היפו מקימה מרכז פיתוח בישראל ותגייס עשרות מהנדסים

היפו הוקמה ע"י יזמים ישראלים, אך המטה ומרכז הפיתוח שלה מוקמו בפאלו אלטו עם עובדים ספורים בלבד בארץ • מנהל הטכנולוגיה הראשי רן הרפז: "הגישה של המהנדסים הישראלים שונה" • מאז שהחברה נכנסה לבורסה שוויה נחתך בחצי, וכיום היא נסחרת לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר

מנכ''ל היפו, אסף וונד (במרכז) ובכירי החברה פותחים את המסחר בבורסת ניו יורק / צילום: Reuters, Andrew Kelly
מנכ''ל היפו, אסף וונד (במרכז) ובכירי החברה פותחים את המסחר בבורסת ניו יורק / צילום: Reuters, Andrew Kelly

חברת האינשורטק  היפו  (Hippo) מקימה מרכז פיתוח בישראל ותגייס אליו עשרות עובדים. היפו הוקמה על ידי היזמים הישראלים אסף וונד ואייל נבון ב-2015, אך היא חברה אמריקאית שהמטה ומרכז הפיתוח שלה ממוקמים בפאלו אלטו, קליפורניה. עד היום הנוכחות של היפו בישראל הייתה מצומצמת עם מספר עובדים ספורים בארץ. אולם לאחרונה החליטה היפו להרחיב משמעותית את הפעילות בארץ ולהקים כאן את מרכז הפיתוח הראשון שלה מחוץ לארה"ב.

היפו החלה לקדם את מרכז הפיתוח הישראלי ביוני האחרון כאשר מינתה לתפקיד מנהל הפעילות בישראל את שחף שקוף. שקוף הקים וניהל בשנים האחרונות את מרכז הפיתוח הישראלי של חברת הלמידה המקוונת האמריקאית צ'ג (Chegg). מאז יוני גדל מספר העובדים שמעסיקה היפו בישראל מ-12 ל-30 ולגלובס נודע כי בכוונת החברה לגייס עוד עשרות מפתחים, מהנדסים, אנשי דאטה ושיווק דיגיטלי למרכז הישראלי. במקביל בהיפו מחפשים בימים אלו משרד קבוע לפעילות בישראל.

היפו מציעה ביטוחים מותאמים אישית לבעלי דירות וגם לוועדי בתים והחברה פועלת ב-37 מדינות בארה"ב. אחד הדגשים של החברה הוא גישה פרואקטיבית לאיתור מוקדם ומניעה של תקלות ונזקים למבנה והתכולה דרך שימוש בטכנולוגיות בית חכם. עם משקיעי היפו נמנים גופים ישראליים כמו כלל ביטוח, פסגות, פועלים שוקי הון וקרן ההון סיכון FINTLV.

אסף וונד, מנכ''ל היפו / צילום: איל יצהר
 אסף וונד, מנכ''ל היפו / צילום: איל יצהר

"ישראל היא מעצמה במדע נתונים"

היפו מעסיקה כ-600 עובדים כאשר מלבד המטה בפאלו אלטו, היא מפעילה מרכז שירות לקוחות, מכירות ושיווק באוסטין, טקסס. היפו מתחרה מול חברות הביטוח הוותיקות בארה"ב כמו אולסטייט וסטייט פארם, אך גם מול שחקנים חדשים יותר כמו למונייד הישראלית, שגם היא מציעה ביטוח לבעלי בתים (אף שמוצר פופולרי יותר של למונייד הוא ביטוח לשוכרים).

החודש הפכה היפו לחברה ציבורית בניו יורק בעקבות מיזוג ספאק לפי שווי של 5 מיליארד דולר. במסגרת ההנפקה גייסה היפו 550 מיליון דולר. אולם היפו סבלה מהמומנטום השלילי בשוק ביחס למיזוגי ספאק, כאשר כ-83% ממשקיעי הספאק איתו התמזגה משכו את כספי השקעתם לפני המיזוג. מאז שנכנסה לבורסה נחתך בחצי השווי של היפו וכיום היא נסחרת לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר.

