דיווחה על הסכם רישוי ראשון, והמניה זינקה היום ב-27%

מניית וויביט ננו (Weebit Nano) הישראלית זינקה היום בבורסה האוסטרלית במחזור מסחר גבוה כמעט פי 16 מהממוצע • במסגרת ההסכם עם חברת השבבים האמריקאית SkyWater, תשולב טכנולוגיית הזיכרון של וויביט בשבבי החברה המיועדים למוצרי IoT, מכוניות ויישומי בינה מלאכותית

צ'יפ של מחשב / צילום: עינת לברון
צ'יפ של מחשב / צילום: עינת לברון

מניית וויביט ננו (Weebit Nano) הישראלית זינקה היום בבורסה האוסטרלית ב-27.3% במחזור מסחר גבוה כמעט פי 16 מהממוצע, לאחר שהחברה דיווחה על הסכם רישוי ראשון לטכנולוגיית הזיכרון שלה. במסגרת ההסכם עם חברת השבבים האמריקאית SkyWater, תשולב טכנולוגיית הזיכרון של וויביט בשבבי החברה המיועדים למוצרי IoT, מכוניות ויישומי בינה מלאכותית.

וויביט ננו מייצרת טכנולוגיה מסוג ReRAM של זיכרונות לא נדיפים, כלומר כאלה שמחזיקים את המידע גם כאשר אין חשמל (ומתחרים בטכנולוגיה אחרת שקיימת בשוק, פלאש). לאחר הזינוק במניה, שווי השוק של וויביט עומד על כ-450 מיליון דולר אוסטרלי, שהם למעלה ממיליארד שקל. הסכם הרישוי מגיע בהתאם לתוכניות החברה שהעריכה בשנה שעברה שהסכם מסחרי ראשון ייחתם במהלך 2021.

לפי הודעתה של וויביט ננו, SkyWater היא ספקית שבבים מורשית של משרד ההגנה האמריקאי ועם לקוחותיה נמנות חברות בשווקי החלל והביטחון, הרכב, מחשוב ענן, מוצרי IoT לשוק הצרכני והתעשייתי, והביו-רפואה, והיא מרחיבה את פעילותה בהקמת מפעלי ייצור נוספים בארה"ב.

עוד נכתב בהודעה כי שבבים המבוססים על הטכנולוגיה של וויביט צפויים להיות מוכנים לייצור המוני בתהליך ייצור של 130 ננומטר, בפאב של Skywater במינסוטה, עד סוף 2022. תהליך ייצור זה מתאים לשבבים אנלוגיים, ניהול הספק, תעשיית הרכב, מוצרי IoT, ורכיבים המיועדים לתעשיית החלל. הטכנולוגיה של וויביט תאפשר ל-SkyWater להפחית את עלויות ייצור השבבים, להאריך את תוחלת הזיכרונות וכן את העמידות לאורך זמן גם בטמפרטורות גבוהות.

מנכ"ל וויביט, קובי חנוך, אמר: "אנו שמחים להודיע על ההסכם המסחרי הראשון של וויביט המעביר את טכנולוגיית הזיכרון פורצת הדרך שלנו לייצור המוני. SkyWater היא שותפה אידיאלית בגלל מחויבותה לחדשנות טכנולוגית וללקוחותיה. טכנולוגיית ה-ReRAM שפיתחנו מספקת יתרון תחרותי למגוון מוצרים חדשים - הודות לצריכת ההספק הנמוכה ורמת הביצועים הגבוהה".