דירות, קניונים ומלונות: זוהר לוי ממשיך להעביר מאות מיליוני דולרים לשוק האמריקאי

מסע הרכישות המתגלגל של חברת סאמיט שבשליטתו כולל עד כה כ-2,000 דירות להשכרה, 11 קניונים ושני בתי מלון

זוהר לוי, בעלי סאמיט / צילום: באדיבות סאמיט
זוהר לוי, בעלי סאמיט / צילום: באדיבות סאמיט

חברת הנדל"ן המניב סאמיט ממשיכה לפעול באינטנסיביות בשוק הנדל"ן האמריקאי, ותוך שבועות בודדים סיכמה על שלוש עסקאות בהיקף מצרפי של כ-270 מיליון דולר (כ-860 מיליון שקל) - מה שצפוי להגדיל את היקפי פעילותה שם להחזקה של כ-2,000 דירות להשכרה בעיר ניו יורק ושל 11 קניונים ברחבי ארה"ב. זאת נוסף על שני בתי מלון במנהטן, הכוללים יחד יותר מ-500 חדרים.

סאמיט , שבשליטת היו"ר זוהר לוי, מעדכנת כי חתמה על מספר עסקאות לרכישת 650 יחידות דיור להשכרה ב-18 בניינים בניו יורק תמורת 119 מיליון דולר (כ-380 מיליון שקל). אותן יחידות דיור מניבות הכנסה שנתית נטו בניכוי הוצאות תפעול ותחזוקה של כ-6 מיליון דולר, מה שמשקף לעסקה תשואה ממוצעת של קצת יותר מ-5%.

מוקדם יותר החודש חתמה סאמיט על עסקאות לרכישת 440 יחידות דיור להשכרה ב-10 בניינים בניו יורק, עם הכנסה שנתית נטו בניכוי הוצאות תפעול ותחזוקה של כ-4.5 מיליון דולר, המשקפת לרוכשת תשואה ממוצעת של כ-5.5%.

בחודש שעבר עדכנה סאמיט על רכישת שמונה קניונים ברחבי ארה"ב בתמורה כוללת של 66 מיליון דולר (כ-215 מיליון שקל), הכוללים שטחי השכרה של כ-287 אלף מ"ר, על קרקעות בשטח של כ-1.2 מיליון מ"ר.

 
  

עסקאות אלה נעשות זמן קצר לאחר שסאמיט השלימה בסוף חודש יוני את העסקה הגדולה בתולדותיה, של מכירת פורטפוליו נכסים - בעיקר בנייני משרדים, בגרמניה, בשווי של כ-1 מיליארד אירו.

סך כל ההשקעות של סאמיט בארה"ב כבר מגיע לכ-450 מיליון דולר, בעיקר בדירות להשכרה.

כפי שהסביר לוי בראיון לגלובס לאחר השלמת העסקה, לסאמיט נוצרה ממנה נזילות עצומה שתסייע לה להשקיע בהזדמנויות עסקיות שתזהה, ותאפשר לה "לנתב חלק מהכסף מהעסקה לתשואות גבוהות יותר, כמו שיש כיום בשוק האמריקאי", וזאת אחרי שעד כה התמקדה בפעילות נדל"ן בגרמניה ובישראל.

שנה לאחור מציגה מניית סאמיט קפיצה של כ-50% בערכה, כך שהיא משקפת לחברה שווי שוק נוכחי של כ-3.6 מיליארד שקל, ולהחזקותיו של לוי בחברה, שווי של כ-1.7 מיליארד שקל.

גם לאחר המימוש בגרמניה, נותר בידיה של סאמיט פורטפוליו נכסים מרשים במדינה האירופית, ובעל פוטנציאל השבחה. לפי הנתונים שהחברה מציגה, מדובר בנכסים בשווי כולל של כ-600 מיליון אירו (כ-2.3 מיליארד שקל). בישראל מחזיקה סאמיט 27 נכסים בשטח כולל של כ-230 אלף מ"ר, המושכרים בשיעור תפוסה של יותר מ-90%.