"כשאתה מגייס מהנדסים בעמק הסיליקון, אתה יודע שתמצא עובדים שהגיעו מחברות ענק כמו פייסבוק, גוגל, ליפט או נטפליקס. אלו מהנדסים שיודעים לעבוד על פתרונות בהיקף גדול וליישם פתרונות שהם השתמשו בהם בעבר. הגישה של המהנדסים הישראלים שונה והם תמיד מנסים לחפש פתרונות חדשים שאף פעם לא השתמשו בהם. אני חושב שהשילוב בין שתי הגישות האלו יוסיף לנו הרבה ערך", אמר לגלובס רן הרפז, מנהל הטכנולוגיה הראשי של היפו.

"יש תחומים שבהם ישראל היא מעצמה כמו מדע נתונים (Data Science) ולהיפו יש אתגרים מאוד גדולים בתחום הזה, החל ממתן הצעות מחיר ללקוח, דרך ניבוי של תקלות שיכולות להתרחש והשימוש במכשירים חכמים שיתריעו לפני שמתרחשת תקלה בבית", מוסיף שחף שקוף, שמנהל את הפעילות בישראל.

בעבר המנכ"ל אסף וונד התבטא דווקא בעד השארת כל הפיתוח במקום אחד, מה השתנה?
הרפז: "לזכותו של אסף יאמר שהוא יודע לשנות את דעתו כשיש מידע חדש. בהתחלה בנינו מוצר מאפס ובאמת היה חשוב שהפיתוח ישב במקום אחד ויהיה קרוב למשתמשים, אבל באיזשהו שלב הגענו למסה קריטית. היום יש לנו כבר שמונה קווי מוצר ואנחנו עושים ניתוחי נתונים שנתיים קדימה, אז המיקום של המפתחים כבר משני ומה שיותר חשוב זה להגיע לטאלנט. הגענו לגודל ורוחב פעילות שכבר לא מצריך שכולם ימצאו פיזית באותו החדר".

תחרות על עובדים מול חברות אינשורטק ישראליות

במשרות שכבר פרסמה היפו למהנדסים בתל אביב, ניסיון בעולם האינשורטק לא מוגדר כדרישה, אך ברור שמדובר ביתרון. הכניסה של היפו לישראל יכולה להגדיל את התחרות על מהנדסים עם רקע בתחום ולמשוך עובדים מחברות אינשורטק ישראליות כמו למונייד ונקסט אינשורנס. באופן כללי, היפו מצטרפת לתחרות העזה על עובדי טכנולוגיה מיומנים בשוק הישראלי שקפצה לשיאים חדשים בעקבות הגאות הנוכחית בעולם ההייטק.

למה בעצם לגייס מהנדסים בארץ כשהביקוש כאן עולה על ההיצע והשכר רק מטפס?שקוף: "תמיד היה כסף בהייטק, אבל כסף זה לא מה שמשאיר עובדים במקום העבודה. כמובן שהעובד צריך לקבל את מה שמגיע לו בשוק, אבל מעבר לזה יש חשיבות להתפתחות שלו במקום העבודה, לאתגרים שהוא מתמודד איתם בתפקיד ולעד כמה הוא מרגיש משפיע. אני רוצה שהעובדים יבחרו בי כל יום מחדש".

מנהל הטכנולוגיה הראשי של היפו, רן הרפז / צילום: יח''צ
 מנהל הטכנולוגיה הראשי של היפו, רן הרפז / צילום: יח''צ

הרפז: "היתרון שלנו הוא שאנחנו עדיין חברה סטארט-אפיסטית שבה המהנדס יכול לדבר ישירות עם סמנכ"ל הטכנולוגיות והאקטואר הראשי ויש לו השפעה אמיתית על הביזנס. כל עובד נמצא אצלנו במרחק הודעת סלאק מהמנהלים הבכירים. מאידך אנחנו כבר לא חברה בגראז' ויש לנו ביטחון כלכלי".

איך משפיעה הירידה במניה מאז ההנפקה על העובדים בחברה?
הרפז: "אני לא מומחה למניות אבל אני יודע שהאנשים שהגיעו להיפו באו להרפתקה ארוכת טווח. כמובן שזה מעצבן שהמניה יורדת, אבל זה לא השיח שהעובדים עסוקים בו. אנחנו לא עצרנו לרגע, אנחנו משוכנעים שאנחנו יודעים מה לעשות, שהלקוחות אוהבים אותנו ובסוף גם המניה תהיה בסדר".