנסת / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

הקרב על איוש ועדות הכנסת בין הקואליציה לאופוזיציה לא הסתיים, אף שבשל הפגרה והחופשות הוא בהפסקה זמנית. הוא צפוי להתחדש בשבוע הבא. במקביל, מתקדם המסלול בבג"ץ, שאליו הוגשה עתירה על ידי הליכוד. זאת, נגד כוונת הקואליציה להותיר בידי האופוזיציה רק שלוש ועדות מינוריות.

לפני כשבועיים הקציב בג"ץ ליו"ר הכנסת, מיקי לוי (יש עתיד), שבועיים להשיב לעתירת הליכוד. הכנסת ביקשה ארכה להשיב לבג"ץ ביום שלישי השבוע במקום ביום שני. לעת עתה, נראה שאין פתרון מוסכם בין הצדדים. המגעים בין נציגי הקואליציה, בהם יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן (ימינה) ליו"ר הכנסת לוי לא הבשילו להסכמות. הצפי הוא כי בתחילת השבוע יתחדשו המגעים ויעשה ניסיון נוסף להגיע להסכמות.

בהיעדר הסכמות אישרה ועדת הכנסת את הקמתן ואיושן של שלוש ועדות: ועדת החוץ והביטחון, ועדת הכנסת וועדת החוקה חוק ומשפט. האופוזיציה טוענת כי מספר המקומות שהוקצה לה בכל ועדה, ובעיקר בוועדת הכספים הדומיננטית (שבעה בלבד) לא תואם ליחסי הכוחות בין הקואליציה לאופוזציה בכנסת (61־59).

בנוסף, האופוזיציה דורשת לפחות ועדה מרכזית אחת כמו ועדת הכלכלה שבעבר נהוג היה כי האופוזיציה קיבלה אותה. מנגד הקואליציה מבקשת להותיר בידיה את מלוא הכוח בוועדות הכנסת השונות כדי להעביר את התקציב בחודשיים הקרובים. לכן, היא פחות מוכנה להתפשר עם האופוזיציה בסוגיית איוש ועדות הכנסת.