75% מההורים ימשיכו לשלם סכום זהה לוועד

לפי סקר של חברת PayBox, בשיתוף חברת iPanel, למרות השינויים הגדולים במתכונתה של שנת הלימודים הנוכחית, 75.4% מההורים השיבו שיעבירו סכום כסף זהה לוועד ההורים כפי שנהוג היה בשנת לימודים רגילה • וגם: מנהל חדש לתוכנית "ותיקים בעבודה" של המשרד לשוויון חברתי, להשמת אזרחים ותיקים בשוק העבודה

תלמידים חוזרים ללימודים ב-1 בספטמבר בתל אביב / צילום: Reuters, Amir Cohen
תלמידים חוזרים ללימודים ב-1 בספטמבר בתל אביב / צילום: Reuters, Amir Cohen

בדיקות סרולוגיות, חיסונים בבתי הספר ואף חזרה ללימודים מרחוק בזום בחלק מהכיתות - פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה מביאה לשינויים רבים בדרך שבה התרגלו התלמידים והמורים לבלות את זמנם בבתי הספר. מציאות הקורונה מחייבת התאמות ושינויים רבים גם להורי התלמידים ולוועדים השונים.

סקר של חברת PayBox, בשיתוף חברת iPanel, בחן את הרגלי התשלומים של ועדי הורים בקרב 400 אבות ואמהות ומצא כי למרות השינויים הגדולים במתכונתה של שנת הלימודים הנוכחית, 75.4% מההורים השיבו שיעבירו סכום כסף זהה לוועד ההורים כפי שנהוג היה בשנת לימודים רגילה, זאת לעומת 22.6% מהנשאלים שטענו כי יעבירו סכום נמוך יותר מאשר בשנים קודמות. 2% מההורים אף העידו כי יעבירו סכום גבוה יותר מהסכום הנהוג בשנה רגילה.

מה ההוצאה הפופולרית ביותר במהלך השנה, גם בימי הקורונה וגם בימי שגרה? 46.2% מהנשאלים השיבו כי מתנה למורה הינה ההוצאה הפופולרית ביותר בימי שגרה ואילו בימי הקורונה המספר אף גדל ל-49.1%. 36.5% מהנשאלים השיבו כי בימי שגרה ההוצאה הפופולרית ביותר היא מתנות ופינוקים לילדים, וגם כאן יש עלייה בימי הקורונה ל-38.5% מהנשאלים.

תחום שעבר שינוי רב בין ימי שגרה לימי הקורונה הוא האירועים הפיזיים לילדים. 13.9% מההורים טענו כי האירועים הפיזיים מהווים את ההוצאה המובילה בימי שגרה, בעוד שבימי קורונה האירועים הפיזיים הפכו הרבה פחות רלוונטיים ורק 7.9% השיבו כי מדובר בהוצאה הפופולרית ביותר עבורם.

עוד עולה מהסקר כי 23.3% מההורים עוקבים אחר כל הוצאה של ועד ההורים. זאת לעומת 50.4% מההורים, שהעידו כי הם עוקבים בצורה חלקית אחר ההוצאות השוטפות בוועד ההורים. 26.3% מההורים שנשאלו העידו כי אינם עוקבים כלל אחר הוצאות הוועד.

מהם סכומי התשלומים הנהוגים בוועדי ההורים? 53.8% מההורים טענו כי הם משלמים סכום שנע בין 150-250 שקל עבור ילד בשנה, לעומת 23.3% אשר מעבירים סכום גבוה יותר מ-250 שקל ו-22.8% משלמים סכום נמוך מ-150 שקל.

ל-45.9% מהנשאלים לוקח בין שבוע לחודש לגייס את הסכום הנדרש לוועד ההורים, לעומת 43.7% שציינו שהזמן לגיוס הכסף לוועד גבוה מחודש ימים. 10.4% ציינו כי לוקח עד שבוע לגייס את הכסף לוועדי ההורים.

משרית בק ברקאי, סמנכ"לית חברת PayBox, נמסר: "עם פתיחתה של עוד שנת לימודים בצל משבר הקורונה, אנחנו בפייבוקס פועלים על מנת לספק לוועדי ההורים את הפלטפורמה המתאימה והיעילה ביותר לניהול תשלומי ועד ההורים. אנו מאחלים שנת לימודים טובה ובטוחה לכל התלמידים ולהוריהם".

הלך על ירוק: וינסנט צ'נגוויז השקיע כ-3.25 מיליון שקל בסמארט אגרו

סמארט אגרו, שותפות המו"פ הראשונה בתחום האגרו-טק בבורסה בת"א, בניהולה של דגנית ורד, זוכה לתמיכה מצד המיליארדר והמשקיע הבריטי וינסנט צ'נגוויז. השותפות עדכנה כי קבוצת ההשקעות הבריטית Consensus Business Group, בראשה עומד וינסנט צ'ינגוויז, השקיעה כ-3.25 מיליון שקל עבור 12.4% ממניות השותפות. המניות נרשמו תחת חברת סנטורוס שבבעלות CBG.

במסגרת החבילה קיבל וינסנט צ'נגוויז 680,000 מניות ובנוסף אופציות מסדרה 1 ומסדרה 2 אשר יחד איתן הוא עשוי לעלות למקסימום 31% בשותפות.

CBG הינה קבוצת השקעות בריטית בעלת תיק השקעות בינלאומי בתחומים שונים כגון פארמה, ביוטכנולוגיה, מדטק, קלינטק, נדל"ן ועוד. לקבוצה תיק השקעות של כ-2 מיליארד שקל בישראל. 

במסגרת ההנפקה, שהובילה חברת סייבל שוקי הון, לקחו חלק משקיעים מוסדיים, פרטיים ובעלי השותפות הכללית. את ההנפקה ליווה עוה"ד איתי ברפמן ממשרד ד"ר זאב הולנדר, עורכי דין.

סמארט אגרו, שהונפקה באוקטובר 2020 וגייסה כ-26 מיליון שקל, מתכננת להתמקד בחברות אגרו-טק עם מחקר ופיתוח הפותרות בעיות עולמיות בתחום החקלאות יאפשרו לאוכלוסית העולם להתמודד עם שינויי האקלים. 

מצנח הזהב

קבוצת מעוף מינתה את ירון לובינסקי למנהל תוכנית "ותיקים בעבודה" של המשרד לשוויון חברתי, להשמת אזרחים ותיקים בשוק העבודה. מטרה התוכנית השמת אזרחים בני 60 ומעלה בשוק העבודה, האזרחים הוותיקים שיצטרפו ייהנו מהכשרות וסדנאות וליווי של צוות מיומן שיסייע להם למצוא עבודה.

לובינסקי שימש בעבר כסמנכ"ל שיווק וסמנכ"ל תפעול בחברת "אורטל ולעבודה", סמנכ"ל לקוחות בקבוצת פילת, מנכ"ל משותף בחברת "מטרה טובה" בתעסוקה חרדית.

חדשות טובות

חברת משלוחי המזון Wolt ו-Elevation, בשיתוף עמותת Itworks ומשרד העבודה, השיקו תוכנית הכשרה לגיוס סטודנטים וסטודנטיות מהחברה הערבית לתפקידי Costumer Support Associate, כלומר נציגי תמיכה בלקוחות, בתוך חמישה ימים בלבד.