עובדי רשות השידור לשעבר מתארגנים לתביעה נגד התאגיד בגין התעמרות

מאחורי התביעה עומדים כמה עשרות עובדים שהועסקו ברשות השידור, שחלקם פוטרו עם המעבר לתאגיד או בשנותיו הראשונות, ואליהם חוברים גם עובדים חדשים • את העובדים תייצג עו"ד נעמי לנדאו, ולא עורכי הדין של ארגון העיתונאים ואגודת העיתונאים ירושלים • אירועים ומינויים

משרדי תאגיד השידור הציבורי ''כאן 11'' / צילום: שלומי יוסף
משרדי תאגיד השידור הציבורי ''כאן 11'' / צילום: שלומי יוסף

בימים אלה מתמודדת הנהלת תאגיד השידור הציבורי עם ועדה שמינתה מועצת התאגיד כדי לבחון סוגיות של תרבות ארגונית והתעמרות בעובדים, אך זה איננו ההליך היחיד שאמור להטריד את ההנהלה. לגלובס נודע כי בימים אלה מתארגנת קבוצה גדולה של עובדי רשות השידור לשעבר, שפועלים להגשת תביעה נגד התאגיד בטענה להתעמרות.

כפי הנראה מדובר בכמה עשרות עובדים שהועסקו ברשות השידור, ושחלקם פוטרו עם המעבר לתאגיד או בשנותיו הראשונות, ואליהם חוברים גם עובדים חדשים מהשנים האחרונות, שמגדירים את היחס לו זכו כהתעמרות.

אומנם מדובר בשתי קבוצות שמיוצגות על-ידי שני איגודים - ארגון העיתונאים ואגודת העיתונאים ירושלים - אך העובדים מגישים את התביעה לא באמצעותם. זאת, בין היתר, בגלל חוסר שביעות-רצון לשיטתם מהאופן שבו טופלו בעבר סוגיות הקשורות להעסקת עובדים, פיטוריהם והיחס אליהם על-ידי הארגונים. לכן, מי שצפויה לייצג את העובדים היא עו"ד נעמי לנדאו, ולא עורכי הדין של הארגונים.

במקביל, המארגנים פועלים להרחיב את מעגל התובעים. בימים האחרונים נשלחו בקבוצות וואטסאפ שונות הודעות שמספרות על היוזמה ומזמינות להצטרף. "מתארגנת קבוצת תביעה של עובדי התאגיד שעברו התעמרות", נכתב באחת ההודעות, שמעדכנת גם על פגישה במשרדה של עו"ד לנדאו שצפויה להתקיים באמצע ספטמבר. המארגנים גם מפצירים בעובדים ובעובדים לשעבר לפנות לוועדה שהקימה המועצה: "מי שעבר התעמרות בתאגיד ולא העיד בפני הוועדה, זה הזמן לפנות אליה".

נזכיר כי לאחרונה הודיעה מועצת התאגיד על הקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה שתקיים בדיקה מעמיקה על המתרחש בארגון. בראש הוועדה עומדת שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), אילה פרוקצ'יה, ולצדה פרקליט המדינה לשעבר, עו"ד משה לדור, והעורכת והסופרת כרמית גיא, שתשמש חברת הוועדה.

בכתב המינוי לוועדה נקבע כי היא "תבחן את התלונות המוכרות, את דרך הטיפול בתלונות על-ידי התאגיד ואת תוצאותיהן. הוועדה תהווה כתובת עבור תלונות נוספות ככל שתוגשנה, הן בנושאים של הטרדה מינית, הן בנושאים של התעמרות בעבודה והן באשר ליחס לא נאות אחר לעובדים ולעובדות בתאגיד. הוועדה תבחן את מכלול ההיבטים של יחסי העבודה והתרבות הארגונית בתאגיד, ובפרט עניין היחס הראוי והמכבד לעובדים ולעובדות.

"בכל עניינים אלה הוועדה תבדוק ותגיש המלצות למועצת התאגיד. לוועדה רשאים לפנות כל אדם או גוף שיש ברשותו מידע על הנושאים שייבדקו על-ידי הוועדה. הוועדה רשאית להזמין כל אדם שתמצא לנכון, לראיין ולקבל כל מידע וכל מסמך רלוונטי, והכול בכפוף לדין".

