פחות משבוע לאחר החזרה ללימודים, כמעט אלף כיתות בבידוד

בדיון בוועדת החינוך של הכנסת הובאו נתונים לפיהם נכון להבוקר 42,520 תלמידים חולים פעילים בקורונה ו-71,223 בבידוד • 60% מהמאומתים נמצאים ברשויות אדומות וכתומות ו-43 מאושפזים הם מתחת לגיל 18

ח''כ שרן השכל, יו''ר ועדת החינוך / צילום: אורון בן חקון
ח''כ שרן השכל, יו''ר ועדת החינוך / צילום: אורון בן חקון

נתוני משרד החינוך על מספר המאומתים והמבודדים בקורונה במערכת החינוך מעמידים בסימן שאלה את פתיחת שנת הלימודים בשבוע שעבר חרף העלייה בתחלואה. בדיון שנערך הבוקר (א') בוועדת החינוך על תקנות הקורונה הציגה ד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך ולקידום הבריאות במשרד הבריאות את הנתונים העדכניים ואמרה כי "נכון להבוקר יש 113,743 תלמידים שלא הגיעו ללימודים, מתוכם 42,520 הם חולים פעילים ו-71,223 בבידוד". כלומר כארבעה אחוזים מכלל התלמידים מאז פתיחת השנה.

במהלך הדיון ביקשה יו"ר הוועדה שרן השכל מסמנכ"ל ביטחון חירום ובטיחות במשרד, אריה מור, נתונים מדויקים בנוגע למספר הכיתות שנכנסו לבידוד מאז פתיחת השנה, אולם הוא השיב כי יצטרך לאסוף את הנתונים. השכל נזפה בו ואמרה "אנחנו דנים בתקנות הקורונה לפתיחת שנת הלימודים לחודש שלם, אם יש לנו נתונים לגבי חולים ומבודדים ביומיים של לימודים, יש להם משקל אדיר בהחלטות שהוועדה תקבל. לכן להגיע לוועדה ללא הנתון של השבוע הראשון עם מספר כיתות בבידוד, לומר בעדינות - זה לא כל כך רציני".

השכל ביקשה את הנתונים בתוך ארבע שעות, ולאחר שעתיים של דיון נכנס מור שוב (בזום) וטען כי הנתונים עוד בבדיקה אך "לא מדובר ביותר מאלף כיתות בבידוד". ח"כ השכל השיבה: "אם ביומיים נכנסו אלף כיתות לבידוד מה יהיה בעוד שבוע, מה יהיה בעוד שבועיים? מדובר פה על 30 אלף משפחות שיצטרכו לשבת בבידוד וזה ביומיים. זה לא מקובל עלינו. אתם חייבים להביא לנו מתווה!".

בנוסף ד"ר אפללו הציגה את נתוני הבדיקות שנערכו ואמרה: "ביום שישי היו 9,983 מאומתים, המהווים 6.9% מכלל הבדיקות, כאשר מספר הבדיקות עמד על 144,447 בדיקות".

עוד ציינה ד"ר אפללו כי מאז שנפתחה מערכת החינוך במגזר החרדי בא' באלול, רואים במשרד החינוך עלייה באחוז הילדים בסך המאומתים, נכון לאתמול 52%, לעומת 40% עד פתיחת שנת הלימודים. עוד אמרה ד"ר אפללו כי 60% מהמאומתים נמצאים ברשויות אדומות וכתומות וכי 43 מאושפזים הם תלמידים בגילאי לידה עד 18. נציגי משרד הבריאות הבהירו במהלך הישיבה כי תלמידים מחוסנים שנחשפו לתלמיד מאומת אינם חייבים בבידוד.