פרזנטורים עם אישיות משיגים את אהדת הצופים לא פחות מפרזנטורים שיודעים לשיר

ההשקעה הכספית הגבוהה בפרסומת הלונה פארק של שופרסל השתלמה לרשת הסופרמרקטים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • שלוש פרסומות חדשות נוספות שהתברגו השבוע נשענות במידה רבה על הפרזנטור שמוביל אותן: משרד החינוך, נביעות וקסטרו הום

רותם אבוהב בקמפיין משרד החינוך / צילום: לפ''מ
רותם אבוהב בקמפיין משרד החינוך / צילום: לפ''מ

כשנדמה היה שהטרנד של שירי פרסומת לא יסתיים לעולם, השבוע בבת אחת נרשמה נסיגה כמעט מוחלטת ממנו. לראשונה זה זמן רב - כמעט ולא זימרו בהפסקת הפרסומות. כפועל יוצא מזה, גם דירוג הזכורות והאהובות התנקה ברובו מפרסומות מעדת מחזות הזמר, אם כי ספיחים אחרונים - כמו הפרסומת של פרטנר והפרסומת של שטראוס - עדיין משתלבים בו. אחרי הכול, מדובר בפרסומות שהושקע כסף רב בנוכחותן במדיה, ולכן הן עדיין נמצאות גבוה בתודעה.

הפרסומת של שופרסל, המדמה את עוצמת החוויה בסניפים לחוויית לונה פארק, היא הפרסומת המושקעת ביותר השבוע - על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הושקעו בשידור הפרסומת 2 מיליון שקל (סכום גבוה במיוחד גם ביחס לקמפיינים מושקעים).

 
  

יש להניח כי היקף הפרסום נוסע מהצורך לבלוט בתקופה עתירת פרסום, וה"הפצצה" אכן עושה את שלה - והפרסומת היא גם הזכורה ביותר. עם זאת, נראה כי דימוי הלונה פארק לא יצר רמת הזדהות גבוהה, כי בדירוג האהדה רושמת הפרסומת ביצועים בינוניים בלבד.

הקמפיין של שופרסל / צילום: צילום מסך
 הקמפיין של שופרסל / צילום: צילום מסך

פרט לרותם סלע, שכל קו הפרסומות של טורנדו נשען על אישיותה, השבוע יש שלוש פרסומות נוספות הנשענות במידה רבה על הפרזנטור שמוביל אותן. הראשונה, שגם מדורגת כאהובה ביותר, היא של משרד החינוך באמצעות לפמ, בכיכובה של רותם אבוהב - שמנסה לשכנע את הצופים עד כמה חשוב לבצע לילדים בדיקה סרולוגית.

הפרסומת השנייה שייכת לנביעות, בכיכובו של עידו רוזנבלום, והיא שייכת לז'אנר הפרסומת המודעת לעצמה, שבה רוזנבלום מייצר סוג של פרודיה על פרסומות שמנסות לדחוף לפרצופו של הצרכן את המוצר ותועלותיו. בשלל סיטואציות מופרכות הוא מקדם את המסר שבמים של נביעות יש מגנזיום טבעי, תוך שהוא יוצא כל העת מחוץ לצילום כדי להבהיר שהקונספט מוגזם.

נכון שהקונספט לא חדשני או פורץ דרך (בפובליסיס, הקבוצה של באומן-בר-ריבנאי שיצר את הפרסומת, עשו בדיוק אותו דבר עם סלקום), אבל האישיות של רוזנבלום והאופן המהוקצע שבו עשויה הפרסומת עושים את שלהם - ולראייה, הפרסומת רושמת שיעורי זכירות של 11.1%.

גם הפרסומת החדשה של אדלר-חומסקי לחנויות מוצרי הבית של קסטרו נשענת כולה על האישיות והחינניות של שלומית מלכה ועל מצבה האישי. כידוע, מלכה נפרדה לאחרונה מהשחקן יהודה לוי, ובסרט היא נראית מעצבת לעצמה את הבית החדש. באופן מפתיע, הידיעה על פרידתם של לוי ומלכה יצאה בדיוק בסמוך לשחרור הפרסומת לבזק שאותה הוביל לוי, ואילו הסרטון החדש של קסטרו יוצא בדיוק בשבוע בו מתפרסמת הידיעה כי התגרשו סופית.

שלומית מלכה בקמפיין לקסטרו הום / צילום: צילום מסך
 שלומית מלכה בקמפיין לקסטרו הום / צילום: צילום מסך

התקשורת כמובן הוזמנה לצילומים של סרט הפרסומת, ומאחר שזו הייתה הפעם הראשונה שבה מלכה התראיינה לאחר הפרידה, הצילומים גם קיבלו הד משמעותי. למרות היחצנות, ולמרות החיבור לסיפור האישי, האישיות של מלכה והסיפור שלה לא "משתלטים" על המסך ולא דוחקים את המותג לחלוטין החוצה, כפי שקורה בזמן האחרון עם לא מעט פרזנטורים.

השילוב של אישה שמתחילה חיים חדשים עם מותג שמשיק קו חדש דווקא יוצרת חיבור נכון ולא צורם, וגם אם הפרסומת ארוכה קצת, במלכה יש קסם אמיתי שמאפשר להמשיך ולצפות.

מתבגרים בבית

האהדה לפרסומת של קסטרו הום עולה עם העלייה בגיל.

חלוקת המשרדים

בדירוג השבוע השתלבו 3 פרסומות הן של באומן, ו-3 פרסומות הן של מקאן.

זוגיות בצמרת

הפרסומות לטורנדו ופרטנר מקבלות את אותם שיעורי אהדה, הממקמים אותם במקום השני.