תלונה נגד ערוץ 20: הדיווח על מותו של ח"כ אלחרומי - הסתה גזענית פרועה

החזית להגנת הדמוקרטיה פנתה לרשות השנייה בדרישה לנקוט סנקציות קשות נגד ערוץ 20 עקב האופן בו הודיע על מותו של ח"כ סעיד אלחרומי (רע"מ) • כותרת הידיעה שהועלתה ע"י כתב הערוץ יהונתן יפרח הייתה "באבוד רשעים רינה", ואלחרומי הוגדר בה כתומך טרור • בהמשך מחק הערוץ את ההודעה

ח"כ סעיד אלחרומי / צילום: דוברות הכנסת
ח"כ סעיד אלחרומי / צילום: דוברות הכנסת

החזית להגנת הדמוקרטיה פנתה היום (ד') לרשות השנייה בתלונה דחופה נגד ערוץ 20 בדרישה לנקוט נגדו סנקציות קשות בעקבות האופן בו הודיע על מותו של ח"כ סעיד אלחרומי (רע"מ) שמת הלילה. כותרת הידיעה שהועלתה על-ידי כתב הערוץ יהונתן יפרח הייתה "באבוד רשעים רינה", ואלחרומי הוגדר בה כתומך טרור. בהמשך מחק הערוץ את ההודעה.

אלא שבחזית להגנת הדמוקרטיה סבורים כי מדובר בתמונה רחבה יותר מאשר ניסוח מביש של כתב ספציפי, וטוענים כי מדובר ברוח המפקד: "כינויו של יו"ר ועדת הפנים של הכנסת 'תומך טרור' והשימוש בפסוק 'באבוד רשעים רינה' על מותו של חבר כנסת בישראל הם הסתה גזענית פרועה, חילול כבוד המת ופגיעה במשפחתו וקהילתו".

לטענתם, "כהרגלו בקודש ערוץ 20 מעלה ידיעות כאלה, ולאחר שהן צוברות תאוצה על-ידי צופיו ועוקביו, מסיר אותן ומאשים כתב בודד, במקרה זה יהונתן יפרח. ברור לכל שלא מדובר פה בכתבים סוררים אלא ברוח הנושבת בערוץ זה, שנולד בחטא והיה לשרץ שהוכשר. אין מנוס מלקבוע סנקציות קשות כדי לוודא שהשידור בישראל לא יהפוך לכלי מניע של גזענות ואף אלימות פוטנציאלית".

החזית להגנת הדמוקרטיה היא עמותת שמאל שייסד ומנהל יו"ר הנהלת מרצ אורי זכי, המגדירה את עצמה כארגון "הנאבק על עתיד ישראל מול גופים השואפים לפגוע ביסודות המדינה".

נציין כי הגינוי והזעזוע לגבי האופן בו פורסמה הידיעה לא נשארו נחלת גורמי שמאל בלבד: כמות לא מבוטלת של תגובות הציפה את הרשתות החברתיות. בעקבות התגובות נערכה כאמור מחדש הידיעה, והפתיח המברך על מותו של ח"כ אלחרומי נמחקו. בערוץ 20 הבהירו כי "בכתבה הייתה על דעתו של הכתב בלבד, והערוץ מסתייג מהאמור בה".

נזכיר כי אין זו הפעם הראשונה בה כתבים בערוץ 20 מפרסמים תוכן המתייחס לחיים ולמוות של אנשים בהתאמה למוצאם: לפני מספר חודשים, בעיצומו של מבצע "שומר החומות", דיווח הכתב קובי פינקלר על התפוצצות רקטה בשפרעם ואמר: "לצערנו הרב, זה לא הביא להמוני הרוגים שם". בעקבות ההתבטאות ולאחר ביקורת קשה שהוטחה בו, הפסיק הערוץ את העבודה עם פינקלר