אחרי הדוחות: נטו מחלקת דיבידנדים בסך 100 מיליון שקל

את הרבעון סיכמה החברה עם מכירות של 825 מיליון שקל, צמיחה של כ-12% ביחס לרבעון המקביל אשתקד • הרווח הסתכם ב-51 מיליון שקל, ירידה של 41% שנומקה ברווחי הון חד-פעמיים ברבעון המקביל אשתקד • בשלוש השנים האחרונות חילקה נטו דיבידנד מצרפי בהיקף של כ-920 מיליון שקל

דודי עזרא, בעל השליטה בנטו / צילום: אביב חופי
דודי עזרא, בעל השליטה בנטו / צילום: אביב חופי

נטו מחלקת דיבידנדים בסך של 100 מיליון שקל בהתבסס על הדוחות שפרסמה היום (ג') לרבעון השני של 2021. מועד התשלום נקע ל-30 בספטמבר. בשלוש השנים האחרונות חילקה נטו דיבידנד מצרפי בהיקף של כ-920 מיליון שקל לבעלי המניות שלה. מניית נטו אחזקות  בבורסה בתל אביב הגיבה לדוחות בעליות, שהגיעו בשעות הצהריים לכמעט 9%, אך התמתנו מאוחר יותר לכ-7%.

בסוף חודש יוני מכרה בעלת השליטה משפחת עזרא כ-3.3% ממניות החברה לחברת יסכה תמורת 40 מיליון שקל. כיום מחזיקה משפחת עזרא בכ-44% ממניות החברה. ביחד עם הדיבידנד ומכירת המניות, התמורה למשפחת עזרא עמדה על יותר מ-500 מיליון שקל - לפני הדיבידנד עליו הכריזה החברה היום. 

מכירה נוספת של מניות משפחת עזרא בחברה נערכה לפני כשבוע: חברת יסכה מימשה את האופציה שהייתה לה ורכשה ממשפחת עזרא 3.3% נוספים בנטו ב-40 מיליון דולר וכעת היא מחזיקה ב-6.92% בחברה. בעקבות זאת דוללה האחזקה של משפחת עזרא לכ-40%. לחברת יסכה, שבבעלות דוד מצסה, מספר משחטות ברחבי הארץ. חברת נטו משווקת ומפיצה עופות של חברת יסכה תחת המותג מעוף בהתאם להסכם שנחתם בין שתי החברות ב-2019.

נטו עוסקת ביבוא, יצוא, שיווק והפצה של מוצרי מזון. היא מחזיקה בין השאר במפעלים באמצעות החברה-הבת נט מלינדה ובהם טיבון ויל (בשר), ויליגר (שימורים), דלידג, שלושת האופים, וריץ (קצפת) בו היא מחזיקה ב-67%.

צמיחה במכירות

הבוקר פרסמה החברה את  הדוחות הכספיים לרבעון השני והמחצית הראשונה של 2021. את הרבעון סיכמה נטו עם מחזור מכירות של 825 מיליון שקל, צמיחה של כ-12% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מחזור המכירות של החברה במחצית הראשונה של השנה הגיע ל-1.67 מיליארד שקל, גידול של 2.8%. עלייה זו מגיעה למרות שהמחצית הראשונה של 2020 הציגה קצב מכירות מוגבר בעקבות משבר הקורונה וההצטיידות של הצרכנים.

הרווח הגולמי של החברה לרבעון עמד על 124 מיליון שקל והיווה 15% מהמכר, לעומת רווח גולמי של כ-108 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (שהיווה כ-14.6% מהמכר). הרווח הגולמי במחצית עלה לכ-15.2% מהמכר והסתכם ב-253 מיליון שקל. את השיפור מייחסת החברה לתחום היבוא בעיקר ובשיפור של מוצרי צריכה חד-פעמיים.

הרווח ברבעון הסתכם ב-51 מיליון שקל, ירידה של 41% שנומקה ברווחי הון חד-פעמיים ממימוש חברות כלולות בניכוי המס עליהן בתקופה המקבילה אשתקד. בחברה מציינים כי בנטרול אותם רווחי הון בניכוי המס החל עליהם היה הרווח לרבעון משקף צמיחה של 28%.