וויקס השלימה התוכנית לרכישה עצמית; "מאמינים שהמניה נסחרת בפחות מהשווי הריאלי שלה"

Wix רכשה במסגרת התוכנית כ-895 אלף מניות המהוות כ-1.6% מההון שלה, במחיר ממוצע של כ-223.4 דולר למניה

אבישי אברהמי, מנכ"ל WIX / צילום: שלומי יוסף
אבישי אברהמי, מנכ"ל WIX / צילום: שלומי יוסף

חברת האינטרנט Wix דיווחה היום (ה') על השלמת תוכנית לרכישה עצמית של מניותיה בגובה 200 מיליון דולר, שאושרה בחודש מאי האחרון. Wix רכשה במסגרת התוכנית כ-895 אלף מניות המהוות כ-1.6% מההון שלה, במחיר ממוצע של כ-223.4 דולר למניה.

המחיר הנוכחי של מניית Wix בנאסד"ק הוא כ-224.3 דולר ומשקף לחברה שווי של 12.7 מיליארד דולר. בשיא, בחודש פברואר השנה, מניית Wix נסחרה במחיר גבוה ב-57% - כ-353 דולר למניה. מאז פרסום דוחות הרבעון השני בחודש אוגוסט, מניית Wix נחלשה ב-13.6%, לאחר שהפחיתה את התחזית השנתית שלה בעקבות אי-ודאות הנובעת ממגפת הקורונה.

Wix, בניהולו של אבישי אברהמי, מספקת פתרונות להקמה וניהול של אתרי אינטרנט. לפני השלמת הרכישה העצמית, בסוף הרבעון השני היו ל-Wix מזומנים והשקעות לטווח קצר וארוך בסך כ-1.8 מיליארד דולר, לעומת חוב לטווח ארוך בסך כ-920 מיליון דולר  למחזיקי איגרות החוב להמרה שלה. החברה צפויה לסיים את 2021 עם תזרים מזומנים חופשי בגובה 35-40 מיליון דולר (הסכום היה מגיע ל-60-65 מיליון דולר בנטרול הוצאות על בניית הקמפוס החדש של Wix בת"א).

סמנכ"ל הכספים של Wix, ליאור שמש, התייחס להשלמת הרכישה העצמית ואמר: "הפעולה עליה דיווחנו היום משקפת את הביטחון הרב שלנו בחוזקה המתמשך של Wix וביכולת שלנו להוציא לפועל בהצלחה את האסטרטגיה שלנו לטווח הארוך. בהתחשב בנזילות הגבוהה שלנו, ובכך שאנחנו מאמינים שמניית Wix נסחרת כעת בפחות מהשווי הריאלי שלה, רכישת המניות העצמית מאפשרת לנו להשיב ערך לבעלי המניות ובמקביל להשקיע בצמיחת החברה".