בעלי אקספון חזי בצלאל לביהמ"ש: רק עסקת רייכמן על הפרק

בצלאלל דורש מביהמ"ש שלא לדון בעסקת בן אליעזר-אקספון בטענה כי היא אינה קיימת • טוען עוד כי למשרד התקשורת אין סמכות להתערב בעסקה, וכי היא לא דורשת את אישורו

חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: רוני שיצר
חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: רוני שיצר

חברת מרתון (אקספון סלולר), הנמצאת בעיכוב הליכים, דורשת מבית המשפט לאשר את ההסכם למכירת פעילותה לחברת וויידלי מובייל של שמעיה רייכמן, וזאת בהתאם להמלצת המנהל המיוחד, עו"ד עמית לדרמן, מסוף השבוע.

מרתון טוענת כי כל יום שעובר עולה לבעלי החברה מעל ל-300 אלף שקל בגין הסכם העושק עם סלקום בו הייתה קשורה. לדבריה, הנושים אמרו את דברם, מנהל ההסדר אמר את דברו, החברה הביאה את ההסכם לבית המשפט, ועתה הגיע רגע ההכרעה.

לדברי אקספון סלולר, הסדר חוב המבוסס על עסקת וויידלי מציג את הערך הגבוה ביותר עבור נושי החברה, מגלם את היתרונות הרבים ביותר עבור עובדי החברה ויוצר את הוודאות הגבוהה ביותר להשלמתו מבחינה רגולטורית, ובכך מפחית באופן ניכר את הסיכון מפני קריסת החברה, שיביא להפסד אדיר לכלל נושי החברה ולחברה עצמה. למעשה, כך סבורים גם נושי החברה עצמם (למעט סלקום), אשר ברובם המכריע בחר בחלופה זו, וכאמור כך גם סבור מנהל ההסדר.

החברה טוענת כי ההצעה היחידה המתיימרת להתחרות בהסכם וויידלי מובייל (ההצעה של קבוצת בן אליעזר ג.פ.) מותנית בתנאים מתלים, שעניינם מדדים פיננסיים שכבר כיום ברור שאינם מתקיימים; כפופה לשורה ארוכה של תנאים מתלים מעורפלים, המוסווים בניסוחים מתחכמים לאורכה ולרוחבה של ההצעה, שכל אחד מהם יוכל לשמש פתח מילוט בעת הצורך; ומותנית בחתימת הסכם שיתוף מפורט.

עוד נטען כי ההסכם עם וויידלי מהווה מימוש של זכות יציאה חוזית המוקנית לה בהסכם עם סלקום, והגנת בית המשפט התבקשה על-מנת למנוע מסלקום להמשיך את התנהלותה הדורסנית ולסכל את השלמת העסקה. התמורות מהעסקה פורעות את מלוא חובות החברה לנושיה, כולל סלקום. במצב הדברים, לצד היות עסקת וויידלי המיטיבה ביותר עם עובדי החברה ונושיה, החברה חפצה כי היא זו אשר תאושר, היות שהיא טומנת סיכון נמוך ביותר לקריסתה. מטעם זה, ביקשה אקספון להביא במסגרת הסדר החוב מטעמה אך ורק את הסכם וויידלי לאישור בפני נושי החברה.

בהמשך כותבת אקספון סלולר כי בן אליעזר, וחמור מכך סלקום, אינם מתכוונים לחשוף לעיני הנושים והמציעים האחרים את הסכמות הצללים שלטענתם גובשו ביניהם.

לגבי משרד התקשורת טוענת אקספון סלולר כי היא "מתנגדת לכל ניסיון להרחיב את סמכות משרד התקשורת, ומתנגדת לעמדתו כי הוא נדרש לאשר את עסקת וויידלי מובייל. משרד התקשורת לא התבקש לאשר את ההתקשרות בהסכם עם וויידלי, ואישורו אינו נדרש לכך, ובוודאי שלא התבקש לבחון האם קיימות עסקאות אלטרנטיביות לעסקה הזו", נכתב.