Airbnb תממן אירוח זמני של 20 אלף פליטים אפגנים

החברה תפתח במהלך של אכלוס פליטים אפגנים בנכסים הרשומים אצלה, ללא עלות • הצעד של Airbnb יהיה מענה זמני למצוקת הפליטים וימומן על ידיה • עוד לא ידוע כמה זה יעלה לחברה ולכמה זמן תתאפשר שהותם של הפליטים

פליטים אפגניים בדרכם החוצה מהמדינה / צילום: Associated Press, Rahmat Gul
פליטים אפגניים בדרכם החוצה מהמדינה / צילום: Associated Press, Rahmat Gul

ברקע גל הפליטים העצום מאפגניסטן, מפרסם היום (ג') מנכ"ל חברת  Airbnb  בריאן צ'סקי הודעה על כך שהחברה מתכננת, כבר מהיום, לממן את איכלוסם של 20 אלף פליטים אפגניים בנכסים הרשומים אצלה מסביב לעולם.

Airbnb מתווכת בין שוכרים למשכירים, בדרך כלל לטווח קצר, באמצעות אתר אינטרנט אליו נרשמים המשכירים. מנכ"ל החברה צייץ על כוונות החברה בחשבון הטוויטר שלו, ותוך כך עודד משכירים רשומים המעוניינים לארח משפחות פליטים לפנות אליו, תוך התחייבות לקשר בינם לבין אנשי הקשר בחברה.

בשנה האחרונה, בגלל מגפת הקורונה, הצטמצמה פעילות Airbnb בעקבות היחלשות התיירות העולמית, כך שצעד זה למעשה משרת גם את לקוחותיה הקבועים של החברה.

חברות רבות מתחומים מגוונים ובסדרי גודל שונים מזדרזות לתרום את שירותיהן לאוכלוסיות הזקוקות לתמיכה במצבי משבר. זאת הזדמנות עבורן לתרום את חלקן ולחזק את יחסי הציבור שלהן. כך למשל, מספר חברות תעופה כמו יונייטד איירליינס , אייר קנדה ואלסקה אירליינס מאפשרות ללקוחותיהן לממן כרטיסי טיסה לפליטים באמצעות העברה של נקודות טיסה שהצטברו להם.

Airbnb, המוערכת בשווי של 92 מיליארד דולר, לא פעם מציעה את שירותיה במקרים של משברים המצריכים פתרונות דיור מידיים. לדברי החברה, מאז 2012 כ-75,000 אנשים אוכלסו בנכסיה בעתות חירום. צ'סקי הביע תקווה שצעד זה יעורר השראה אצל בכירים אחרים לעשות צעדים דומים.

אתמול העריכה ארצות הברית כי רק בימים האחרונים פונו מאפגניסטן 48 אלף פליטים, בזמן שאלפים רבים עדיין מנסים להימלט מחשש מפני הטליבאן, שמשתלט במהירות על המדינה בעקבות נסיגת הצבא האמריקני.