המשנה למנכ"ל בנק ירושלים דודי לוי מונה למנכ"ל חברת המימון החוץ-בנקאי אמפא קפיטל

לוי יחליף בתפקיד את רו"ח רן שלו שכיהן במשך 11 שנים כמנכ"ל החברה, הנמצאת בבעלות קבוצת אמפא ומנורה מבטחים • שלו יעבור לנהל את מערך הרכישות והמיזוגים של קבוצת אמפא

דודי לוי / צילום: יח''צ
דודי לוי / צילום: יח''צ

דודי לוי, משנה למנכ"ל ומנהל החטיבה הקמעונאית של בנק ירושלים, מונה לתפקיד מנכ"ל אמפא קפיטל. לוי יחליף בתפקיד את רו"ח רן שלו, שניהל את החברה במשך 11 שנים. אמפא קפיטל נמצאת בבעלות קבוצת אמפא (52%) וחברת הביטוח מנורה מבטחים (48%).

לוי, בן 55, כיהן בשורה ארוכה של תפקידים בכירים במערכת הבנקאית. בתפקידו האחרון כיהן חמש שנים כמשנה למנכ"ל בנק ירושלים ומנהל החטיבה הקמעונאית. במסגרת זו היה אחראי למיזם האשראי בנקודות המכירה תוך שיתופי פעולה בתחום זה עם רשתות קמעונאות. בנוסף, לוי כיהן כחבר ועדת אשראי של נדל"ן בבנק וחבר דירקטוריון בחברת הביטוח של הבנק.

טרם הגיעו לבנק ירושלים, לוי עבד בתחום האשראי העסקי בבנק דיסקונט, ומילא שורה של תפקידים בבנק, כשהאחרון שבהם היה מנהל אגף לקוחות פרטיים בחטיבה הקמעונאית. בכלל זה, ניהול מערך המכירות והשירות הקמעונאי ללקוח הפרטי בכל סניפי הבנק וניהול ערוץ ההפצה המוקדי והדיגיטלי.

לוי יחליף בתפקידו את רו"ח רן שלו. רו"ח שלו עבד למעלה מ-20 שנה באמפא, כאשר ב-11 שנים האחרונות כיהן כמנכ"ל אמפא קפיטל. תחת ניהולו של רו"ח שלו צמח היקף האשראי של החברה מכ-300 מליון שקל לכ-1.2 מיליארד שקל והחברה השלימה 13 גיוסים של אג"ח בהיקף כולל של כ-1.5 מיליארד שקל. שלו יעבור עתה לנהל את מערך הרכישות והמיזוגים של קבוצת אמפא.

אמפא קפיטל, שהוקמה בשנת 1967, מספקת פתרונות מימון מקיפים לעסקים, בארבעה תחומים עיקריים: מימון ציוד תעשייתי, ניכיון שיקים, הלוואות חוץ-בנקאיות ומימון בתחום הנדל"ן. החברה מממנת את פעילותה באמצעות ההון העצמי, מימון בנקאי בארץ ובחו"ל, גופים מוסדיים והנפקות אג"ח בשוק ההון.

בשנת 2016 הצטרפה מנורה מבטחים לבעלות בחברה, ובשנת 2018 רכשה 17.63% נוספים ממניות אמפא קפיטל. לאחר הרכישה הנוספת מחזיקה מנורה מבטחים בכ- 47.63% מהון המניות של אמפא קפיטל.

שלומי פוגל, יו"ר אמפא קפיטל: "תחום המימון החוץ-בנקאי נמצא בצמיחה מואצת ובמיוחד לאחר משבר הקורונה. אנו, בקבוצת אמפא ובקבוצת מנורה מבטחים, מאמינים ביכולותיו ובניסיונו הרב של דודי לוי בתחום המימון והקמעונאות ובטוחים כי יכולות אלה יסייעו להצמיח את החברה, להביאה לגבהים חדשים ולאפשר לה להיכנס לתחומי פעילות נוספים".