מתאגיד השידור "כאן" נמסר: "להנהלת התאגיד לא מוכרת לנו תביעה כזו. אם תתקבל, נשיב עליה כנדרש".

אזור התעשייה

מאמינים בנבחרת

רמת הפופולריות של משחקי נבחרת ישראל בכדורגל היא נתון שנוי במחלוקת (שגם לא נמדד בטבלאות הרייטינג), אולם באפליקציית Yango Deli החליטו שהם שווים מהלך עסקי.

לקראת מוקדמות מונדיאל 2022 שיתקיימו השבוע - ישראל תשחק נגד איי פארו (רביעי, 1.9) ואוסטריה (שבת, 4.9) - ניתן יהיה למצוא באפליקציה קטגוריה ייעודית שתיקרא "נבחרת ישראל". הקטגוריה כוללת מגוון מוצרים לחוויית צפייה ואירוח, ובהם בירות, חטיפים, פיצוחים וצעיפים של הנבחרת.

בנוסף, בשבת, יום המשחק נגד אוסטריה, יחולק מארז ממותג של הנבחרת במתנה לכל מי שיזמין מהאפליקציה. המארז יגיע בשקית ממותגת ויכלול פוסטר חתום של שחקני הנבחרת, פותחן ומארז שוקולד אישי ממותג. החברה פעילה בתל אביב, רמת גן, גבעתיים, חולון, פתח תקווה, בת ים וראשון לציון, והשירות קיים עד השעה חצות.

כמו בכל ההזמנות מיאנגו דלי, גם כאן המשלוח אמור להגיע עד הבית תוך כ-15 דקות. המהירות מתאפשרת בזכות רשת של "חנויות חשוכות"- חנויות קטנות המשמשות כמחסנים לוגיסטיים למטרות ליקוט ואספקה בקרבת אזורי החלוקה.

מצנח הזהב

שלומי פרילינג מונה למשנה למנכ"ל קבוצת האנרגיה והקמעונאות פז.

יונתן מץ מונה למנהל השיווק של חברת האוטוטק GuardKnox, המציעה פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לכלי רכב חכמים.

סיגל יששכר תנהל את תחום הנדל"ן בחברת דירוג האשראי מידרוג. עד כה כיהנה כסמנכ"לית וכראש תחום מימון תאגידי בחברה.

יפעת בכור מונתה למנכ"לית עמותת יוניסטרים, המקדמת יזמות עסקית וחברתית בקרב בני נוער מהפריפריה ומעניקה להם כישורי תעסוקה מתקדמים.

טוני כהן (47) מונתה למנכ"לית מכבידנט. בשבע השנים האחרונות כיהנה כראש אגף שירות ושיווק בחברה.

גיא אבן, ראש אגף שיווק, מועדון ודיגיטל בקבוצת שופרסל, מסיים את תפקידו אחרי חמש שנים.

חדשות טובות

עמותת בת מלך, הפועלת למיגור וטיפול באלימות במגזר החרדי והדתי, יצאה במבצע גיוס תרומות למען הנשים והילדים השוהים במקלטיה. במסגרת קמפיין "נתינת לולב" מתבקשים התורמים לרכוש סט לסוכה, וכספי הרכישה מועברים ישירות לעמותה.

צילית יעקבסון / צילום: שרי יהל
 צילית יעקבסון / צילום: שרי יהל

"פרויקט נתינת לולב הוא פתיחת הלב שלנו אל נשים וילדים שנאלצו לעזוב את ביתם ולחסות תחת קורת גג המקלט, המהווה מבחינתם בית לכל דבר ועניין", אומרת יו"ר עמותת בת מלך, צילית יעקבסון. "אנחנו רוצים לתת להם את התחושה הביתית ולהנגיש להם את האמצעים הבסיסיים ביותר, כדי שיוכלו לחיות בו בכבוד, ולשפר ולו במעט את הרגשתם".