בנט: "אסטרטגיית הבלימה הרכה" של הקורונה בישראל בדרך להצליח

בפתח ישיבת הממשלה היום אמר בנט כי אסור לנו להיות שאננים, אך מגמת החיסון השלישי, שהגיע כבר ל-2.5 מיליון ישראלים, מביאה לתוצאות • בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד ימריא לביקור בזק במוסקבה בצאת החג וייפגש עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: אורון בן חקון
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: אורון בן חקון

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (א') כי "אסטרטגיית הבלימה הרכה" של מגפת הקורונה בדרכה להצליח. בפתח ישיבת הממשלה היום אמר בנט כי אסור לנו להיות שאננים, אך מגמת החיסון השלישי, שהגיע כבר ל-2.5 מיליון ישראלים, מביאה לתוצאות.

לדברי ראש הממשלה, "הדפנו את הלחצים ומנענו סגר בראש השנה. המשיכו לקיים את ההנחיות, כדי שגם בסוכות ובשמחת תורה נישאר פתוחים. העובדה שפתחנו את שנת הלימודים כסדרה, העובדה שאנחנו חוגגים בחגים כשישראל פתוחה - זה לא מובן מאליו. זה לא קרה מעצמו". 

בנט העלה את ההנחיה לבצע בדיקות קורונה עצמיות לפני ארוחות החג, ואת ההנחיות שהתפרסמו אתמול להגבלות על תפילות החגים. 

גיבוי מוחלט לצה"ל ולמפקדיו

ברקע הביקורת על התקרית שבה נהרג לוחם צה"ל הראל חדריה שמואלי ז"ל, אמר בנט כי יש לצה"ל ולמפקדיו גיבוי מוחלט: "אני יודע שכשמקבלים החלטות באירועים מבצעיים - יש גם שגיאות, ולפעמים הן כואבות וקשות. ככה זה כשנלחמים באויב, וצריך לגבות את החיילים והמפקדים, במיוחד כשיש שגיאות. יש מי שמנסים להשתמש בצה"ל ככלי שרת לקידום מטרות פוליטיות ציניות. זה פוגע בכושר העמידה שלנו, וזה דבר לא ראוי, תפסיקו את זה. קרבות רבים עוד לפנינו, לצערי, ועל צה"ל צריך לשמור, כדי שישמור על כולנו". 

בנט בירך את שר האוצר אביגדור ליברמן ואת חברי הקואליציה על העברת התקציב וחוק ההסדרים בקריאה ראשונה בכנסת. 

סוגיית המורים הלא מחוסנים 

בישיבה עלתה סוגיית המורים המסרבים להתחסן או להיבדק, ולפי הנתונים שהוצגו, מדובר רק על כ-280 מורים - חלק מזערי בלבד מהמורים במערכת החינוך. מנכ"ל משרד ראש הממשלה הבהיר כי בפועל עובד לרבות מורה שלא עושה חיסון ולא נבדק, שהייתו בבית לא תזכה אותו בזכויות של מפוטר או של מי שהוצא לחל"ת. לדבריו, המדיניות הזו תוחל בכל המגזר הממשלתי, ועובד כזה ייחשב כמתפטר.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, אמר כי נדרשת לכך התאמה בחוק, ולא ניתן יהיה להחיל את המדיניות עד להתאמה הזו.

לדברי עו"ד נזרי, "ההחלטה הזאת אומרת כדי שמחר עובד לא ילך לבית משפט ויגיד 'אני רציתי לעבוד, ואתה פיטרת אותי'. יש לזה משמעות כלכלית כדי שלא נצא מופסדים מהאירוע הזה, נשנה את החוק. בינתיים המדינה כמעסיק לא תעשה את זה עד שנתקן את החוק".

עם זאת, עו"ד נזרי אמר כי בפועל אי-הגעה למקום העבודה (בית ספר) בגלל אי-התחסנות וסירוב לעשות בדיקה, נחשבת היעדרות לא מוצדקת, ושכרם של הנעדרים נפגע, אך זה עדיין לא פיטורים או התפטרות.

השגרירים החדשים 

הממשלה אישרה בישיבתה את מינויים של מייק הרצוג לתפקיד השגריר בוושינגטון ואת מינוי ד"ר רונן הופמן לתפקיד שגריר ישראל בקנדה.

לד"ר הופמן יש רקע מדיני ואסטרטגי חשוב, אך מה שמן הסתם סייע לו לקבל את המינוי הוא בעיקר הקשר הפוליטי שלו ליאיר לפיד: הופמן היה חבר כנסת מטעם מפלגת יש עתיד בימיה בממשלת נתניהו בשנים 2013 עד 2015.

‏לפיד כתב ברכות על המינוי: "הופמן כיהן בתפקידים המהווים ארגז כלים רחב. יש לו את הניסיון הנדרש ואת הידע המקצועי שיסייעו לו לבצע את התפקיד על הצד הטוב ביותר". עם זאת, לפיד לא ציין בדבריו את היות הופמן חבר כנסת לשעבר במפלגתו. 

לפיד בדרך למוסקבה 

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד ימריא לביקור בזק במוסקבה בצאת החג וייפגש בין השאר עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב. לפיד ימריא למוסקבה ביום רביעי (8 בספטמבר) בערב ויחזור לישראל למחרת, ביום חמישי (9 בספטמבר).

לפי גורמים מדיניים, מהות הביקור היא המשך שיתוף-הפעולה באשר למתרחש בסוריה וחיזוק התיאום על רקע המתקפות הנמשכות של חיל האוויר במדינה השסועה.

ביום שישי האירון, בעקבות התפוצצות של טיל נ"מ סורי מעל הים התיכון לא רחוק מגוש דן, תקף חיל האוויר סוללת טילי נ"מ סמוך לדמשק.

במקצת הסוללות שבידי צבא סוריה נמצאים גם יועצים ומדריכים רוסיים, ובין ישראל ורוסיה יש מנגנון תיאום והידברות שאמור למנוע פגיעה בהם.