בני גנץ נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן

השניים דנו, על פי הודעת משרד הביטחון, בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית באיו"ש ובעזה • זהו המפגש הרשמי הראשון של בכיר מהדרג הממשלתי הישראלי עם אבו מאזן מאז שנת 2010 • ראש הממשלה בנט עודכן בפגישה

בני גנץ / צילום: יוסי זמיר
בני גנץ / צילום: יוסי זמיר

שר הביטחון בני גנץ נפגש הלילה ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והשניים דנו בנושאים ביטחוניים-מדיניים, אזרחיים וכלכליים .

בהודעת משרד הביטחון נאמר כי גנץ אמר ליו"ר הרש"פ שישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית. עוד דנו השניים בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית באיו"ש ובעזה. סוגיית עזה הייתה אחת העיקריות בדיון והשניים דנו ברעיונות כיצד לטפל בבעיות שכרם של עובדי ממשלת חמאס, העילה המרכזית להתחממות הגזרה בימים האחרונים. בנוסף, נדונה בפגישה סוגיית חוק הקיזוז שלפיו מכספי המיסים שישראל גובה עבור הפלסטינים מרוכזים תשלומי הרשות למחבלים ומשפחותיהם. על הפרק הלוואה שישראל תיתן לרשות כדי לחפות על הגירעון שנוצר בתקציבה. גנץ ואבו מאזן, סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו.

בפגישה השתתפו מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, השר לנושאים אזרחיים ברשות הפלסטינית חסיין א-שייח וראש המודיעין הכללי מאג'ד פארג', הנחשב מועמד רציני לרשת את אבו מאזן. בסיום הפגישה המקצועית נועדו גנץ ואבו מאזן ב-4 עיניים.

זהו המפגש הרשמי הראשון של בכיר מהדרג הממשלתי הישראלי עם אבו מאזן מאז שנת 2010. עם זה מפגשי שרים משני הצדדים התקיימו גם לאחרונה.

ראש הממשלה בנט עודכן בפגישה ולמעשה זהו חלק מהמדיניות של חידוש ההידברות עם הרשות הפלסטינית בכל הדרגים. בנט הצהיר כי המגעים נועדו רק לקידום עניינים ביטחוניים כלכליים ואזרחיים. עם זאת, חלק מהשותפים האחרים בממשלה מעוניינים לפתוח במו"מ מדיני ממשי בהקדם.

חוסיין א-שייח', השר הפלסטיני שהשתתף בפגישה אמר בסיומה כי נדונו בה כל היבטי היחסים הישראלים-פלסטינים.

גורם בסביבת ראש הממשלה אומר כי פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. לדבריו מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית: "אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה".