נדל"ן מניב: כמה השקיעה PwC במשרדים בירושלים ומי איחדה משרדים בהשקעה של 28 מיליון שקל?

גם שוק הנדל"ן המניב מבעבע: בתל אביב חברת Artlist איחדה את שלושת משרדיה והגדילה את שטחם פי שלושה • בירושלים פירמת PwC Israel שכרה משרדים במגדל RAD Tower בהר חוצבים • אילו עסקאות נוספות נחתמו?

מגדל RAD Tower בהר חוצבים בירושלים / צילום: אביב קפילוטו
מגדל RAD Tower בהר חוצבים בירושלים / צילום: אביב קפילוטו

תל אביב

חברת Artlist מגדילה פי שלושה את שטח המשרדים שלה. החברה, המפעילה קטלוגים של נכסים דיגיטליים ותוכנות עריכת וידאו לשימוש יוצרי תוכן ברחבי העולם, איחדה את שלושת סניפיה בתל אביב למשרדים חדשים בבית פולאק בעיר, בשטח של כ-3,000 מ"ר ובהיקף כספי כולל של כ-28 מיליון שקל. החוזה של החברה הוא לחמש שנים.

השטח כולל הן את בית פולאק והן את בית ליטוינסקי ברחוב אחד העם 20 ו-22. שני הבניינים נבנו בשנת 1909, והם מראשוני בתיה של תל אביב, ומיועדים לשימור מחמיר. כל אחד מהם כולל שלוש קומות וחצר רחבה. קודם לכן ישבה החברה בנווה צדק וברוטשילד בת"א.

המשרדים החדשים של חברת ארטליסט בתל אביב / צילום: Artlist
 המשרדים החדשים של חברת ארטליסט בתל אביב / צילום: Artlist

מהחברה נמסר כי המעבר הגיע נוכח הצמיחה המשמעותית במספר העובדים והגיוס העתידי של עשרות עובדים נוספים במהלך 2021, שיתווספו אל כ-250 עובדי החברה כיום. המשרדים בבית פולאק עברו שיפוץ ועיצוב התואמים את האופי הייחודי של החברה, וכוללים גם אולפני מוזיקה ועריכת וידאו, חללים המיועדים להרצאות וסדנאות ועוד.

חברת הסטארט-אפ סנאפי שכרה שתי קומות בשטח כולל של 2,500 מ"ר בפרויקט המשרדים TOU-TOWERS שהוקם על ידי חברת רובינשטיין במתחם יצחק שדה. הסטארט-אפ פיתח מרקטפלייס לשליחת מתנות מותאמות אישית לארגונים.

הפרויקט כולל שני מגדלי משרדים בני 34 קומות כל אחד, סה"כ 85 אלף מ"ר בנוי + 35 אלף מ"ר שטחי חניונים. דמי השכירות בפרויקט הינם בין 100 ל-110 שקל למ"ר ברמת מעטפת.

לדברי החברה, עד כה שכרו בפרויקט משרד הרצוג פוקס נאמן (19 קומות), חברת MONDAY (15 קומות), חברת אנבידיה (8 קומות), משרד עו"ד שיבולת (6 קומות) ועוד.

ירושלים

פירמת PwC Israel שכרה משרדים במגדל RAD Tower בהר חוצבים. מדובר בעסקת שכירות של 400 מ"ר ל-10 שנים. העסקה מול בעלת המגדל, רד בינת נכסים, נעשתה בהובלת אינדקס נדל"ן. המשרדים בקומה 9 והושכרו במצב מעטפת. היקף ההשקעה של הפירמה בעסקה הוא כ-6 מיליון שקל.

מגדל RAD Tower בהר חוצבים בירושלים / צילום: אביב קפילוטו
 מגדל RAD Tower בהר חוצבים בירושלים / צילום: אביב קפילוטו

המגדל, ברמת גימור טריפל A, נפתח בחודש מרץ האחרון ובו כ-52 אלף מ"ר כולל 17 קומות מעל הקרקע ו-10 קומות תת קרקעיות. השוכר העיקרי במגדל היא חברת סינמדיה טכנולוגיות השוכרת שש קומות במגדל בשטח כולל של כ- 10,000 מ"ר. מתחת לפני הקרקע של המגדל ממוקמת חוות שרתים גדולה בשטח של 14 אלף מ"ר.

מנכ"ל אינדקס נדל"ן אלעד פוקס מסר: "אנו רואים שירושלים משתדרגת וקיים בה ביקוש גובר לבנייני משרדים חדישים ואיכותיים כמו בתל אביב ואזור המרכז. כמו כן, משרדים בשטחים קטנים מוכנים כיום להשקיע ולשלם יותר על מנת לקבל משרדים מוכנים ברמה גבוהה עם נוף בבניין איכותי".

נתניה

רשת הסופרמרקטים שוק העיר שוכרת מקבוצת דוד אזולאי 2,500 מ"ר בפרויקט החדש בשכונת אגמים 3 בנתניה . המחיר: 180 אלף שקל וחלופת פדיון, והחוזה הוא ל-20 שנה.

בני ברק

רשת מוצצים, רשת למוצרי תינוקות, תשכור כ-1,000 מ"ר במגדל הכשרת הישוב במתחם BBC בבני ברק, בפינת הרחובות ז'בוטינסקי ומצדה. מדובר בחוזה לשכירות ארוכת טווח לתקופה של עד 15 שנים תמורת כ- 16 מיליון שקל. דמי השכירות לשטחי מסחר במגדל מוערכים בכ-170 עד 190 שקל למ"ר.

לאחרונה נפתח בקומה המסחרית של המגדל גם סניף של בנק ירושלים שעבר לאזור ממרכז בני ברק וזאת במסגרת הסכם שכירות על שטח של כ-300 מ"ר, ל- 15 שנים תמורת 12 מיליון שקלים. תיתכן הרחבת השטחים המושכרים לבנק ירושלים במגדל.