לפי שווי נמוך מהצפוי: רב בריח השלימה הנפקה ראשונית בבורסה

החברה גייסה בדרך לסיבוב השני שלה בבורסה 125 מיליון שקל לפי שווי של 625 מיליון שקל אחרי הכסף • לפי טיוטת התשקיף מהחודש שעבר, רב בריח תכננה לגייס 200 מיליון שקל לפי שווי של 800-900 מיליון שקל

שמואל דונרשטיין, יו''ר ובעלי רב בריח / צילום: אייל טואג
שמואל דונרשטיין, יו''ר ובעלי רב בריח / צילום: אייל טואג

יצרנית הדלתות והמנעולים רב בריח, שבשליטת שמואל דונרשטיין, השלימה הנפקה ראשונית לציבור ורישום למסחר של מניותה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. החברה גייסה 125 מיליון שקל לפי שווי של 625 מיליון שקל אחרי הכסף. מדובר בשווי מקוצץ ביחס לזה שקיוותה לו בחודש שעבר, כאשר פירסמה טיוטת תשקיף וציינה שבכוונתה לגייס כ-200 מיליון שקל לפי שווי של 800-900 מיליון שקל.

רב בריח כבר נסחרה בעבר בבורסה, ולפני יותר מעשור נקלעה להליך של כינוס נכסים, אחרי שלא עמדה בהתחייבויותיה, אז עברה לשליטת דונרשטיין, שביסס את פעילותה והעביר אותה לצמיחה.

תמורת ההנפקה צפויה לשמש את החברה לרכישת ציוד ומכונות ייצור, וכן לצורך ייעול והרחבת פעילות החברה במפעליה הקיימים והחדשים, לפיתוח עסקי ולפעילות השוטפת של הקבוצה ובכלל זה פירעון אשראי והקטנת מסגרות האשראי של הקבוצה.

מחזור המכירות של רב בריח ב-2020 הגיע לכ-400 מיליון שקל, עם EBITDA של 52.8 מיליון שקל. תוצאות החברה לרבעון הראשון של השנה משקפות המשך צמיחה וקצב הכנסות שנתי של קרוב ל-550 מיליון שקל.

רב בריח פועלת בארבעה מגזרי פעילות, שלושה פונים לשווקי בנייה והאחרון הינו מגזר הנעילה שרוב הפעילות פונה ליצוא. לחברה 8 מפעלים בארבעה מרכזי ייצור. רב בריח מתמחה בייצור מוצרים לענף הבנייה ומטרתה להוות One Stop Shop לענף מוצרי התעשייה לבנייה.

היו"ר שמואל דונרשטיין: "אני רוצה להודות בשמי ובשם כל עובדי רב בריח על הבעת האמון המשמעותית בחברה ובאסטרטגיית הצמיחה שלה. הבעת אמון ברב בריח היא הבעת אמון בתעשייה הישראלית והנפקת החברה תסייע ותאפשר את המשך פיתוחה במפעליה הקיימים והחדשים, ביסוס מנועי צמיחה חדשים והתרחבותה בישראל ובעולם. לקבוצת רב בריח שדרה ניהולית מנוסה ובעלת ניסיון רב-שנים בתעשייה המחויבת להמשך הצלחתה והשאת ערך לבעלי המניות".